|
Lähettäjä: ...
Päivämäärä: 7.3.26 16:48:05
he onnistuvat uskomaan?
Itse olen miettinyt että kristinusko on ihmisten(valtaapitävien) keksintö jolla saatiin hallittua isoa porukkaa. Luodaan mielikuva kaiken nökevästä, vahtivasta jumalasta sekä siitä toisesta joka sitten rankaisee jos käyttäydyt väärin. Tarpeeksi toistettuna ja manipuloituna saadaan porukka sekaisin ja uskomaan. Ja tsadaa, ei tarvita enää ihmisiä vartioimaan ihmisiä kun heihin istutetaan "synnintunto" ja uskotellaan olevan junala jlka nökee kaiken. Samalla saadaan myöa naapurit vahtimaan toisiaan ja ilmianatamaan synnit. Mitwn kätevää.Varmasti näytösluontoisesti myös tehty joitain "ihmeitä" yms jotta saadaan rahvas uskomaan. Kätevästi samalla alettu kirkon varjolla keräämään veroja.
Itse siis ajattelen asian näin ja koska uskonnoy ovay kaikin puolin ilmiselvästi ihmisen keksintöä niin ihmettelen miten epäloogisia jotkut ovat uskossaan varsinkin kiihkouskovaiset.
Jos kristinusko olisi totta ja maailma aidosti nimenomaan kristinuskoisen jumalan keksintö, ja on ommut aatamit ja eevat sun muut, miten ihmeessä se ei ole automaattisesti ollut alun perin aikojem alusta alkaen maailman ainoa uskonto? Jos maailma olisi junalan luoma, ja jokainrn ihminen jumalan luoma, niin miksi uskontoja on kautta aikain ollut erilaisia?
Vertas esim buddhalaisuus, itämaiset uskonnot, pohjoismaiden muinaisuskonnot yms.
Sen sijaan kristinusko on peräisin pieneltä alueelta ja väkivalloin pakottamalla ajettu uskonnoksi ympäriinsä. Eikö se tunnu uskovaisista ikinä oudolta?
Ja eikö se kävisi järkeen että täällä uskottaisiin metsän tapioon ja veden ahtiin luontaisesti, miksi ihmeessä suomessa on otettu uskonto jostain lähi-idästä joka ei liity edes suomalaiseen kulttuuriin yhtään mitenkään?
Miksi jumala on ilmentynyt pelkästään siellä, luulisi että maailmankaikkeuden valtiaana olisi ilmentynyy joka maailman kolkassa?
Sellaisia pohdiskelen, että miten se kaikki uppoaa yhä tänä päivänäkin porukkaan kuin häkä. En ymmärrä.
|