|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 6.3.26 17:41:00
"Lähettäjä: ??
Päivämäärä: 6.3.26 17:17:51
Todelliset varkaat vieneet kalliimpia tavaroita niin tämä vartia kyttää nuorta lsdta kun huomaa ettei msksanu muovikassia. Tuntee nyt varmaan itsrnsä oikein ylpeäksi kun sai "varkaan" kiinni. Tai sitten ei uskalka puuttua aikuisten varasteluun."
Minäkin mietin, että kuinkahan monta myymälävarasta sai kävellä kaupasta ulos maksamaton naudan paisti tai paistopisteen pullat kädessä, kun vartija kyttää yhtä pikkutyttöä tunnin ajan.
Minut on vartijat ottaneet kiinni syyttä. Sanoin heille, että olen maksanut tämän, tässä kuitti, mutta eivät suostuneet kuittia katsomaan. Ehdotin, että mennään kysymään myyjältä, mutta ei kelvannut. Toinen vartija varasti ostokseni ja toinen retuutti minut koppiin.
Kysyin heiltä, että mitä sitten, kun ette tee töitänne ja teitä tarvittaisiin ihan oikeasti, mutta he vain jankkasivat, että minun pitää todistaa maksaneeni tuote. Ei muuten tarvitse, koska rikoslain mukaan vartijoiden täytyy todistaa minulle, että minä en ole tuotetta maksanut. Ei suinkaan niin, että minun pitää todistaa olevani syytön.
Lisäksi vartijoilla on oikeus pysäyttää asiakas ja niin edelleen vain, jos hän on syyllistynyt esim. näpistykseen, rikkoo tai sotkee jotain, tms. Minä en ollut tehnyt mitään väärää, joten vartijat rikkoivat aika montaa eri lakipykälää.
Istuin siellä yli tunnin, kunnes lopulta soitin itse polisiit. Paikalle tuli myös myyjä, joka todisti minun maksaneeni ostokseni ja myymäläpäällikkö, jota veetutti vartijoiden toiminta. Poliisit olivat yhtä mieltä kanssani, eli vartijat eivät voi vaatia minua kopissa esittämään kuittia, kun minä sitä heille kaupan aulassa tyrkytin, muttei kelvannut. EIväthän he olsii muutenkaan voineet vaatia minua esittämään kuittia, kun suoraan syyttivät minun varastaneen erään tavaran sen sijaan, että olsiivat tulleet kysymään, että oothan maksanut ton.
Ai jai jai jai :))) Kyllä heitä sitten nolotti, kun myyjä todisti puolestani ja poliisit lukivat heille vähän lakipykäliä. Myymäläpäällikkökin oli toooodella hapan :D Heidän työpäivänsä päättyi siihen.
Tein heistä rikosilmoituksen, mutta mentiin sovittelun kautta, kun eivät halunneet tuomiota ja h3lvetinmoisia kuluja oikeudenkäynnistä. Maksoivat minulle molemmat 1500 e korvauksia (yht. 3000 e) ja saivat tietenkin myös potkut saman tien kun mokasivat :)
Vartijat ovat siis todella tyhmiä. Niitä, jotka eivät ihan hyvästä syystä ole koskaan päässeet poliisikouluun....
Ihmettelen vuodesta toiseen, että kuka noita vartijoita kouluttaa ja millä tavalla. Miten he voivat olla niin aivottomia? Esim. se kauppakeskuksessa tukehtunut nainen. Miten voi 6 vartijaa pidellä elotonta ihmistä kaikin voimin paikallaan? Eloton ihminen on TÄYSIN VELTTO, eikä laita yhtään millään tavoin vastaan. Ei ole mitään lihasjännitystäkään. Ja silti pidellään voimalla paikallaan? En käsitä...
|