Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pidättekö samasta musiikista kuin ystävänne?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.3.26 08:38:41

En tiedä miksi, mutta jos joku ystävä yhtäkkiä alkaa fiilistellä jotain minulle tärkeää musiikkia, minä lakkaan pitämästä siitä musiikista. Jotenkin katoaa hohto koko hommasta. Etsin aina vähemmän yleisesti suosittua musiikkia ja hurahdan siihen. Tietysti niilläkin on ihan hyvän kokoinen fanikunta kun kuitennin keikkailevat ja tekevät levyjä. Mutta itselle on jotenkin tärkeää että kukaan TUTTU ei ole hoksannut ihastua bändiin/artistiin. Joskus valitsen kuunneltavaksi niin erikoista musiikkia että varmasti kukaan lähipiiristä ei innostu. Sitten toisaalta hehkutan aina niitä bändejä muille ja soitan heidän musiikkia :D olen ollut aika nuoresta astit tällainen, musiikki on itselle jotenkin tosi henkilökohtainen kokemus.

Analysoikaa mistä tämä johtuu? Olisihan se kiva keikoilla fiilistellä kaverin kanssa jotai hyvää bändiä, mutta toisaalta ei tunnu yhtään niin kivalta ajatukselta kuin olla siellä yksin omassa kuplassa

Re: Pidättekö samasta musiikista kuin ystävänne?

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   9.3.26 09:24:49

Kuulostaa kyllä todella oudolle :D Minusta on just ihanaa fiilistellä sitä hyvää bändiä ystävien ja kaverien kanssa!

Koetko jotenkin, että et olekaan enää yksilö, jos joku muukin pitää samasta? Haluatko jotenkin erottua? Pelkäätkö tulevasi osaksi massaa? Sille tuo minusta kuulostaa, että pelkäät oman identiteettisi rapisevan. Onko sinulla sama fiilis esim. vaatteista? Ahdistaako jos joku muu ostaa saman paidan kuin sinä? Miten musiikki sinusta eroaa vaatteista, jos sinua ei ahdista se, että muut pukeutuvat samalla tavalla?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   9.3.26 16:28:51

Yrität pakkomielteisesti erottua ja olla uniikimpi.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.3.26 16:41:47

Oletko tosi nuori? Jotain erikoisuudentavoitteluahan tuo on. Varsinkin jonkun ”lempibändin” pakkosoitto ihmisille, joita ei edes kiinnosta.

Ja vastauksena kysymykseen, parin kaverin kanssa on käyty yhden bändin keikalla useamman kerran, kun kaikki siitä tykätätään, ja ollaan yhdessä sen nousemista maailmanmaineeseen seurattu.

Päivämäärä:   9.3.26 16:43:48

Muistan alakouluiköisenä kesäleirillä että yksi kaveri tuli sanomaan minulle, että jos joku kysyy lempinäyttelijääni, niin enhän sano Orlando Bloom kun se on hänen lemppari ja hän ei halua että muut saa tietää siitä :D

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   9.3.26 16:51:50

"Yrität pakkomielteisesti erottua ja olla uniikimpi."

Tämä.

Ja vastaus kysymykseen: kyllä, mulla on useita ystäviä joiden kanssa on sama musiikkimaku. Näin kun on kuunnellut samaa musiikkityyliä pienen ikuisuuden niin osa ystävistäkin on tullut ihan sen musiikin kautta.

Päivämäärä:   9.3.26 17:03:28

No mun tyyli vaihtuuki niin usein, että ei kaverit pysy perässä. Ja itse en ole valinnut kavereita musiikin vaan hevosharrastuksen takia. Ja tykkään vähön erikoisemmasta. Tietysti on jotain yksittäisiä bändejä on mistä joku muukin kaveri tykkää, mutta tykkään että on aina se yks spessu mikä on vaan "mun". Ja tykkään käydä yksin keikoilla mielummin, miten se olisi erikoisuuden tavottelua kun ei siellä edes ole ketään kaveria todistamassa tätä

Päivämäärä:   9.3.26 17:05:13

Se nyt vaan on oma juttu se jokin bändi, tietenkin muutkin saa tykätä, muttatykkään että on jotakin ns. Omaa. Vaikea selittää..

Päivämäärä:   9.3.26 17:08:52

"Ja itse en ole valinnut kavereita musiikin vaan hevosharrastuksen takia."

No esim itse harrastin musiikkia nuorena niin jännästi sieltä niitä kavereita löytyi :D

Mutta joo, kuulostat tosi nuorelta joka yrittää olla uniikki. Samaan aikaan tuputat jotain löytämääsi bändiä muille ja sitten on suru puserossa jos joku muukin siitä innostuu.

Päivämäärä:   9.3.26 17:09:29

Joku identiteetti kysymys se varmaan sitten on. En kyllä koskaan ole edes viehättynyt massojen mukaisista jutuista kuten vaatteista tai musiikista (suomi-iskelmä, mirellat ja abreut sun muut), että ei tämä ole mitään väkinäistä massasta erottumista. Satun vain pitämään asioista jotka on vähän ug, kuten vaikka punk

Päivämäärä:   9.3.26 17:12:04

En yritä olla uniikki, koska ihan hyvin voisin kuunnella mainstream musiikkia, mutta se ei vain kuulosta hyvälle. En näe syytä tykätä jostain vain jotten vaikuttaisi erikoisuudentavoittelijalta.

