Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "Tulen kolmen jälkeen". Eli milloin?

Lähettäjä: wyhw 
Päivämäärä:   6.3.26 17:17:53

Jos sanot jollekin tulevasi kolmen jälkeen, niin mihin aikaan olet paikalla?

Minä tarkoitan sillä, että en tule ennen kolmea, mutta kuitenkin puoli neljään mennessä.

Mutta ilmeisesti joku ajattelee sen tarkoittavan "mihin aikaan vain loppuvuorokauden aikana klo 15 jälkeen".

Sovittiin kuitenkin, että nimenomaan tänään, eli päivämäärä ei ollut epäselvä. Ei siis "jonain päivänä kolmen jälkeen" tai "jotain perjantaina kolmen jälkeen" vaan nimenomaan tänä aamuna viestitelty, ja eräs henkilö sanoi tulevansa tänään kolmen jälkeen. Jotenkin ajattelen, että ennen neljää tulisi, mutta ei näköjään.

Mikä siinä sovitusta kiinni pitämisessä, saati aikataulujen noudattamisessa on niin vaikeaa? Miksi ei voi edes ilmoittaa, jos ei tulekaan? Varsinkin, jos on itse ehdottanut sopivaa kellonaikaa?

Minulla olisi muutakin tekemistä kuin olla kotona odottelemassa koko iltaa.

Re: "Tulen kolmen jälkeen". Eli milloin?

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   6.3.26 17:23:51

Tulen klon15 jälkeen. Viimeistään 15.15
Tulen ennen 15.30. Paikalla 15.15-15.30.
Tulen 15.30 jälkeen. Viimeistään 15.45.
Tulen ennen klo 16. Paikalla 15.45-16.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.26 17:26:18

About 15.05-15.15 välillä

Lähettäjä: y 
Päivämäärä:   6.3.26 17:26:48

Jos sanon tulevani kolmen jälkeen niin se tarkoittaa että ennen 15.30.

On todella epäkohteliasta ja myös erittäin raivostuttavaa, kun ihmiset käyttävät epämääräisiä aikamääreitä ja kulkevat miten sattuu. Itse arvioin aina mahdollisimman tarkasti, tyyliin puolen tunnin sisään, että koska saavun ja myös ilmoitan jos jostain syystä myöhästyn.

Päivämäärä:   6.3.26 17:29:04

Minulla menisi aika samalla lailla kuin Mimmillä.

Tulen klon 15 jälkeen. Viimeistään 15.20
Tulen ennen 15.30. Paikalla 15.15-15.30.
Tulen noin puoli neljältä. Paikalla 15.20-15.40
Tulen 15.30 jälkeen. Viimeistään 15.50.
Tulen ennen klo 16. Paikalla 15.40-16.00

Ihan minuutin tarkkuudella en lupaa. mutta sellainen 15-20 minuutin haarukka.

Mutta tunteja en odottelisi enkä odotuttaisi.

En käsitä niitä jotka tekevät oharit ja seuraavana päivänä kyselevät, että monelta tänään saa tulla hakemaan. Eikä heillä ollut edes syytä tehdä oharit, ihan vain huvikseen. Olen kysynyt, että miksi teit eilen oharit tai oliko joku syy, miksi teit oharit, mutta vastaus on aina ollut silkkaa hiljaisuutta tai sitten pelkästään "pahoittelut".

Pahoittelut voi tunkea perseeseensä.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.3.26 17:55:44

Kolme jälkeen =15:05-15:25.

Jos mahdollinen liikeenneruuhkatilanne, tai vaikka tosi sankka lumipyry, niin silloin viimeistään max. 15:55.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.3.26 17:59:47

15:00-24:00

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.3.26 18:03:12

Riippuu vähän asiayhteydestä.

"Pääsen töistä kolmelta, tulen sen jälkeen...." - Töissä vähä venähtää, kaupassaki pitää käydä, sit viemä siirtymä bussilla jne... Voi olla, että olenki paikalla heti 16.30...
Mutta toki ainaki ite pohjustan tätä vähän laajemmin, että lähdenkö liikkeelle kolmen jälkeen vai olenko perillä pian kolmen jälkeen.

