Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miltä porsaan ulkofile maistuu?

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   5.3.26 10:04:16

Lidlissä olisi tarjouksessa, ei tosin ole suomalaista. Maistuuko yhtään samalta kuin joulukinkku?

Re: Miltä porsaan ulkofile maistuu?

Lähettäjä: Nippe 
Päivämäärä:   5.3.26 10:13:57

Ei se mun mielestä samalle maistu.. porsaan ulkofileen hyvä ja huono puoli on että siin on vähän rasvaa (siis siinä on jonkin verran mut aika helposti poistettavissa). Vähän hankala tehdä mitään hauduttamalla tuon takia. Itse jos ostan ulkofilettä niin teen siitä usein lihasuikaleita joita voi käyttää esim wokkiin tai sit paneroin ohuita pihvejä tai teen sellasia "nugetteja". Myös ohut leike on hyvä...eikö leikkeet usein tai yleensä tehdä just possun uf? (toki myös naudasta tehdään) Ohut pihvi joka vielä hakataan ohueksi.

Kannattaa kokeilla ja tsekkailla netistä ohjeita. Se vielä et mun mielestä aika mautonta lihaa mutta eihän lihan itsessään tarvi maistua kun voi käyttää mausteita.

Lähettäjä: Tue suomalaista... 
Päivämäärä:   5.3.26 10:19:55

...niin kauan kuin sitä vielä on!

Fileet ovat aina mureampaa lihaa kuin paistit.
Oletan että osaat oikein ne valmistaa ja vastaan vain kysymykseen mausta että maku on miedompi mutta ei yhtään huonompi kuin kinkun.
Äläkä osta ulkomaista sianlihaa jos yhtään mitään mistään tajuat.Suomessa siat ovat terveempiä eli ei antibioottia ja ei tarvitse häntiä typistellä kun osataan hoitaa. Arvosta sitä.
Lidl on saksalaisten omistama joten mikä järki sitäkin puljua on kannatella.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   5.3.26 10:24:39

Ulkofile menettelee mutta kummoista se ei ole. Ulkomaista lihaa en missään tapauksessa ostaisi. Se kotimainenkaan ulkofile ei ole kallista...

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   5.3.26 10:32:21

Ei maistu kinkulta ! Mietoa lihaa mikä taipuu hyvin mausteiden alle jos itse maku ei riitä, siis kanan tyylisesti. Paljon mureampaa ja laadukkaampaa kuitenkin kuin vaikka jotkut valmiit suikaleet tai palat.
Itse käytän wienerleikkeissä ja jos sattuu pala missä oikein tasainen rasva päällä niin kokonaisena uuniin ja nippa nappa kypsäksi, maistuu lämpimänä ruokana ja leikkeleenä. Kaverit taas ovat käyttäneet itämaisesti maustetuissa sötköissä (wokeista patoihin) proteiinina. Ja nimenomaan tarjouksia kaikki käytämme, filelihaa jos saa halvemmalla kuin jauhista, broileria tai mitään muuta niin miksi ei!

Lähettäjä: se 
Päivämäärä:   5.3.26 11:10:21

Ei maistu kinkulta, eikä kuulukaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.