Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä ruokaa nirsolle ja herkälle koiralle?

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.3.26 00:23:31

Minulla on erittäin nirso koira, johtunee varmaan siitä, että kärsii närästyksestä helposti. Syötä sille tällä hetkellä maitohappobakteereja kuureina ja ell määräyksestä myös välillä antepsin kuureja. Verikokeista ei löytynyt mitään vikaa, ultraa ei olla vielä tehty. Harkinnassa koiran sterilointi myös pian, en tiedä voiko sillä olla mitään vaikutusta?

Olen kokeillut raakaruokia, märkäruokia, eri merkin kuivaruokia, kypsennettyjä lihoja (kanaa, porsaan kieltä, jauhelihaa, porsaanlihaa..) jonkun riisin kanssa. Koira syö jotain aina hetken, mutta kyllästyy. Mietin, aiheuttaako ruuat jotain vatsanväänteitä? Uloste on useimmiten normaalia, joskus saattaa olla vähän tuhrivaa, mutta ei kunnon ripulia. Koira välillä röyhtäilee, ja kun ei ole syönyt mitään niin vatsa kurisee ja kesäisin yrittää syödä paljon ruohoa. Ei oksentele.

Mitään vinkkejä ruokintaan antaa vielä? Vähän avuton olo, kun toinen ei syö kunnolla. Kaikki herkut eliminoin nyt kokonaan pois siltä täyttämästä vatsaa.

Re: Mitä ruokaa nirsolle ja herkälle koiralle?

Lähettäjä: näin meillä 
Päivämäärä:   8.3.26 01:07:01

Kokeile jättää Antepsin pois ja anna Pepcid yöksi, tämä kokeneen erikoiseläinlääkärin neuvo meille. Älä vaihtele ruokia äläkä anna mitään extranameja, laadukas kuivaruoka pohjaksi ja siihen houkuttamaan märkäruokaa. Aina samaa kunnes vatsa rauhoittuu. Tiheämmät ruokintavälit ja pienemmät kerta-annokset, yksi tai kaksikaan kertaa päivässä ei näille välttämättä riitä. Todennäköisesti alkaa syömään paremmin kun huono olo helpottaa. Oma herkkävatsainen koirani syö S-marketista saatavia Rainbow ankka purutikkuja, aina yksi ruuan päälle, ne tuntuu sopivan hyvin. Ei dentastixejä! Tsemppiä! <3

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.3.26 01:18:46

Eroaako tuo pepcid jotenkin antepsinista paremmalla tavalla? Nyt olen antanut antepsinia 2-3 kertaa päivässä puolikkaan, viimeisen aina ennen nukkumaankäymistä. Kuivaruokia olen kokeillut mm Golden eagle, nutrima, sams Fields, Royal canin, eukanuba, Wolf of wilderness, Brit care...

Olisiko heittää vinkkejä mikä voisi olla maistuva nirsolle koiralle? Ja mikä märkäruoka olisi myös riittävän maistuva? Nutriman health digestion märkäruokakaan ei kelvannut. Ruokaa olen yrittänyt tarjota useamman kerran päivässä pieniä annoksia, mut hirveän huonosti uppoaa :( ei ole koskaan ollut näin huonoa syöjää

Lähettäjä: Mörkö 
Päivämäärä:   8.3.26 01:21:37

Lääkäriruokaa suolistovaivaan sopivaa, niitä on herkullisen makuisena märkäruokinakin, joita voi antaa pelkästään tai sekottaa nappuloihin. Esim rc gastrointestinal tai hills id. Pepcid tai ezomepratzol parempia närästykseen. Kolme tai neljä pientä ruokintakertaa päivässä, lisää vettä, kuppiteline. Meillä närästys asettui gastroruualla, nykyään voi siihen lisäillä jonkypsää jauhelihaakin (ei luullista, itse käytän ihmisten alelihoja).

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   8.3.26 01:37:28

Onko nuo ruuat sellaisia, että tarvitsee lääkäriltä "reseptin" tai ostettua vaan lääkäristä? Vettä juo ihan hyvin nyt, kuppitelinettä mietin olisiko siitä apua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.