Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hypnoosi apuna laihdutukseen?

Lähettäjä: Manna 
Päivämäärä:   8.3.26 21:06:49

Kokemuksia?

Itse kävin viisi kertaa ja vaikka aluksi ajattelin, että tästä voi illal hyötyä niin heti kun käynnit loppuivat, samat vanhat tavat palasivat. Muutoksen teko vaan tuntuu olevan vaikeampi.

Nyt toivon, että tähän ei tuu kukaan huutelemaan että syö vähemmän jne, että yksinkertaista.

Mun kohdalla ongelma on ihan vaan se, että syön liian isoja annoksia - kylläisyyden kokeminen ja kun rakastan ruokaa, tekee mieli ottaa aina lisää, koska se ruoka vain on niin hyvää.

Tulee varmasti syötyä liian usein roskaruokaakin, mutta suurempana syynä nään annoskoon.

Pieniä juttuja oon tehnyt ja onnistunut - yritän ottaa töissä (buffet joka päivä) aina todella paljon salaattia. (Olen töissä paikassa missä lounas tarjotaan, tiedän että eväitä en tekisi). Mutta toki kun on hyvää ruokaa niin tulee varmasti syötyä liikaa. Leipää syön ruoan kanssa todella harvoin ja arkisin en ota jälkiruokaa.

Jos joku kokee samanlaista ”ongelmaa”, niin olisi kiva täällä vaihtaa ajatuksia jonkun kanssa, joka olisi tämän tyyppisessä tilanteessa saanut muutoksen tehtyä.

Re: Hypnoosi apuna laihdutukseen?

Lähettäjä: Rek 
Päivämäärä:   8.3.26 21:19:46

Ei auttanut hypnoosi.

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   8.3.26 21:24:16

Hypnoosista ei kokemuksia mutta tsemppiä projektiin!
Tee pikkuhiljaa pieniä muutoksia. Seuraavaksi alat käyttämään vain yhtä lautasta (jos siis nyt otat erikseen salaattilautasen ja pääruuan) tai siirryt käyttämään leipälautasta ruokalautasena. Sun täytyy myös kiinnittää huomiota proteiininsaantiin, se on nimittäin se millä pysyt kylläisenä eikä tee mieli napostella.
Mulla auttoi ruuanhimoon lääke, syön Rybelsusta. Nyt oon ilman lääkettäkin oppinut tunnistamaan kylläisyyttä ja oikeaa nälkää, sekä erottamaan mielialasyömiset ja ravinnonsaannin toisistaan.

Lähettäjä: Mörkö 
Päivämäärä:   8.3.26 23:56:05

Mulla ei kyllä tapahtunut hypnoosissa yhtään mitään, en ymmärrä miten jonkun ihmisen höpöttely hassuilla äänensävyillä mun vieressä voisikaan mun ajatuksiani muuttaa...kai se on joku toiveajattelun plasebo..ihan vaan omat teot ja itsekuri ratkaisee.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.3.26 00:31:34

"Tee pikkuhiljaa pieniä muutoksia. Seuraavaksi alat käyttämään vain yhtä lautasta (jos siis nyt otat erikseen salaattilautasen ja pääruuan) tai siirryt käyttämään leipälautasta ruokalautasena. Sun täytyy myös kiinnittää huomiota proteiininsaantiin, se on nimittäin se millä pysyt kylläisenä eikä tee mieli napostella.
Mulla auttoi ruuanhimoon lääke, syön Rybelsusta."

Melkeinpä raivostuttaa nuo aina hoettavat pienet muutokset, kun ne on kaikki tehty jo 30 vuotta sitten. Ei auta mitkään proteiinit makean himoon, karkit ja suklaa vaan on niin hyviä että melkein aina kaupassa käydessä tulee ostettua vaikka kuinka olisi kylläinen ja syönyt proteiinit ja kasvikset.

Miten noita laihdutuslääkkeitä saa? Pitääkö olla pahasti ylipainoinen vai riittääkö että suunta on koko ajan ylöspäin eikä mikään auta?

Lähettäjä: iiiii-i 
Päivämäärä:   9.3.26 01:07:08

"rakastan ruokaa, tekee mieli ottaa aina lisää, koska se ruoka vain on niin hyvää."

^ Tämähän se on kaikilla syynä. Ihan turha selittää mitään muuta. Oikeasti ihmiset vain syövät liikaa ja nimenomaan siksi, kun ruoka on hyvää.

