Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kohteliko silmäkeskuksen lääkäri asiattomasti?

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   3.3.26 15:32:03

Kävin tässä lähiaikoina silmäkeskuksessa. Olen asioinut kyseisellä silmäkeskuksella sen kymmenen vuotta säännöllisen epäsäännöllisesti. Tällä kertaa en kyllä ollut tyytyväinen asiakas/potilas. Olenko vain herkkähipiäinen?

Soitin silmäkeskukseen alunperin pari viikkoa sitten, kun silmään oli tullut paha sisäinen verenvuoto, ja näkö heikkeni niin, että erotin oikealla silmällä juuri ja juuri käden ja sormet, monta sormea pystyssä, mutta en juurikaan nähnyt kauemmas muuta kuin hahmoja. Kuten tapana, hoitaja kysyi puhelun jälkeen päivystävältä lääkäriltä, että tarvitseeko tulla näytille lääkärille, ja minulle tuli muutaman tunnin päästä tekstiviestitse aika silmälääkärille Tämän ajan jouduin kuitenkin siirtämään parin viikon päähän kun päälle iski kunnon flunssa kuumeineen ja kurkkukipuineen. Tämän parin viikon aikana silmän näkökentän sumeus parani, ja käynnin aikana siinä oli vain jonkin verran sumeutta, toisin kuin yleensä (vuosien ajan) on käynyt niin, että silmän sumeus on vain lisääntynyt jopa niin pahaksi että näkö on pimentynyt kokonaan.

Mutta itse lääkärinkäyntiin: lääkäri piti luennon siitä kuinka olen tullut turhaan näyttämään silmää, ettei joka verenvuotoon tarvitse tulla lääkäriin ja että minulla on jo toimiva hoito, ja kontrolliaika tulossa (mistä en tiennyt, koska tästä ei ole minulle kerrottu eikä aikaa ole vielä tullut). Aiemmin minua on lääkäri torunut siitä, etten heti vuodon alkaessa ole soittanut silmäkeskukseen, vaan odotellut josko menisi itsestään ohitse. Näissä vuodoissa on aina verkkokalvon irtautumisen riski kuulemma.

Mm. kieliongelmista (tai lääkärin haluttomuudesta ymmärtää minua) johtuen en saanut sanottua mitä minun piti sanoa. Lopuksi kuitenkin sain kysyttyä että kun kuukauden päästä on aika vasemman silmän kontrolliin, niin voiko samalla katsoa tämän oikean silmän (jonka kanssa nyt oli ongelma) tilanteen, niin vastaus oli tiukka ei.

Onko tämä ihan asiallista käytöstä lääkäriltä? Näinkin tärkeässä asiassa kuin ihmisen näkösaisti... Onko minulla oikeus vaatia toista lääkäriä jatkossa?

Tässä vain osa käydystä keskustelusta lääkärin kanssa, nyt en muista kaikkea, muitakin epäkohtia oli... Kiitos jos jaksoit lukea loppuun <3

Re: Kohteliko silmäkeskuksen lääkäri asiattomasti?

Päivämäärä:   3.3.26 15:33:35

Lääkäri ei ollut myöskään selvästikään lukenut koneelta silmieni historiaa... Vaan oletti että vuotoni menevät itsestään ohitse, vaikka niille on pitänyt jo vuosien ajan antaa hoitoa, että vuodot lähtevät...

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   3.3.26 15:45:00

Voit hyvin pyytää jatkossa toista lääkäriä ja ei, ei ollut asiallista.

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   3.3.26 15:51:51

Miksei sinulle ole tehty panfotokoagulaatiota, jos tuolla tavalla verkkokalvot vuotelevat?

Päivämäärä:   3.3.26 15:58:40

Silmäni on jo vuosia sitten laseroitu täyteen... Ei ole auttanut.

Päivämäärä:   3.3.26 16:00:37

Ja vitrektomia on tehty toiseen silmään, eikä auttanut sekään.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   3.3.26 16:12:59

Olen huomannut, että kaikista erikoistumisaloista silmälääkärit ovat omituisimpia ja huonoimmat sosiaaliset taidot.

Esimerkkejä:
Lääkäri: Mitä teet täällä? (lukee ajanvarauksessa)
Minä: Jälkikaihi pitäisi laseroida. (minua oli ohjeistettu varaamaan aika sitä varten).
Lääkäri: Eeeiii. -Väittää vastaan töksähtävällä tavalla. -
Tutkii kumminkin silmät, joissa jälkikaihi. Laseroi ne pahoittelematta erehtymistään tai mainisematta koko alkukeskustelua mitenkään.

Lääkäri piirtää muistiin verkkokalvon muutoksia.
Minä kysyn lisätietoa niistä(Neutraalisti, en mitenkään erityisen huolestuneena. Oletan että tärkeitä, koska tekee muistiinpanoja, ja toki omat silmät kiinnostaa.)
Lääkäri: Voinhan minäkin vaikka jäädä auton alle huomenna, enkä ajattele sitä sen kummemmin.

???

Päivämäärä:   3.3.26 16:15:56

En ole muuten rasistinen, mutta jatkossa haluan hoitoa vain kantasuomalaisilta silmälääkäreiltä.. Heiltä olen saanutkin hyvää hoitoa ja asiakaspalvelua. Kokemusta on kymmenistä eri silmälääkäreistä.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   3.3.26 16:18:19

Nämä minun kuvailemat asiakaspalvelun ja potilaan kohtaamisen tähdet olivat kyllä ihan kantasuomalaisia!

Päivämäärä:   3.3.26 16:22:01

Mulle riittää että hoito on hyvää, asiakaspalvelu saakin olla vähän omituista, jos muuten pidetään silmistä huolta. Mutta kun näiden ei-suomalaisten toimesta aletaan tehdä reikää verkkokalvoon pelkässä kaihileikkauksessa, ja jätetään silmät pistämättä kun on sokeutumisen vaara, niin menee kyllä jo liian pitkälle. Saati sitten että kun syyllistetään asiakasta kun on tullut lääkärille kun toisen silmän näkö lähes sokea.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   3.3.26 16:42:47

No sinä varmaan vaihdat palveluntuottajaa. Markkinatalous nääs.

Päivämäärä:   3.3.26 16:47:34

Pakko käydä julkisella, yksityisellä ei pistetä silmiä... Ainakaan täällä päin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.