Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hölkkääminen ja kuulokkeet

Lähettäjä: Saapas 
Päivämäärä:   8.3.26 11:30:34

Superhuono liikkuja täällä. Olen nyt kuukauden verran tehnyt kävelylenkkejä, ja tarkoitus alkaa hiljalleen nostaa enemmän kuntia hölkkäilemällä. Pysyykö normi nappikuulokkeet korvissa kun hölkkää? Ettei tarvitsisi kokoajan varoa että tippuu Entäpä sellaiset langattomat kuulokkeet? Ajatuksena tuntuu hassulta, et joutuis kokoajan korjailla niiden asentoa kun meinaa tippua juostessa, mutta onko se vaan mun hölmö ajatus? Musiikkia haluan kuunnella kuitenkin, koska en ole vielä niin "liikunnallinen" että siitä järjettömän paljon nauttisin, niin pakko saada fiilistä ja ajankulua/matkankulua myös, että jaksan ylipäänsä liikkua ja lähteä lenkille :D

Re: Hölkkääminen ja kuulokkeet

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.3.26 11:35:08

Koss porta pro <3 Ei mun korvissa pysy hölkätessä mitkään nappikuulokeet, toki en voi mitään korvakäytävään tungettavia käyttää kun korvat ärtyy niistä. Joskus oli myös sellaisia joissa tuli pieni sanka korvan takaa, mutta ne alkoivat pidemmässä käytössä myös painaa sieltä.

Mutta pysyy ne napitkin joillain, riippuu paljon siitä korvasta. Ja siitä kuinka paljon pomppii mennessään :D ja toisaalta voihan sitä laittaa vaikka jonkun pannan korvien päälle jos tahtoo nappeja käyttää, pysyy samalla hiukset kurissa.

Lähettäjä: Bingo 
Päivämäärä:   8.3.26 11:39:22

Kaikki kuulokkeet ei käy kaikille, koska jokaisen korvat on erilaiset. Toiselle sopivat kuulokkeet voi olla aivan epäsopivat ja epämiellyttävät sinulle. Sopivat napit / podit ei juostessa mihinkään tipu, mutta epäsopivat sellaiset kyllä voi valua ja tipahdella. Toiset tykkää käyttää pieniä nappeja, toiset ns on ear malleja, jotkut tykkkää johdollisista jne jne. Eli tärkeintä on, että löydät juuri sinulle istuvat ja mieluiset :) Juoksemisen iloa lenkeillesi! :)

Päivämäärä:   8.3.26 11:41:00

Älä lenkkeile kuulokkeet korvilla. Turvallisuuden takia on parempi että kuulet mitä ympärilläsi tapahtuu.

Päivämäärä:   8.3.26 12:08:04

"Älä lenkkeile kuulokkeet korvilla. Turvallisuuden takia on parempi että kuulet mitä ympärilläsi tapahtuu."

Minä lenkkeilen aina kuulokkeet korvilla. En huudata musiikkia niin kovalla ettenkö silti kuulisi mitä ympärillä tapahtuu ;)

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.3.26 12:10:13

Karhujako pelkäätte?

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   8.3.26 12:16:46

Ei minulla ainakaan pysy. Käytän sellaisia isoja kuulokkeita. Toinen vaihtoehto on sellaiset korvakäytävän sisälle menevät.

Päivämäärä:   8.3.26 12:21:53

Karhujako pelkäätte?

Ei vaan sitä että joku tulee takaapäin sivuluisua autolla päälle joten ei kuulokkeita.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.3.26 12:23:43

Onneksi taksilakia ollaan muuttamassa.

Päivämäärä:   8.3.26 12:26:57

Naisille ja miehille omat turvallisen tilan taksit.

Päivämäärä:   8.3.26 12:27:35

Mulla on nuo kossim porta prot ja hyvin kuulee jos tulee auto kohti oli sivuluisussa tai ei. Ei ne mitkään vastamelukuulokkeet ole :D polkupyörät yms. kuulee myös melkeinpä yhtä hyvin kuin ilman kuulokkeitakin, kunhan ei musiikit ole ihan täysillä.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   8.3.26 12:46:41

Ja kuulokkeet korvissa sitten itse vain muistaa vilkaista olkansa yli ennen kuin vaikka vaihtaa puolta kevyen liikenteen väylällä. Samaten on hyvä liikkua lähempänä jompaa kumpaa reunaa eikä keskellä, niin ohittajien on helpompi ohittaa.

Merkittävä osa ulkona kävelevistäkin ihmisistä kulkee nykyään luurit päässä ja näitä kahta periaatetta toivoisi jokaisen noudattavan, niin olisi kaikille turvallisempaa ja sujuvampaa.

Päivämäärä:   8.3.26 12:56:35

Kyllä normaali ihminen vilkaisee olkansa yli tien puolta vaihtaessaan oli kuulokkeita tai ei. Kun ei etenkään kesäkelillä pyöräilijöitä aina kuule vaikka ei mitään kuulokkeita olisi päässä ollenkaan.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   8.3.26 13:21:10

Mulla pysyy kolmenkympin napit hyvin korvissa sekä hiihtäessä että juostessa.

Ja varsinkin hiihtäessä koitan pysyä kuulolla takana tulevista. Myös juostessa toki. Ääni on niin hiljaisella kuin mahdollista.

Päivämäärä:   8.3.26 13:28:40

Minä käytän sankakuulokkeita liikkuessa. Käyn siis kävelemässä/hölkkäämässä. Nappikuulokkeet on rasittavat, varsinkin jos on pipo/panta päässä.

Päivämäärä:   8.3.26 13:34:33

Mä kuuntelen kävelykenkeillä äänikirjaa niin että mulla on vain toinen kuuloke korvassa.

Lähettäjä: Riu 
Päivämäärä:   8.3.26 14:32:35

"Kyllä normaali ihminen vilkaisee olkansa yli tien puolta vaihtaessaan oli kuulokkeita tai ei."

No sitten minun 10 kilometrin työmatkani varrella liikuu tosi paljon epänormaaleja ihmisiä ;) Mutta joo, näin minustakin pitäisi olla, ihmetyttää ihmisten huolettomuus liikenteessä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.