Päivämäärä:   9.3.26 17:14:47

Enemmän se "oma" bändi on vähän sellainen pakopaikka, oma kupla johon muut eivät pääse. Ja jos joku alkaa myös tykätä siitä, pakopaikkaa ei enää ole.

Päivämäärä:   9.3.26 17:16:43

No jos se "oma" bändi olisi joku pakopaikka niin ei sitä sitten tuputeta muille vaan vaalitaan siinä omassa kuplassa.

Eli kyllä, edelleen ja koko ajan vahvemmin kuulostat siltä että yrität vain olla uniikki ja haluat huomiota.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.26 17:22:51

Hassua. Mulla on aika vaihtoehtoinen musiikkimaku, ja ilahdun aina, jos kaveripiiristä sattuu löytymään joku, joka tykkää samasta artistista tai bändistä.

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   9.3.26 17:27:46

Mä olin just viime kuussa parhaan ystäväni kanssa ystävänpäivänä keikalla kuuntelemassa mun ehdotonta lempibändiä, enkä oikeastaan muuta musiikkia edes kuuntele. Ja musta se oli aivan parasta, kun molemmat laulettiin sydämemme kyllyydestä mukana niitä parhaita biisejä! Eli en ymmärrä aloittajaa ollenkaan :D Tosin mun musiikkimaku ei ole kyllä myöskään vaihdellut, samaa bändiä olen kuunnellut jo yli 20v.

Päivämäärä:   9.3.26 17:58:39

Olis tosi mukava jos muilla olis samanlainen maku! Ymmärtäisivät vaikka UMK:ssa äänestää oikein, näin esimerkiksi. Yleensä ei ole samaan heimoon kuuluvia missään ympärillä niin tuun niin hyvälle mielelle aina kun löydän heitä jotka arvostaa samoja asioita.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.3.26 18:29:04

Aloittaja on 14? Tai joku kehitysvaihe vielä kesken.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   9.3.26 18:32:27

Olin teininä samanlainen. Siinä parinkympin jälkeen alkoi vaihtua siihen, että innostun aina kun joku kuuntelee niitä samoja pikkubändejä kun minä. Virkistävää.

Päivämäärä:   9.3.26 18:37:46

Kysehän ei ole siitä että et pidä esim siitä UMK-musasta tai Abreusta. En minäkään niistä välitä, kuuntelen paljon mieluummin vaikkapa pakanametallia tai psychobillya.

Mutta jos tykkään jostain bändistä josta ensin kukaan kaverini ei ole koskaan kuullutkaan, mutta hän valaistuu minun kauttani ja se musa kolahtaa, niin olisihan se ihan sairasta että minua se kävisi ärsyttämään ja sitten en itse välittäisi kuunnella sitä enää.

Pidätkö oikeasti oikein mistään mitä kuuntelet?? Jos pidät, niin ei siihen siitä musiikista tykkäämiseen vaikuta silloin yksikään tuttu tai kaveri.

Ihan tuuliajolla olet vaan tyyliesi ja musamakujesi kanssa, etsit itseäsi ja todellakin taidat olla reilusti alta parinkymmenen.

Päivämäärä:   9.3.26 18:41:43

No kyllä olen nuori mitä sitten?
Ja tavallaan joo haluan että muutkin kokisivat saman "elämyksen" kuin itse saan musiikista. Sitten kun joku innostuukin, niin en osaakaan sitten suhtautua asiaan.

Päivämäärä:   9.3.26 18:48:34

Toivottavasti aikuistuessasi tuollainen jää sitten pois.

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   9.3.26 19:16:27

Jos oikeasti pitää jostain asiasta, ei siihen vaikuta muiden pitämiset tai pitämättäjättämiset. Kyllähän tuosta vähän ala-asteajat tulevat mieleen.”Et sä voi tykätä samasta kun mä!” Minäkään en keksi, mikä olisikaan mukavampaa kuin käydä ystävän kanssa konsertissa.

Päivämäärä:   9.3.26 19:25:20

En kuuntele musiikkia ollenkaan. Kaikki ystäväni taas kuuntelevat, käyvät keikoilla jne. Olisi ihana mennä mukaan, mutta kun en kertakaikkiaan pidä. Siellä on tylsää, kun muut kuuntelee musiikkia ja itse haluaisi jutella. Eli tehdään sitten muita asioita yhdessä.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   9.3.26 19:41:06

Mun mielestä on aina hienoa jos joku kavereista tykkää samasta musiikista. Ja varmaan koska moni kaveripiirissä on samaa ikäluokkaa niin ysäriä kuunnellaan vähän kaikki.

On hienoa käydä yhdessä keikoilla ja bilettää samojen biisien tahdissa.

Mutta mulla on niin laaja musiikkimaku että aina löytyy joku joka tykkää jostain samasta. Ehkä kaikista vähiten yhteistä musiikkimakua löytyy Bollywood musiikille.

Aloittaja ei ilmeisesti ole vielä löytänyt omaa identiteettiään ja/tai kärsii itsetunto ongelmista. Joko tietoisesti tai tiedostamatta haluaa olla uniikimpi kuin muut.

Päivämäärä:   9.3.26 19:42:52

Mitä jos aloittaja pitäisit jonkun nykyisen suosikkimuusikkosi omana tietonasi ja jakaisit sitten loput kavereiden kanssa?

Päivämäärä:   9.3.26 19:51:47

Ei itseasiassaitään hajua mistä musasta kaverini tykkäävät :D
Jossain illanistujaisissa kuunnellaan valtavirtamusaa tunnelmanluojana tai jotain vanhoja hittejä menneiltä ajoilta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.