Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiinteistöväittäjä- myynti-ilmoitus

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   8.3.26 18:23:12

Kun kuvat on käyty ottamassa asunnosta niin mikä on mielestäsi kohtuuaika, että välittäjä laittaa myynti- ilmoituksen nettiin?
Esim.kuvat on otettu keskiviikkona.
Välittäjä on sanonut että laittaa ilmoituksen aina sunnuntaina nettiin...

Re: Kiinteistöväittäjä- myynti-ilmoitus

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   8.3.26 18:25:04

Alle viikossa kyllä pitäisi tapahtua. En nyt muista tarkalleen montako päivää menee, mutta alle viikossa on ilmoitus tullut nettiin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.3.26 18:48:56

"Välittäjä on sanonut että laittaa ilmoituksen aina sunnuntaina nettiin..."

No onko hän nyt sitten laittanut ilmoitusta?

Päivämäärä:   8.3.26 18:57:30

Ei laittanut viime sunnuntaina, vaikka ymmärsin niin että laittaa silloin, eikä näköjään tänäänkään.
Ja mä en aio olla se joka muistuttaa hoitamaan hommansa, koska tässä on ollut jo heti alkuun pari juttua mitkä ei menny ok..
Ja kuitenkin kuittaa sitten ne.5000välityspalkkuota jos kämppä menee, jos ei niin vähintään se 500 materiaalikuluja.

Päivämäärä:   8.3.26 18:59:34

Vähän selkärankaa nyt, pura sopimus välittömästi jos ilmoituksen julkaisemisessa jo kestää viikkoja.

Päivämäärä:   8.3.26 19:06:13

Sitä mä tässä mietin että täyttyykö jo oikeus perua kuluitta?

Lähettäjä: ei 
Päivämäärä:   8.3.26 20:01:02

"Sitä mä tässä mietin että täyttyykö jo oikeus perua kuluitta?"

Kai teillä on kijallinen sopimus? Lue siitä missä ajassa pitää ilmoituksen olla netissä ja millä ehdoilla sopimuksen saa purkaa. Eli mitä hän lupaa ja jos ne ei toteudu, se on syy sopimuksen purkuun.

Lähettäjä: debatti 
Päivämäärä:   8.3.26 20:07:08

Mitä väitteitä se siitä kiinteistöstä esittää?

Päivämäärä:   8.3.26 20:14:22

"Mitä väitteitä se siitä kiinteistöstä esittää?"
Hups, oli tullut kirjoitushärö.

Ihan ensin jo soppari...oliei pitänyt jättää allekirjoittamatta mutta kun onhan suullinenkin jo sitova.
Ensimmäinen versio oli virheellinen, pyysin korjaamaan.
Homman piti olla ok, toisessa versiossa oli edelleen samat virheet. Kolmannella onnistui.

Päivämäärä:   8.3.26 20:14:43

Oliei= olisi.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   8.3.26 20:44:24

Sopimus sitoo niin sinua kun välittäjää. Hän käy varmaan ensin läpi oman rekisterinsä jos sieltä löytyisi ostaja, ja jos ei natsaa niin sitten nettiin. Toisaalta jos ei noudata sopimusta voit ilmoittaa ettet halua tuon välittäjän kanssa jatkaa jos ei toimi kuten olette sopineet. Vahdi mitä tekee, älä vaan katso vierestä passiivisena.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   8.3.26 20:56:59

"Hän käy varmaan ensin läpi oman rekisterinsä jos sieltä löytyisi ostaja, ja jos ei natsaa niin sitten nettiin."

Tämä ei ole mikään syy pitkittää julkaisemista. Ilmoitus on yleensä netissä viimeistään viikon päästä, ja tuo aika kyllä riittää siihen, että ehtii tsekata omat rekisterinsä läpi ja sitten ilmoitetaan mytjälle, että ostajaehdokkaita on ilman julkista ilmoitustakin. Mutta siitä huolimatta se ilmoitus pitää netissä olla viimeistään viikossa, jos muuta ei ole sovittu.