Ei ruuan tarvitse olla edes kovin kummoista. Se voi olla vaikka kuivia kaurahiutaleita sellaisenaan paketista, jos rakastaa kaurahiutaleiden makua. Kun lusikoi kilon paketin kaurahiutaleita muutamassa illassa telkkua katsoessaan kaiken muun lisäksi siksi, että se vain maistuu niin hyvältä, niin tuleehan siitäkin kaloreita ja mahalaukku venyy.

Hypnoosi toimii vain jos siihen haluaa uskoa.

Kannattaisi sinunkin muuttaa syömisiäsi niin, että et enää syö liikaa. Et tee ruokaa, joka on niin hyvää ja kun teet ruokaa, teet vain sen yhden, järkevän kokoisen annoksen. Turha tehdä isoa kattilallista "syön tästä kolme päivää" kun kuitenkin vedät sen yhdessä päivässä.

Osta kaapit täyteen ruokia, jotka menee kurkusta alas huonosti ja irvistellen. Syöt vain niitä, eikä ole hyvää, eikä tuo nautintoa. Pakostakin syömiset vähenee, kun ne on vhh:ta ja syöminen on hidasta, kun ei vain uppoa nopeammin.

Omalla kohdalla se on maustamaton jugurtti. Alkuun irvistyttää niin, että ihan pahaa tekee. Sitten kykenen sitä syömään, mutten siitä tykkää, joten ei tule syötyä juurikaan. Jos siihen laittaisi jotain sekaan, vaikka auringonkukansiemeniä, niin uppoaisi taas ongelmitta. Joten ei, mitään ei laiteta lisukkeeksi, syödään sellaisenaan.

Kas kummaa kun olen saanutkin painonnousun pysähtymään ja kiloja pois...

Jos syön ihan mitä tahansa, joka ei aiheuta inhon väristyksiä, niin sitä sitten tosiaan syön, vaikka kaurahiutaleita kuiviltaan. Joten pakko syödä sellaista, joka ei mene mukisematta alas, kuten pakasteseitä maustamattomana, maustamatonta jugurttia sellaisenaan, tai tonnikalaa suoraan purkista. Järkeviä rokia syön vain järkevän määrän ja kun tekee edelleen mieli syödä, niin sitten syön jotain, joka ei ole hyvää.

Ongelma ratkaistu.

Lähettäjä: Juuri noin 
Päivämäärä:   9.3.26 07:30:23

"^ Tämähän se on kaikilla syynä. Ihan turha selittää mitään muuta. Oikeasti ihmiset vain syövät liikaa ja nimenomaan siksi, kun ruoka on hyvää.

Ei ruuan tarvitse olla edes kovin kummoista. Se voi olla vaikka kuivia kaurahiutaleita sellaisenaan paketista, jos rakastaa kaurahiutaleiden makua. Kun lusikoi kilon paketin kaurahiutaleita muutamassa illassa telkkua katsoessaan kaiken muun lisäksi siksi, että se vain maistuu niin hyvältä, niin tuleehan siitäkin kaloreita ja mahalaukku venyy."

Asia on nimenomaan näin. Kun ruoka on hyvää ja sitä on vapaasti tarjolla, niin ihmisestä tulee isoruokainen. Lihavuusasteen hoitaa sitten liikkumisen määrä ja/tai muut asiat.

Sinne buffaan nyt ei pitäisi mennä ollenkaan jos siellä on liian hyvää ruokaa. Siis jos siitä isosta salaatinmäärästä aina vaan lipsutaan, mitä ilmeisesti tapahtuu. Kun lämmin ruoka on paljon parempaa kuin salaatti, niin se syrjäyttää salaatin.

Ja syön itsekin usein ihan vaan syömisen ilosta jos on hyvää tarjolla. Onnekseni en vaan ole tähän päivään mennessä lihonut, verisuonten kunto voi kyllä olla vähän toinen. Toisaalta, yritän katsoa mitä ruokaa teen. Jos jokaisella aterialla olisi kermaperunoita, muussia tai riisiä lisäkkeenä niin tuleehan niistä. Kun paistaa perunoita pannulla, niin on hyvin vaikea olla lorauttamatta kermaa sekaan. Ja koska on tottunut hyvään, niin kuohukermaa se on mihin kastikkeet ja kermaperunat rakennetaan.

