Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä teette narsististen työkaverin kanssa?

Lähettäjä: Väsynyt AP 
Päivämäärä:   9.3.26 17:19:29

Miten olette oikein ratkaisseet ongelman, todella hankalien, jopa narsistisia piirteitä omaavien työntekijöiden kanssa?

Itse olen pikkupomo, vastata pitäisi asioista, mutta oikein mitään oikeaa valtaa hoitaa tehtäviä ei ole. Työpaikalla todella hankala työntekijä. Aina haukkuu, räyhää ja mollaa, yrittää maalittaa, etenkin pomoa (minua), yrittää luoda kuppikuntia, puhuu seläntakana pahaa ja vieläpä asioista, jotka eivät ole totta eli vääristelee asioita, ei tee töitään ja tämä muiden vika ja tästä räyhää muille, muiden pitäisi palvella häntä, koskaan ei sano mitään kehittävää ja ideoita ei ole toiminnan parantamiseen, jankkaa asioista, ei kuuntele, ei lue viestejä eikä tekstejä ja aina jotenkin saa käännettyä kaiken niin, että hän on uhri ja häntä kohtaan on toimittu väärin. Isommille pomoille on kuitenkin oikein mukava, kun niistä jotain hyötyä ehkä tulevaisuudessa.

Omalta esimieheltä ei tule tukea, ei ole siellä ylemmässäkään portaassa selkärankaa puuttua asiaan, vaikka tiedossa on. Pestään kädet koko asiasta, vaikka olen pyytänyt ylemmältä portaalta linjausta tähän toimintaan. Ehdotetaan vaan pilipalikeskuskusteluita taikka muita pilipaliratkaisuja, jotka eivät vie asiaa yhtään eteenpäin. Välillä tuntuu, etteivät usko kuinka hankala tämä henkilö on, koska hän ei ole heille sellainen. Nämä pilipaliratkaisut päätyvät lähinnä siihen, että henkilö jankkaa ja huutaa. Ja se siitä. Mihinkään ei päästy. Sama mylly jatkuu.

Onko kokemuksia saatikka ratkaisuja jossakin yhteissöissä löytynyt? Mietin tässä jo irtisanoutumista, kun ahdistaa tämän terrorisointi. Menee tämän yhden asioiden selvittämiseen ihan älyttömästi aikaa, joka viikko. Aina kauhistuttaa, että mitä tämä yksi on nyt keksinyt ja mistä nyt taas keksii räyhätä. Koska räyhää asioista, joista ei ikinä tulisi edes mieleen, että voisi räyhätä.

Re: Mitä teette narsististen työkaverin kanssa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.26 17:24:44

Sä voit varmaan hänen esimiehenä antaa varoituksen kirjallisena esimerkiksi huutamisesta (epäasiallinen käytös) ja tarvittaessa ottaa yhteyttä työsuojeluun.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.26 17:25:16

Noiden kanssa ei välttämättä yhteistyötä saa aikaiseksi. Vältä ainakin henk.koht juttujen kertominen tälle ettei väännä niitä sinua vastaan. Muut työntekijät varmasti kyllä tiedostavat tämän työntekijän hankaluuden. Narsisti haluaa myös ihan mitä tahansa reaktiota aikaan joten älä anna mitään tunnereaktiota, kritiikki tai palaute yms ei ole tunnereaktiota mitä narsisti etsii eli niitä voi kyllä antaa.

Jos töitään ei tee niin tämä olisi kyllä sinun esimiehelle hälyyttävä juttu mitä kannattaa ottaa esille erityisesti. Miksi maksaa palkkaa ihmiselle joka ei tee hommiaan.

Lähettäjä: Väsynyt AP 
Päivämäärä:   9.3.26 17:30:58

"Noiden kanssa ei välttämättä yhteistyötä saa aikaiseksi."

No tätä olenkin miettinyt, että ei varmaan tule onnistumaan. Pitää vaan parkkiinnuuttaa nahka. Olen yrittänyt olla vaan asiallisen kylmä ja faktoissa pysyä ja laittaa kaiken kirjallisena ylös. Mutta se tässä ihmetyttääkin, että ei se työn tekemättömyys kiinnosta sitä ylempää johtoa.. Luulisi kiinnostavan.

Itse en pysty varoituksia antamaan, vaan sen pitäisi sieltä ylempää johtoportaasta tulla. Sehän tässä hankala onkin. Jos olisi minusta kiinni, olisin heittänyt tyypin pihalle jo aikoja sitten.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.