Mut joo, pääasiassa sanoisin, et tapaaminen kolmen jälkeen on kuitenki ennen 15.30.

Lähettäjä: Tip 
Päivämäärä:   6.3.26 18:21:03

Riippuu tilanteesta. Jos tallinpitäjä laittaa viestin, että hevosella on joku rehu loppu ja vastaan ”tuon lisää kolmen jälkeen”, tarkoitan, että rehu ilmestyy tallille klo 15 jälkeen, mutta ennen kuin iltaväkkäreitä aletaan tehdä.

”Pääsen töistä kolmen jälkeen” taas tarkoittaa, että minun pitää olla työpisteelläni kone ja puhelin auki klo 15.00 asti. Sen jälkeen saan sammuttaa koneen ja puhelimen, mutta jos minulla on juuri asiat kesken työkaverin tai asiakkaan kanssa, homma pitää hoitaa loppuun tai sopia jatkosta ennen kuin voin lähteä. En voi klo 15 lyödä asiakkalle luuria korvaan vain, koska työaika loppui. Sitten kun voin sulkea koneen ja puhelimen, usein vielä käyn vessassa, vien kahvikupin tiskikoneeseen, puen ulkovaatteet jne. Jos olen viimeinen lähtijä, sammuttelen valot, tarkistan ettei kahvinkeitin tms ole jäänyt päälle, kytken hälytykset yms. Voin olla autossa vasta lähempänä klo 16.

Lähettäjä: wyhw 
Päivämäärä:   6.3.26 18:21:07

Kuten sanoin, hän kertoi ainoastaan tulevansa kolmen jälkeen. Ei siis, että pääsee töistä kolmelta ja tulevansa sen jälkeen.

Ajattelen, että jos sanoo "tulen kolmen jälkeen", niin se tarkoittaa sitä aikaa, milloin on paikalla. Ei sitä, milloin pääsee lähemään jostain ja käy sen jälkeen viidessä paikassa ympäri kaupunkia ja sitten vasta tulee tänne.

Siksi ihmetyttääkin tämä.

No, lähden nyt kauppaan. Ilmeisesti teki oharit, kun ei mitään kuulu.

Lähettäjä: setis 
Päivämäärä:   6.3.26 18:21:14

Neljännellä työnnöllä.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   6.3.26 18:34:36

Tip taitaa olla tuo samaa hölmö joka tuossa tammojen kiima-topicissa selittää täyttä skeidaa.

Aloittajahan kysyy mitä tarkoittaa "tulen kolmen jälkeen". Hän ei kysy että pitääkö Tipin olla töissä kolmeen saakka.

Lähettäjä: Gd 
Päivämäärä:   6.3.26 18:50:26

Olikohan kyse torikaupoista? Noita liikkuu siellä paljon.
Eräs tuli osatamaan autoa. Käytiin pienellä koeajolla ja ostaja sanoi, että kaupat tuli. Aikoi käydä asioilla ja tehdään sitten kaupat. Ei palannut koskaan😅
Eipä siinä. Seuraava tuli ja ostin.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   6.3.26 19:38:50

Kolmen jälkeen = 15.10 - 15.30
Kolmen maissa = 14.45 - 15.15
Kolmelta = 14.55 - 15.01

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   6.3.26 20:01:03

"en tule ennen kolmea, mutta kuitenkin puoli neljään mennessä"

Ajattelen samoin. Että en välttämättä ehdi tasan kolmeksi, mutta ihan viimeistään puoli neljä olen jo paikalla. Todennäköisimmin saapuisin 10-15 min. yli kolmen.

Lähettäjä: Kop 
Päivämäärä:   6.3.26 20:06:17

15.05-15.20

Päivämäärä:   6.3.26 20:39:31

15.00-15. 30
muut ajat on puoli neljän jälkeen. neljän jälkeen .

voi sanoa aikaisintaan kello kolme.
joskus kolmelta aikaisintaan.
molemat jättää pelivaran loppuillalle.
tulen kolmen jälkeen on kolmen jälkeen. ei ilta yhdeksältä.

