Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  MRantanen/Hennin toiminta hevoskaupassa

Lähettäjä: Napa 
Päivämäärä:   3.3.26 19:23:41

Tähän kuvaan kulminoituu kaikki haaveet, toiveet ja unelmat. Itku pääsee, kun katsoo Tiukun maailman onnellisinta ilmettä. Ikinä tämän jälkeen en ole ponia näin rauhallisena hoitotilanteessa tavannut. Enkä myöskään lapsiani uskaltanut ponin lähelle juurikaan päästää.

Kovan taistelun ja puhelinrumban jälkeen. Poni tullaan huomenna tunnistamaan minun nimilleni hevosklinikan pihaan. Ponin loppusijoituspaikka selviää huomenna.

Säälimätöntä, piittaamatonta, täysin häikäilemätöntä, hengenvaarallista eläinten ja ihmisten hyväksikäyttöä.

Hevoskauppahuijarit saatava vastuuseen.
Teen kaiken voitavani ja enemmänkin, että yksikään eläin tai hyväuskoi@nen ostaja ei joutuisi enää samaan pyöritykseen.

Myyjän yritys saada poni takaisin itselleen oli kyllä oscarin arvoinen suoritus.

Hän mm. Ehdotti minulle, että viedään Sepi Jokioisille hänen tutun metsästyskaverin
ammuttavaksi. Sepin lihoistakin saisi kuulemma hyvät rahat. Kuuntelin lähinnä epäuskoisena. Soitin hänelle takaisin, että minulla on Anivetti 10 minuutin matkan päässä. Vien ponin kyllä sinne ja ensin tutkitaan. Torstaiaamuna myyjä soitteli minulle aivan paniikissa, että hänen pitää saada tallin osoite, että tunnistaja tulee tunnistamaan Sepin. Siis mitä vittua?
Marianne Rantanen kävi minun luona tiistaina, ja kirjoitti lapun missä maksaa 3000 kauppasummasta takaisin. Ihmettelin, kun lappu tuli niin helposti. Mariannella luultavasti edelleen ponin paperit fyysisesti ja hän olisi hakenut ponin itselleen.

Tunnistaja soitti minulle ja kerroin koko stoorin. Tunnistaja oli myös soittanut Hippokseen ja kysynyt olenko sieltä kysellyt papereita. Myös Marianne Rantanen oli ollut puhelimitse ja sähköpostilla yhteydessä tunnistajaan ja yritti, että poni rekisteröidään hänen nimilleen. Tunnistaja tuli tunnistamaan Sepin eilen Anivetin pihaan ja se saatiin tyttärieni nimiin. Sepille Hippos tilaa uuden passin Liettuasta saatesanoin, että sieltä voidaan yrittää vielä tilata myös toinen passi, että myöntää vain yhden passin. Ensimmäistä kertaa ponia kuljetettiin laillisesti. Paskaa myydään eteenpäin ja haetaan viime hetkellä paperit kourassa pois ja myydään taas eteenpäin kipeitä raukkaparkoja. HS Venture Oy on tässä myös mukana niinkuin arvelinkin koko ajan. Ponin on tuonut Suomeen HS Venture Oy. Marianne myi minulle koko ajan omaa poniaan, jonka itse tuonut Liettuasta. "Tämä minun viimeinen oma hevonen" Tämä on yhden aikakauden loppu. Tracestodistuksen ponin maahantuonnista Marianne lähetti perjantaiaamuna tunnistajan sähköpostiin.

Mitä opimme tästä?
1. Tutki myyjän taustat
2. Pyydä aivan kaikki paperit ponista ennen kuin siirrät. Älä maksa kauppasummaa kokonaan ellet saa papereita fyysisesti käteen.
3. Ota ylläpitoon alkuun
4. Tee ostotarkastus
5. Soita Hippokseen tasaisin väliajoin mielellään useammin kuin kerran jos et kaikkia papereita ole saanut. Esittele selkeästi itsesi ja myyjän nimi ja kysy onko Hippoksessa tekeillä ponin tai hevosen papereita?
6. Jos esim. Traces todistus jää saamatta sitä pystyy kiertämään niin, että pyytää kunnaneläinlääkärin avustuksella pääsyn sähköiseen järjestelmään ja etsii ponin mikrosirunumerolla tai Rekisterinumerolla ponin tracestodistuksen sähköisestä järjestelmästä.

HS Venture Oy jättää rekisteröimättä tuomansa ponit ja hevoset. Ne annetaan myyntiin luotettavalle ja sympaattiselle myyjälle, joka myy niitä ominaan valehdellen aivan kaikesta. Ponin paperit jäävät myyntitilanteessa myyjälle. Tällä saadaan monta kertaa rahaa samasta eläimestä, kun se vaikeana, toimimattomana tai kipeänä palautuu myyjälle ja myydään taas eteenpäin. Tällä taktiikalla myös kierretään veroja ja jätetään verot kokonaan maksamatta.

Tämä koko pieleen mennyt ponikauppa täyttää varmasti törkeän petoksen tunnusmerkit. Tänään tehtaillaankin muutama rikosilmoitus ja kaikkiin foorumeihin tästä tarina.

Re: MRantanen/Hennin toiminta hevoskaupassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.3.26 19:43:45

Miksi myyjä halusi kovasti lopettaa sen jos jo myyty teille? Jäi vähän auki näin ulkopuolisena.

Lähettäjä: Rek 
Päivämäärä:   3.3.26 19:55:17

Olipa harvinaisen sekainen kirjoitus.

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   3.3.26 19:57:05

Meni ohi kovaa ja korkealta. Jos haluat keskustella jostain, pohjusta nyt ensin. Emme asu pääsi sisällä ja emme tiedä taustoja.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.3.26 19:57:57

Mistä somesta tämä aloitus on kopioitu? On kohteliasta laittaa linkki lähteeseen.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   3.3.26 20:04:27

Enpä oikein minäkään pysynyt mukana.
Huijarit voi tuoda ilman traces todistusta ja silloin valvontaelli käy ottamassa verikokeet yms ostajan piikkiin . Tämäkin nähty.

Lähettäjä: äåäå 
Päivämäärä:   3.3.26 21:05:35

Ihan semmoinen vinkki, että jos haluaa rauhassa aiheesta keskustella ilman turhaa pelkoa poistamisesta, suosittelen Ylilaudan Aihe vapaa-osiota.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.3.26 21:10:19

Reddit hevosjuorut on tuhat kertaa järkevämpi paikka kuin ylilauta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.