|
Lähettäjä: khh
Päivämäärä: 8.3.26 17:28:47
...........
Miten niin olen nuori ja elänyt lapsuuteni kännykkäaikana?
Olen syntynyt kasarin alkupuolella eli yli nelikymppinen. Ihan lankapuhelimella minä lapsena soitin ja sellaiseen vastasin tietämättä, kuka soittaa tai varsinkaan vastaa minun soittoihini. Ei minulla vielä peruskouluikäisenä ollut kännykkää. Jos olisit itse yli parikymppinen, niin tietäisit hyvin, että myös lankapuhelimia on ollut. En usko sekuntiakaan, että olet täysi-ikäinen, kun komemnttisi vaikuttaa lähinnä 17-vuotiaan kirjoittamalta.
"Kuulostaa vähän samalta kuin toisen maailman sodan jälkeen monet, kun kysyttiin miksi osallistuitte hirmutekoihin. " Tehtiin vain kuten käskettiin"."
Vähän huono verrata, koska sodassa on ammuttu tai pidätetty ne, jotka eivät ole tehneet, kuten käskettiin. Vähän huono siinä on yhden sanoa "en tee". Se olisi silloin pitänyt mennä niin, että kun yksi sanoo "en tee", niin kaikki muutkin ovat sillä sekunnilla hänen puolellaan. Eipä ollut montaa sellaista, joka olisi voinut niin sanoa. Eikä se, että toinen puoli jättää noudattamatta hyökkäyskäskyä ja laskee aseet, tarkoita sitä, että myös vastapuoli laskee aseet vaan sehän on heille helppo tapa eliminoida vastapuoli kokonaan.
Älä siis syytä niitä, jotka noudattivat ohjeita vaan syytä niitä, jotka järjettömät säännöt tai ohjeet ovat laatineet. Tuo vartijahan on vain apina, joka teki kuten sanotaan. Ei hän taatusti itse sääntöjä ole laatinut. Sen puolesta puhuu se asiakaspalvelusta saatu vastaus, että on toimittu ihan ohjeiden mukaan.
Vartijat ovat saaneet ihan hirveästi paskaa niskaan siitä, että ovat sooloilleet mitä sattuu, eivätkä noudata ohjeita. Joten tämä noudatti. Mitäs siitä seurasi?
Jos vartijat alkaisivat jokaisen asiakkaan kohdalla joustaa tai kysellä, että tarvitseeko tämän kohdalla noudattaa sääntöjä niin kirjaimellisesti, niin eiväthän he ehtisi muuta tehdäkään, ja taas valitettaisiin, kun viinat ja juustot kävelee kaupasta maksamatta ulos...
"Kiusaajat ovat huolissaan kiusaamisesta. Entä jos vaikka opetettaisiin lapset siihen, että ketään ei kiusata, yhtään mistään syystä?"
Aivan mie-let-tö-män söpö ajatus <3333 Tätä itsekin olen aina hokenut, mutta saanut paskamaisen vastauksen, että "voit vaikuttaa vain itsesi, et muiden käytökseen". Joten vaikka kuinka toivoisit, ettei kiusattaisi, tai ihmettelet, miksi kiusataan, niin kiusaajia on aina. Moni lapsi kiusaa myös ihan aikuisten tietämättä, joten lapsi voi kotona olla todella herttainen, ja koulussa aivan täysi paskapää. Sitten kun siitä juorutaan kotiin, sanoo lapsi itkien, että tuo on valetta ja oikeasti häntä kiusataan. Ja kun vanhemmat sitten valittaa takaisin, että meidän lasta kiusataan, nauraa tämä lapsi itsekseen, kun vale upposi kuin veitsi sulaan voihin :) Eli sai tehtyä omista vanhemmistaankin kiusaajia! Että se siitä "miksi kiusataan ylipäätään?". Niinpä :)
|