|
Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.3.26 13:21:19
"No mutta miten paketoida syy kauniiseen pakettiin, kun syy on vahvasti toisen persoonassa. esim. kyvyttömyydessä ilmaista mielipidettään ja pitää puoliaan tehdä päätöksiä, itsensä jatkuva mollaaminen, järjetön itsekritiikki ja sisäänpäinkääntyneisyys. En keksi mitään miten ilmaista asiaa nätisti....toisaalta on kyllä niin sisäänpäin kääntynyt että ei kykene ottamaan ympäristön palautetta niin varmaan se on ihan sama mitä hänelle sanoo. Mutta sotii omaa moraalia vastaan lyödä lyötyä.
Miten te, jotka haluaisitte kuulla syyn, olisitte valmiita kuulemaan?"
Minä varmaankin esittäisin asian näin:
"Ootko sä huomannut, että suhtaudut itseesi todella negatiivisesti ja kohtelet itseäsi rumasti."
En siis sanoisi suoraan "Suhtaudut itseesi todella negatiivisesti", koska se on monille todella rumasti sanottu.
Sano suoraan, mutta asiallisesti, että "ootko huomannut, että ajattelet itsestäsi todella rumasti ja mollaat itseäsi koko ajan. On aika kuluttavaa koko ajan kuunnella vierestä, miten halveksit itseäsi etkä omasta mielestäsi tee mitään oikein".
Jotkut ihmisethän ovat täysin päinvastaisia, raskaita ihmisiä hekin. Eli eivät halua mitään negatiivista asiaa tai ajatusta elämäänsä, kaiken pitää olla pelkkää positiivista ja ihanaa. Nämäkin aivan mahdottomia ihmisiä, eikä kukaan tiedä, miten heidän kanssaan pitäisi olla tekemisissä, kun ovat täysin kykenemättömiä kommunikoimaan. Nämä jäävät yleensä yksin, ja sitten itkevät kun kavereita ei ole, ja kun heille koettaa sanoa, että heidän kanssaan on mahdotontqa olla tekemisissä, niin huutoraivoitkevät, että "Niimmutku minä en halua ajatella mitään negatiivista. Minä en suostu kuuntelemaan, keskustelemaan. Minä minä minä". Niinpä...
Jos ihmisen ajatusmaailma on pelkkää minäminäminä, tavalla tai toisella, niin sellaiset ovat todella raskaita ja heidät on vähän pakko ulkoistaa elämästään. Jos ei sanominen mene perille, niin he sitten varmasti kokevat, että heidät on vain ghostattu.
|