Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Somehuutelijoiden ilmianto, oikeutettua?

Lähettäjä: Heips 
Päivämäärä:   10.3.26 08:55:22

Tuli äsken somessa vastaan seuraava tapaus: henkilö X oli omalla nimellään ja naamallaan suoltanut tiettyyn ihmisryhmään kohdistuvaa vihakommentointia ja tappouhkauksia. Henkilön profiilissa oli listattuna työpaikka, ja joku oli ottanut törkypostaukaista screenshotit ja lähettänyt työnantajalle. Lopputuloksena henkilö X irtisanottiin. Työnantaja omassa postauksessaan kertoi, että henkilö X on töissä aina käyttäytynyt asiallisesti eikä ole tuonut vihamielisiä asenteitaan mitenkään julki.

Itse olen sitä mieltä, että vihapuheeseen tulee aina puuttua, mutta miten on, oikeuttaako vapaa-ajalla harjoitettu idiotismi potkujen antamisen, jos työpaikalla käytös on aina ollut moitteetonta?

Re: Somehuutelijoiden ilmianto, oikeutettua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.3.26 09:02:41

Näkisin vähän samana asiana kuin sen, että kotimatkalla töistä poikkeaisi firman logoilla varustetuissa työvaatteissa vaikkapa kaupassa ja käyttäytyisi siellä idioottimaisesti. Ainakin itse tiedostan sen, että vaikka olen vapaalla, niin firman nimeä vaatteissa tai someprofiilissa kantaessani edustan monien silmissä sitä firmaa.

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   10.3.26 09:11:19

Täysin oikein toimittu sekä ilmiantajalta että työnantajalta. Teoilla on seuraukset.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.3.26 09:14:29

Paska työnantaja – oppiipahan kun maksaa laittomasta irtisanomisesta.

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   10.3.26 09:22:21

Toivon, että tämä tapaus menisi oikeuteen, jotta tulisi yksi uusi ennakkotapaus nettikirjoitteluun ja sen seurauksiin.

Serkkuni sai potkut töistä, kun jäi rattijuopumuksesta kiinni työvaatteissa firman logot esillä. Osasyy tosin oli varmaan se, että tarvitsi työssään ajokorttia, mikä tietysti lähti, kun promilleja oli sen verran. En tiedä yksityiskohtia kovin tarkasti, serkku tietysti syytti työnantajaa ja uhkasi oikeustoimilla, mutta ei sitten vienyt asiaa eteen päin vaikka liittoonkin kuului. En tiedä, että soittiko liittoon ja kysyi oikeusapua. Omasta mielestäni serkku sai ansionsa mukaan.

Lähettäjä: jos ,jos 
Päivämäärä:   10.3.26 09:28:04

Vasuriliitot kerää vain rahat,ei ne tavallisen pulliaisen ongelmiin halua puuttua.

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   10.3.26 09:37:42

Lähettäjäjos ,jos

Päivämäärä10.3.26 09:28:04

Vasuriliitot kerää vain rahat,ei ne tavallisen pulliaisen ongelmiin halua puuttua.

..

Kuulut ilmeisesti yksityiseen kassaan ja ne työedut on tämä sun parjaama taho neuvotellut. Olen itse sitä mieltä, että liittojen edut kuuluvat vain jäsenille ja muut voivat sitten pärjätä ilman lomia jne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.