Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Optikot/silmälasimyyjät

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.3.26 11:20:12

Kävin juuri etsimässä uusia laseja ja kyselin hintoja moniteholinsseille. Kyseisessä liikkeessä linssit on viidessä eri kategoriassa hiontojen ja ominaisuuksien mukaan, tyyliin 1 halvin ja 5 kallein. Nro 4 olis mulle kuulemma ehdoton vähimmäisraja, nro 5 suunnilleen taivas avautuisi. Katselin nro 3 joka vielä ok.

Nroa 1 ja 2 ei tarjottu kertaakaan vaihtoehdoksi, kun ovat niin huonoja. Kysyin myyjältä miksi heillä sitten on niin huonoja vaihtoehtoja tarjolla. Myyjä vähän häkeltyi ja takelteli, että kaikilla ei ole niin paljon varaa laittaa silmälaseihin ja plaaplaa. No eipä tässä itsekään kaupan alan matalapalkalla miljoonia tienata.

Valitsin kuitenkin toka halvimman nro 2, toivottavasti niillä nyt jotain näkee. Hymy kutistui kassan takana, tuli tunne, että olin kuluttanut myyjän kallista aikaa turhaan.

Saako myyjät jotain myyntiprovikkaa siitä, miten kalliit linssit saavat myytyä? Ja jos kaks alinta luokkaa on niiin huonoja, niin hittoako niitä sitten edes myy.

Re: Optikot/silmälasimyyjät

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.3.26 11:29:40

En ole testannut halvimpia vaan olen aina ottanut toisiksi parhaat, nyt kahdet lasit parhailla. Iso ero on esim aurinkolasien linsseihin joissa säästänyt ennen, nyt otin niihinkin parhaat ja oli ihan huiput.

Monitehojen näköalueisss ja sen kohdistsmisessa lie ero, näin okrn antanut itsrlleni valehdella. Specsaversilta ostsneet moittivat niiden linssejä ja näköalueita huonoksi, hinta selittänee.

Pojan linsseissä myös säästin alkuun kun oli pienempi (piti uusia puolen vuoden/vuoden välein). Iso ero, kuluivat nopeammin, naarmuuntuivat, huurtuivat jne. Huonommassa kunnossa aina kun minun tallilasit (vanhat aina tallikäyttöön).

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   6.3.26 12:03:44

Minä olen silmälasiasiakas - jos ostan/ostaisin, niin mukaan lähtee hyvin kalliit pullonpohjat.
En koe saavani silmälasiliikkeissä palvelua vaan häirintää. Myyjät on huuli pyöreenä kun haluan visioida heidän esittämänsä kakkulat niiden pullonpohjien kanssa. Miten näissä toimii ne kaikki hienot ominaisuudet? Miten kokonaisuus toimii kun pullonpohjat väkisin tuo painoa lisää? Miten pullonpohjat muuttaa kasvojani?
Koska palvelu on liikkeissä lähinnä häirintää, olen siirtynyt pelkästään nettikaupan asiakkaaksi. Lompakko ja hermot kiittää ja edullista valikoimaa riittää niin linsseissä kun kehyksissä.

Lähettäjä: 136 
Päivämäärä:   6.3.26 12:32:17

Mitä enemmän on voimakkuuksia, sitä tärkeämpää on linssien laatu. Halvoissa linsseissä on esimerkiksi reuna-alueilla paljon enemmän vääristymiä ja monitehoissa esimerkiksi lukualue voi olla todella kapea. Jouduin itse vaihdattamaan monitehojen linssit parempilaatuisiin vaikka voimakkuudet ei ole kovin isot. Liikkeen suosittelemassa linssilaadulla en nähnyt kerralla edes koko kännykän näyttöä. Jos kirjaa halusi lukea, niin piti kääntää päätä koko ajan edestakaisin. Uusilla ja paremmilla linsseillä leveni lähialue merkittävästi. Eli kyllä niillä linssien laadulla on todellakin merkitystä. Jokainen sitten tekee itse valinnan sen perusteella mitä tarvitsee ja mihin on rahaa.

Lähettäjä: Nek 
Päivämäärä:   6.3.26 16:20:40

Linssejä on vanhaa tekniikkaa ja uutta tekniikkaa.

Vertaus: voit ajaa 1990 -luvun autoa tai ajaa 2010-luvun autoa. Kumpaakohan on miellyttävämpi ajaa? Vanha linssitekniikka on vuosien takaista ja siten ei palvele kuin niitä, jotka haluavat saada lasit edullisesti. Niillä näkee kyllä tarkasti, mutta ero on linssi rakenteessa ja käyttäjälle merkittävimmästä eli lukualueen laajuudessa. Maksaakko siitä, että suurimmalla osalla linssistä näkee hyvin vai siitä, että suurin osa linssistä on suttuista vääristymää.

Lähettäjä: ----- 
Päivämäärä:   6.3.26 16:34:18

Ne huonot linssit käyvät esimerkiksi lukulaseihin, jotka ovat vain satunnaisessa käytössä. Tai jos kaukolaseja pitää vaikka pelkästään opiskeluluennoilla tai tv:tä katsoessa, käy niihinkin halvemmat.

Joku voi myös tarvita esimerkiksi tallia, remonttihommia tai urheiluharrastusta varten "rymylasit", joilla ei ole niin väliä. Vanhat lasit eivät aina käy tähän, jos vahvuudet ovat muuttuneet paljon tai lasit hajonneet kokonaan.

Joku voi myös ostaa halvemmilla linsseillä varalasit tarjouksesta, jossa saa useat lasit samaan perushintaan. Niihin käy huonompikin linssi, koska eivät välttämättä tule ikinä edes käyttöön, tai ainakin käyttö on hyvin satunnaista.

Sitten ovat vielä ne, joilla rahat eivät kertakaikkiaan riitä parempaan. Huonompikin linssi on parempi kuin ei laseja ollenkaan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.3.26 16:34:44

Jos käyttää laseja vain joskus ja jouluna, niin ei sillä väliä millaiset kakkulat nenällä on. Itse käytän laseja aina, niin en viitsi mitään pullonpohjia ostaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.3.26 18:14:55

Ne alimmat luokat on tarkoitettu lähinnä niille, jotka muuten ostaisivat 2 euron markettilasit. Eli linsseillä näkee, muttei niissä ole mitään pinnoituksia tai hiontoja. Mutta ne onkin lähinnä tarkoitettu hetkelliseen käyttöön, esim. lukulaseiksi, eikä edes kovin pitkäikäisiksi, eli kun näkö todennäköisesti nopeasti muuttuu tai odottelee kaihileikkaukseen pääsyä.

Sitten jos laseja tarvitsee koko hereilläoloajan, haluaa, että ne on siistit, eli hiotut, ja kestääkin jotain, eli pinnoitetut, eikä heijasta jne., niin silloin pitää olla jo yläpään kategorian linssit.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.