Laita aloittaja sille välittäjälle NYT viesti, että miksi ilmoitus ei vieläkään ole netissä. Älä kuuntele selityksiä vaan sano, että ilmoituksen pitää olla netissä nyt eikä vasta "sunnuntaina".

Päivämäärä:   8.3.26 21:12:06

"Hän käy varmaan ensin läpi oman rekisterinsä"
Sopimus on tehty reilu kuukausi sitten että luulisi jo ehtineen käydä.

Lupasi laittaa ohjeet kun kuvaaja oli tulossa, eipä sitten laittanut . On ollut vähän kiireitä.
No mitäpä jos minä sanon kun lasku tulee että on tässä vähän muitakin laskuja maksettavana...

Lähettäjä: dkd 
Päivämäärä:   8.3.26 21:19:45

Jos vain odottelet hiljaa, niin mitään ei tapahdu.

Laita nyt heti viesti, että mikä kestää ja kun saat aamulla vastauksen, niin sitten sen perusteella julkinen somepostaus, johon tägäät kyseisen firman. Jos vastausta ei huomenna tule, laita ylihuomenna postaus, että et ole vastausta saanut.

Jostain syystä mitään ei tapahdu, jos vain itsekseen ihmettelee. Mutta kun asiasta tekee julkisen, niin alkaa tapahtua välittömästi.

Jos kuulut johonkin paikkakunnan fb-ryhmään, niin laita sinnekin postaus "Onko kenelläkään kokemusta xx-kiinteistövälitysfirmasta?".

Kun saat muiltakin viestejä, että ihan paska firma on, niin paha kello kauas kuuluu ja alkaa tapahtua.

Päivämäärä:   8.3.26 21:37:40

"Jostain syystä mitään ei tapahdu, jos vain itsekseen ihmettelee. Mutta kun asiasta tekee julkisen, niin alkaa tapahtua välittömästi."
Onko tämä ihan yleistä tällä alalla?
Mulla jo toinen tällainen kokemus peräkkäin.. :(

Lähettäjä: dkd 
Päivämäärä:   8.3.26 21:45:34

Yleistä ihan millä tahansa alalla.

Alkaa tapahtua vasta sitten, kun asiasta tekee julkisen.

Mutta ksyymykseen "Miksi tapahtui jotain vasta sitten kun tein asiasta julkisen?" ei saa koskaan vastausta.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   8.3.26 21:54:21

Kyllä se noin viikon päästä kuvien otosta pitäisi olla netissä.

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   8.3.26 22:03:21

Tätähän se nykyään on, kun ihmisiä ei kiinnosta tehdä töitään kunnolla. Ihan joka alalla on omahyväisiä laiskiaisia, joita ei kiinnosta mikään muu kuin oma palkka ja työsuhde-edut.

Lähettäjä: Jaskakohan 
Päivämäärä:   8.3.26 22:18:56

Kiinteistövälittäjällä ei ole palkkaa, eikä tessiä,että luulisi kiinnostavan kuvien julkaisu,kun ansiot riippuu täysin provikoista

Lähettäjä: Talotyyppi? 
Päivämäärä:   9.3.26 00:16:00

Mitä olet myymässä? Kerrostalo- tai rivariasuntoa? Myyntiä varten tarvitaan isännöitsijäntodistus, ennen sitä ei asuntoa voi laittaa nettiin. Riippuen isännöitsijästä, todistuksen tekoon menee yleensä noin viikko isommassa toimistossa. Jos on yhden ihmisen isännöintitoimisto, voi mennä jopa kuukausi, jos isännöitsijä on lomalla. Kaverilla kävi niin. Olivat löytäneet (yllättäen) uuden asunnon, mutta oma piti saada ensin myytyä. Kiinteistönvälittäjä tilasi isännöitsijäntodistuksen. Isännöitsijä oli vastannut, että oli juuri laskeutunut Thaimaahan ja palaa Suomeen kuukauden päästä. Meni kaverilta asunto sivu suun.

