Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiran kanssa pyöräily

Lähettäjä: Fit 
Päivämäärä:   10.3.26 17:26:21

Olen hankkimassa sähköpyörää että päästään koiran kanssa kesällä liikkumaan ja retkeilemään.
Pärjääkö pyörällä jossa vain käsijarru kun koiran hihna toisessa kädessä? Vai pitääkö valita jalkajarrullinen?

Kyseessä parivuotias vauhdikas paimen.

Kokemuksia!

Re: Koiran kanssa pyöräily

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   10.3.26 17:55:14

Itse olen käyttänyt vain jalkajarrullista pyörää koirien kanssa.

Voit tietty hankkia springerin, silloin kädet on vapaat koiran hihnasta. Itse en tykännyt siitä, siinä koira juoksee mielestäni liian takana. Haluan nähdä koiran, ja koiran liikkeet kokoajan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.26 18:19:36

Riippuu ihmisestä ja koirasta. Itse valitsen jalkajarrullisen, mutta mun koirat myös vetää pyörää. Mutta jos koira ei ole täysin luotettava niin kyllä varmaan kaipaisin niitä jalkajarruja vaikka koirat eivät pyörää vetäisikään.

Mistä tulikin mieleen, vieläkö nykyään valmistetaan jalkajarrullisia pyöriä jotka sopivat vetoharrastukseen hiekkateille ja hyväkuntoisille metsäpoluille, vai onko ainoa vaihtoehto löytää sopiva käytettynä? Nykyinen pyörä on joku teininä saatu eikä se ehkä ole ikuinen.

Lähettäjä: kami 
Päivämäärä:   10.3.26 18:22:09

Kickbike on kiva, sillä on turvallista hallita koiraa kun saa isonkin koiran tai parivaljakon pysähtymään jarruilla ja turvallisempi kuin pyörä minun mielestä, koska painopiste on alhaalla. Mielestäni pyöräily hihna kädessä on vähän hasardi, mutta jokainen tavallaan. Niin monta rykäisyä kokeneena kickbike johon koira joustohihnalla kiinnitetty on ainoa vaihtoehto mulle. Omat koirat on oppinu kulkemaan niin "veto päällä", kuin vieressä seuraten näppärästi.

Päivämäärä:   10.3.26 18:40:29

Pyöräillessä ei ikinä pidetä hihnaa kädessä. Joko springeriin kiinnitys tai vetovyöhön. Tai hihna vyötärölle. Omassa pyörässä ei edes ole jalkajarruja ja ongelmitta ollaan menty. Ja aina joustohihna koiralle.

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   10.3.26 18:44:23

Springer on aivan ehdoton varuste yllätysten välttämiseksi.

:))

Päivämäärä:   10.3.26 18:50:03

Hyi tsiisus en ikinä pyöräilisi koira mun vyötärölle kiinnitettynä! Siinä ne nykäykset vasta tuntuukin eikä ole mahdollisuutta päästää irti. Ja millä estät sitä hihnaa jäämästä pyörään kiinni, vai onko koiralla tilaa liikkua se 2cm jalasta eteenpäin hihna kireällä? Löysä hihnahan voi jäädä kiinni vaikka polkimeen...

Hihna kädessä olen pyöräillyt viimeiset 20v. Toki koirat on koulutettu ja joskus mulla se hihna kädessä on vieläpä flexi. Hyi minua. Mutta koirista jokainen voisi olla miltei missä vain myös irti jos laki sallisi, joten voin vaan irrottaa hihnasta jos vaikka meinaan itse kaatua ja koira saa mahdollisuuden mennä pois alta.

Lähettäjä: FM 
Päivämäärä:   10.3.26 18:57:42

Kunhan muistat, että never jarrutusta etujarrulla :D Ja mielellään koko etujarru pois käytöstä. T. Käsi kolmesta kohtaa poikki.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.