|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.3.26 14:01:19
Nykyään tallitytöt haluavat maksun siitä että käyvät tallilla. Vielä ysärillä tallihommat ja hevosten hoito oli osa harrastusta, eikä siinä raha liikkunut. Vastineeksi tallitöistä saattoi saada ratsastaa ilmaiseksi, mutta ei todellakaan oltu mitään sellaista kuin nykyään, että tallitytölle pitää maksaa ihan jo siitä, että viitsii tulla paikalle. Minuakin kummastuttaa tämä, että hevosten hoito ja tallityöt koetaan työnä, ja paikalle haluttaisiin tulla vain ratsastamaan puhtaalla ja varustetulla hevosella. Ei viitsitä tehdä mitään minkään eteen. Säänkestävyyttä ei ole enää kenelläkään, mitään ei voida luvata ja aina ajatellaan, että "katotaan jaksanko sillon vai tuleeko jotain kivempaa".
Tämä siis ihan kaikilla ongelmana, mitään ei voi kalenteriin laittaa kun "en mä tiedä mitä mä sillon teen". No laita siihen tää juttu nii et buukkaa muuta sen päälle. No mut en mä tiedä et huvittaako mua tulla vai onko siinä jotain muutakin. Vttuuuu.....
Ymmärrän myös sen, miksi tämä tietty somettaja on kyllästynyt tuohon, että ei löydy sitoutuneita kävijöitä. Sijainti on vähän korvessa joo, mutta jos on luvannut tulla paikalle ja tekeekin oharit, niin ihan ymmärrettävästi ärsyttää. Ja jos haluaa, että kävijä opettelee kohtelemaan hevosia elävinä olentoina ja lukemaan niiden eleitä eikä vain käsittele ja kohtele niitä robotteina, niin ei sekään pitäisi olla liikaa vaadittu.
Olen itsekin käynyt vaikka kuinka monella tallilla, kototalleja kaikki, ja ihan perusasia ollut, että toimitaan omistajan ohjeiden mukaan ja kohdellaan jokaista hevosta yksilönä. Jostain syystä kaikki eivät tätä tajua eikä kyllä tajunneet minunkaan nuoruudessani...
|