Päivämäärä:   6.3.26 20:46:30

Olisin 14.45 perillä, mutta olen luvannut tulla vasta kolmen jälkeen, eli ilmoitan 15.04 olevani paikalla.

Päivämäärä:   6.3.26 20:47:22

Riippuu myös asiasta. Kolmen jälkeen on monessa ns tarkemmassa asiassa 15-15:15. Mutta jos esim pitkän matkan reissulainen ilmoittaa olevansa perillä kolmen jälkeen, on se 15-15:30. Kuitenkaan ei puolen jälkeen, joka olisi jo puolen jälkeen

Lähettäjä: Ei nyt omalla 
Päivämäärä:   6.3.26 20:52:16

Kolmen jälkeen, 15.10-15.30, kuitenkin selvästi ennen klo 16!

Päivämäärä:   6.3.26 20:56:12

miten tulikin mieleen yhdet torikaupat. sanoi että olen alaovella klo 14. os myöhästyn ilmoitan. vajaan tunnin odottelin myyjää, ei näkynyt. se siitä.
oli sitten laittanut minusta haukut sinne myyntisivustolle. ei auttanut vaikka sanoin että sielläpä alaovella oottelin ihan kuin sovittiin. joo minä se pässi kun sovittua noudatin.
oliko lie kellossa vikaa hällä vai mulla. luetun ja sovitun ymmärtäminen, en tiiä.

Päivämäärä:   6.3.26 20:58:37

>hällä

Moi Ällö.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.3.26 21:32:43

Riippuu vähän. Jos sanoisin, että tulen kolmen jälestä, niin silloin se olisi viimeistään puoli neljä, mutta todennäköisesti jo melkein heti kolmen jälkeen max vartin yli.

Kolmen jälkeen olisi sen sijaan n. klo 15-17. Jos menisi myöhemmälle, niin sanoisin, että joskus kolmen jälkeen, voi mennä iltaankin. Jos en ole siis varma ajasta.

Päivämäärä:   6.3.26 22:03:43

Vaatisi vähän tarkennusta minulle... Eli vaikka pääsee töistä ja tuleeko sieltä suoraan ja miten kauan menee. Tai sama, jos joku muu este tai meno ennen kolmea.

Päivämäärä:   6.3.26 22:13:50

Riippuu asiayhteydestä. Useimmiten kuitenkin 15-16 välillä. Jos sanon joskus kolmen jälkeen, se voi olla 15-18 välilläkin

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.3.26 23:17:26

Tulen kolmen jälkeen = viimeistään 15.30.
Pääsen kolmen jälkeen = voi olla mikä tahansa aika klo 15 jälkeen asiayhteydestä riippuen, voi tarkoittaa myös että käy siinä 15-16 välissä.
Käy kolmen jälkeen = käy mikä tahansa aika kolmen jälkeen.

Aina tarkentavia jos tuntuu siltä. "Eli puoli neljään mennessä?" on nopeasti kysytty:)

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   6.3.26 23:24:43

Ennen klo 16 pitää olla tullut, jos tulee klo 15 jälkeen. Muutoin aika on klo 16 jälkeen ja siitä aina sitten tunnilla siirtyy aika kyseisen kellonajan jälkeen.

Lähettäjä: Oooo 
Päivämäärä:   6.3.26 23:31:49

Sanon että tulen heti kolmen jälkeen eli tulen, noh, heti kolmen jälkeen eli vaikka 15.05 tai 15.15.

Muuten milloin tahansa kolmen jälkeen toki asiayhteys huomioiden jos esim. sanon työkaverille tuon ja työpäivä loppuu klo 16.30 niin silloin se on klo 15 - 16.30 välillä.

Eilen ohjeistin kaveria tekemään asian x klo 18 jälkeen ja se tarkoitti milloin tahansa klo 18 jälkeen eli vaikka klo 22.

Jos haluaa olla tarkka niin puhuu tarkasti ja kysyy vastapuolelta tarkennuksia jos puhe on liian epämääräistä. Mun mielestä nää ei ole mitään kiveenhakattuja termejä, samoin kuin joidenkin iltapäivä on klo 13 ja joidenkin klo 17.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.