Jos taas myyt omakotitaloa, annoitko kiinteistönvälittäjälle rakennuslupapiirustukset vai joutuuko hän tilaamaan ne kunnan rakennusvalvonnasta? Kuntakohtaisia eroja, kuinka nopeasti piirustukset saa (varsinkin näin talviloma-aikaan).

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   9.3.26 06:11:39

Miten pääsee kiinteistönväittäjäksi? Mitä väittäjän tehtäviin kuuluu?

Päivämäärä:   9.3.26 06:57:15

"Mitä olet myymässä? Kerrostalo- tai rivariasuntoa? Myyntiä varten tarvitaan isännöitsijäntodistus"
Rivaria. Toi isännöitsijätodistus oli hyvä pointti eli tänään kun soittelen isännöitsijälle muutenkin niin kysyn onko tuo pyydetty ja milloin ja onko toimitettu.
Vaan aika huono tunne tästä kun nuo pari muutakin asiaa jo heti alkuun on mennyt ei niin putkeen.

Päivämäärä:   9.3.26 09:56:37

Joo kyllä se todistus on toimitettu hänelle viikko sitten jo.

Lähettäjä: Ketju? 
Päivämäärä:   9.3.26 10:18:55

Kuuluuko kiinteistönvälittäjä johonkin isoon ketjuun? Isoilla ketjuilla on ainakin ollut rajoituksia niin, että kun asunnon laittaa nettiin, se ei mene julkiseksi heti vaan ensin lähtee viesti asunnosta kaikille ko. ketjun nettisivuilta asuntovahdin tilanneille asiakkaille. Ei siis kaikille vaan niille, jotka tuolta alueelta etsivät tuollaista asuntoa ja sitten heillä on joitain päiviä aikaa sopia esittelykäynti asuntoon ennen kuin asunto menee kaikille näkyviin. Kiinteistövälittäjä ei pysty tätä rajoitusta kiertämään vaikka haluaisi.

Myytiin perikunnan omistamaa huonokuntoista mummonmökkiä keskellä ei mitään muuttotappioalueella. Tiedossa oli, että ostajaa on vaikea löytää. Kiinteistönvälittäjä kertoi tuosta rajoituksesta ja kun kysyttiin, onko heillä paljonkin tällaisia mummonmökkejä etsiviä, niin välittäjä sanoi suoraan, että ei ole, mutta ei pysty mitenkään vaikuttamaan siihen, että mökin saisi nettiin näkyviin nopeammin.

Päivämäärä:   9.3.26 10:58:16

"kun asunnon laittaa nettiin, se ei mene julkiseksi heti vaan ensin lähtee viesti asunnosta kaikille ko. ketjun nettisivuilta asuntovahdin tilanneille"
Ei ole vielä edes tehnyt sitä.

Päivämäärä:   9.3.26 12:58:48

"heillä on joitain päiviä aikaa sopia esittelykäynti asuntoon ennen kuin asunto menee kaikille näkyviin."

Jos aloittaja on tehnyt sopimuksen jo kuukausi sitten niin onhan siinä ollut aikaa esitellä kämppää tiskin alta. Eli tuokaan ei selitykseksi kelpaa.

Mitä firmasta sanottiin kun kysyit, miksi ilmoitus ei vieläkään ole netissä?

Minkä niminen firma? Äitini möi asunnon 10 v sitten, itse ei tehnyt käytännössä mitään, välittäjä hoiti kaiken. Kolmesta firmasta kysyi, yhdestä ei kuulunut mitään, toinen vitkutteli ja kolmas hoiti asian todella hyvin.

Päivämäärä:   9.3.26 16:45:25

Kaverilla toimeksianto kirjoitettu jo yli kk sitten ja samalla otettu kuvat. Kämppä ei kuitenkaan vieläkään myynnissä…

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.