Lähettäjä: Mustikka 
Päivämäärä:   9.3.26 07:53:42

”Miten noita laihdutuslääkkeitä saa? Pitääkö olla pahasti ylipainoinen vai riittääkö että suunta on koko ajan ylöspäin eikä mikään auta?”

Itse sain ihan työterveydestä pyytämällä kun bmi 34 ilman mitään liitännäissairauksia.
Ihminen on myös hiton hyvä huijaamaan itseään siinä, ettei ”mikään auta”. Todellisuudessa syödään edelleen liian paljon yli oman kulutuksen, kun piilokaloreita tulee napostelemalla tai alkoholista tai liian energiatiheöstä ruuasta, kun samalla arkiliikuntaa tulee liian vähän. Vaaditaan myös liian nopeita tuloksia ja tehdään liian radikaaleja muutoksia, jotka ei sitten kanna pidemmälle kun tärkeintä olisi sitkeys ja jatkuvuus. Nämä ainakin olivat mun tekosyyt miksi paino lisääntyi enkä saanut sitä tippumaan ennen kuin olin ihan oikeasti rehellinen siitä mitä suuhun meni ja miten vähän liikuin todellisuudessa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.3.26 08:29:26

Kyllä auttaa, kannattaa kokeilla.

Lähettäjä: krrk 
Päivämäärä:   9.3.26 12:40:18

Minä olen mättänyt työpaikan buffetissa todella isot annokset ruokaa. Mutta työskentelin siivoojana = liikuin koko työpäivän taukoja lukuun ottamatta, ja annokseni olivat vhh. En syönyt leipää, perunoita, riisiä tai makaronia, en myöskään jälkiruokia.

Enkä syönyt kottikärryllistä ruokaa kuusi kertaa päivässä, vaan se oli ainoa iso annos koko päivänä. Muut annokset olivat pieniä.

Sitten vaihtui työpaikka, aloin istua aamusta iltaan. Ei huvittanut edes liikkua. Kiloja on kertynyt, kun syön liikaa. Kokkaan kotona, en käy muualla. Teen ruokaa useammaksi päiväksi, syön kaiken yhtenä päivänä kuten iiiii-i sanoi.

Sitten meni hermot tähän painonnousuun kun vaatteet ei mahdu päälle ja näytän kamalalta. Sain painonnousun pysähtymään, mutten saa kiloja pois.

Pitäisi nyt ihan kunnolla alkaa liikkua, treenata, syödä vhh:mmin. Haluan saada 5 kg pois, sekin riittäisi.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   9.3.26 14:37:41

krrk, vhh ja pätkäpaasto, jos ei auta niin keto ja pätkäpaasto. Kokemusta on. Kaikkeen muutokseen tarvitaan sitä "selkärankaa", joten onnea yritykseen.

Lähettäjä: krrk 
Päivämäärä:   9.3.26 14:43:26

Keto ei minulle nykyään enää sovi. Nuorempana noudatin sitä, mutta nykyään siitä tulee huono olo ja on pakko syödä vain keto-vhh:sti, eli ketopäiviä ei montaa voi olla. Jotenkin on elimistö muuttunut.

Aiemmin oli nälkä, maha tuntui tyhjältä ja olo ontolta. Nykyään ei enää muutamaan vuoteen ole ollut nälkä, maha tuntuu aina täydeltä, mutta pystyn syömään vaikka määrättömästi. Aineenvaihduntakin erilainen kuin aiemmin. Kai se on joku ikään liittyvä, esim. esivaihdevuodet, joka tuon muutoksen on aiheuttanut.

Lähettäjä: ennea 
Päivämäärä:   9.3.26 15:10:30

Hypnoosi laihtumiseen? :D :D

Luulin että tää on joku huumori-topa. Eikös laihtumiseen kannattaisi laihduttaa ihan perinteisin keinoin? (voin kertoa: syö vähemmän ja terveellisemmin..liiku)

Lähettäjä: euiei 
Päivämäärä:   9.3.26 15:42:18

Syö vähemmän ruokaa, liiku enemmän, keksi itsellesi tekemistä niin, ettet vain ole paikallasi ja syö tai haaveile syömisestä.

Ihan oma vika jos kerran tiedät, että syöt ihan liikaa kun ruoka on hyvää. Tee pahaa ruokaa, jaa se annoksiin rasioihin, syöt vain sen annoksen, et enempää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.