|
Lähettäjä: Asiakas
Päivämäärä: 2.3.26 10:32:49
Ollaan käyty klinikalla X spesialistin Y luona jo pitkään vanhemman lemmikkini kroonisen vaivan tiimoilta, useampi kerta vuodessa ja monen vuoden ajan. Nyt toiselle lemmikille tuli vaivaa, joka tämän spesialistin osaamiseen osuu, soitin toki tutulle klinikalle ja kysyin aikaa tutulle lääkärille, mutta vapaat ajat menivät useamman viikon päähän. Vaiva on sellainen ettei niin pitkään voi odottaa, joten kävimme toisella klinikalla saman alan spesialistilla. Hyvää hoitoa saatiin ja apu vaivaan. Kirjoitin someen että käytiin lemmikin kanssa lääkärissä ja sainkin sitten tältä meidän vakilääkäriltä vähän närkästyneen oloisen viestin, että kyllä hän olisi meille ajan järjestänyt kun kerta vakkareita ollaan eikä olisi tarvinnut toiseen paikkaan viedä. Oli jotenkin yllättävä reaktio, mistä minä olisin voinut tietää, että meille olisi voitu järjestää ylimääräinen aika? Onko ihan normaalia, että klinikan aspaa/hoitajaa/kuka nyt puhelimeen vastaakaan aletaan käskyttää että menes nyt lääkäriltä kysymään että eikö muka MINULLE ole aikaa saatavilla? En ikimaailmassa kehtaisi alkaa vaatimaan erityiskohtelua tai esittämään jotain "etsä tiiä kuka mä oon" -showta. Eikä olla lääkärin kanssa mitään vapaa-ajan tuttuja, ei tullut mieleenkään laittaa viestiä suoraan hänelle jonkun sometilin kautta ja kinuta aikaa. Onko tämä joku ihan yleisesti tiedossa oleva juttu, että aikoja kysellään suoraan lääkäriltä epävirallisia reittejä eikä klinikan ajanvarausnumerosta? Olen aina ollut siinä käsityksessä, että eläinlääkärit ovat muutenkin tosi kuormittuneita kun kaikki kumminkaimanserkut pyytää ilmaista hoitoja johonkin marsun peräpukamiin kun lääkäri on vapaalla ja että sellainen toiminta on hyvin ei-toivottua. Läheiset ystävät/perhe varmaan asia erikseen.
Ja siis toki jatkossakin mennään tälle tutulle hyvälle lääkärille aina kun mahdollista ja kiitin kauniisti halukkuudesta järjestää ekstra-aikoja, mutta jotenkin yllätti tämä lääkärin viesti niin että jäin ihmettelemään.
|