Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Haukutko mielessäsi muita ihmisiä paljon?

Lähettäjä: Är 
Päivämäärä:   4.3.26 22:50:06

Kysymys otsikossa. Mietin vaan kun itselläni jo monta vuotta päässä melkein jatkuvasti hirveä räksytys esim. ruokakaupassa tai liikenteessä tosi pienistäkin jutuista. Ja se teksti on ihan painokelvotonta :D Tutut ihmiset ei ärsytä samalla tavalla vaan nimenomaan ihan tuntemattomat.

Re: Haukutko mielessäsi muita ihmisiä paljon?

Lähettäjä: mun juttu 
Päivämäärä:   4.3.26 22:56:12

Vastaus kysymykseesi on absoluuttisesti kyllä! Kysy vaan missä kaikissa asioissa!

Lähettäjä: ninnu 
Päivämäärä:   4.3.26 23:08:29

Ei todellakaan. Tuohan olisi kauhean kuluttavaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.3.26 23:09:31

Kyllä tavallaan, mutta vain asioista joihin liityn (joku teki paskamaisesti -> purnaan ja pureskelen juttu kotona miehen kanssa. JA VAIN MIEHENI.). Toisia, en miksikään kuspääksi hauku, mutta, jos vaikka joku on ”saamattomuudellaan” pilannut minulle tärkeän jutun jota olin valmistellut pitkään ja johon olin polttanut rahaa paljon (yleensä harrastukseen liittyvää), niin kyllä tulee kotona haukuttua toista esim. saamattomaksi, kunnioittamaksi, ajattelemattomaksi ja vastaavaa sorttia. Parin päivän päästä pettymyksen ja muun hälvettyä osaan ajatella rationaalisemmin ja miehellekkin tulee mainittua et nyt taisin vähän ylireagoida. Koitan tästä opetella pois, ei oo mukava olo tila kun on pakko ihan ääneen haukkua toisia.

Tuntemattomia en hauku edes mielessäni, ellei henkilö tee jotain moraalieni vastaista, kuten kohtelisi koiraansa huonosti tai etuilisi kassajonossa tmv. Liikenne on varmaan ainoa poikkeus, siellä tulee tuntemattomia ihmisiä (tai heidän ajotyyliään) haukuttua mielessä ja ääneen… Ja useimmiten vieläpä itsekseen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.3.26 23:12:20

En juuri koskaan. Minua ei oikein kiinnosta muut ihmiset

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   4.3.26 23:15:10

Kyllä

Päivämäärä:   4.3.26 23:23:19

Isäni ja veljeni ovat sellaisia ja tiedättekö, se näkyy heistä ulkopuolelta. Heissä on sellainen synkkä "energia" ja tunne silloinkin kun hymyilevät. Sadattelevat muita ihmisiä myös ääneen.

Isä tykkää puhua ääneen kun luulee olevansa yksin ja olen usein kuullut vahingossa luokseen mennessään miten yksin kiroaa ihmisiä.

Uskon että se muuttaa mieltä. Että se paha mitä muista ajattelee ja ne pahat ajatukset aiheuttavat ihmiselle itselleen pahaa. Ei se voi olla vaikuttamatta aivoihin ja mieleen.

Yritän siksi olla muuttumatta samanlaiseksi. Oma taktiikka ikävien ihmisten kanssa on hyväksyminen. On ikäviä ihmisiä, aina tulee olemaan, ei minun tarvitse kiihdyttää itseäni heidän takiaan. Muutenkin arvostan itsehillintää.

Eihän sitä ole itse itsensä herra jos antaa muille kaiken vallan omaan mielenrauhaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.3.26 23:47:22

Itse asiassa en.

Päivämäärä:   4.3.26 23:59:05

"ei minun tarvitse kiihdyttää itseäni heidän takiaan"

Kuvaavasti sanottu. Juuri tuollaista itsensä kiihdyttämistä se on ja useimmiten asioista, joilla ei pitäisi olla suoranaisesti mitään merkitystä itsensä kiihdyttäjän omaan elämään. Raskaita kuunnella, enkä jaksaisi kotonani katsella tuollaista.

Päivämäärä:   5.3.26 00:03:48

Jos jotain niin mieluummin hihittelen heille mielessäni. Paljon hauskempaa itsellä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.