Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Luovutko esineestä josta huono muisto?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.3.26 13:49:09

Mulla on toimiva, hyvä ja täysin makuuni oleva esine josta pidän ja jolle on tarve. Ulkonäöllisestikin hieno. Mutta sain sen ikävästi minua kohdelleelta exältä joka aiheutti minulle paljon pahaa. Joka kerta kun näen esineen, ex tulee mieleen. Turhauttavaa. En tiedä mitä tekisin sille. Onko kokemuksia vastaavasta?

Re: Luovutko esineestä josta huono muisto?

Lähettäjä: ¨¨ 
Päivämäärä:   8.3.26 13:53:12

Minä olen opetellut suhtautumaan moniin asioihin vain tavarana. Jos se ei sinulta onnistu, ja tuote on rahanarvoinen, niin myy pois ja osta itse samantapainen tilalle.

Lähettäjä: Muffi 
Päivämäärä:   8.3.26 14:16:41

"Minä olen opetellut suhtautumaan moniin asioihin vain tavarana."

Tämä! Tavarat ovat vain tavaroita.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.3.26 14:20:47

Tavaraa on tavaraa. Jos ei muuten onnistu, ajattele, että sen pitäminen varmaan ketuttaisi eksää.

Lähettäjä: Hjlg 
Päivämäärä:   8.3.26 14:47:09

Arvostat esinettä selvästi joten Kannattas kokeilla: opettele erottamaan esine henkilöstä, joka kuormittaa. Luo sille tavallaan oma tarina, älä ajattele lainkaan mennyttä, vaali sitä uuden merkityksen kautta. Se ei kuulu enää menneisyytensä, vaan tulevaisuuteen. Teidän yhteiseen tarinaan.

Olet rakas ja tärkeä ihminen, anna esineen olla sitä myös vaikka sinulle. Ihmisen mieli on joustava ja muuttuvainen, hyödynnä sitä. Joo tiedän että edellinen voi kuulostaa tyhmältä, mutta kokeile. Anna itsellesi aikaa. Asioiden erittelytaito on sellainen, jota kannattaa aina harjoitella. Silloin kaikki ei mielessä kietoudu yhdeksi isoksi möykyksi, josta ei tahdo saada millään otetta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.3.26 16:52:58

Tavara on vain tavaraa, joten hankkisin kyllä uuden jos vain mahdollista. Sellaisen, mistä itse tykkäsin, ettei käy niin että sitä uutta katsellessa vaan miettii, että exän takia piti vaihtaa hyvä kapine huonompaan.

Päivämäärä:   8.3.26 17:10:14

Kyllä, ei pidä yhtään huonoa fiilistä tuovaa esitettä kodissani.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   8.3.26 17:13:11

Luopuisin. Itse luovun surutta kaikesta, mistä en täydellisesti pidä.

Päivämäärä:   9.3.26 10:26:10

Luovuin. Jätin TSH-kirjani eksälleni kun olin saanut sen häntä edeltävältä väkivaltaiselta eksältäni ja tuli aina ne muistot mieleen sen nähdessä. Nyt on hyllyssä ihan sama painos ilman samaa painolastia eikä enää muistot hypi esiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.