|
Lähettäjä: ..
Päivämäärä: 1.3.26 21:01:24
Olen ollut nykyisess suhteessa kaksi vuotta. Viimeisen ehkä reilun puolen vuoden aikana painoni on noussut 4-5 kg ja lyhyessä varressa se todellakin näkyy ja tuntuu. Painoindeksini on 25 tällä painolla. Osittain tämä johtuu stressaavasta elämänvaiheesta ja osittai siitä, että olenme asuneet yhdessä nyt noin viisi kk ja mieheni on ruokailutottumuksiltaan enemmän herkuttelija ja taipumus on tarttunut. Hän on ruumiinrakenteeltaan tosi hoikka ja ei lihoa vahingossakaan. Itse taas tiedostan herkkyyden kerätä painoa helposti, joten yksin omista ruokailuista huolehtiessani olin aika tarkka, etten osta kotiin herkkuja jne ja paino pysyi hallinnassa. Lisääntynyt paino häiritsee, sillä vaatteet eivät enää istu yhtä hyvin ja olo on liikkuessakin raskaampi (treenaan 2-4 kertaa viikossa). Lisäksi minusta tuntuu, että mies ei viehäty minusta yhtä paljon kuin ennen (toki tähän voi vaikuttaa jokin muu myös tiedostan senkin) ja se häiritsee myös. Olen nyt saanut stressaavan elämäntilanteen paremmin hallintaan ja tosiaan palautettua taas treenirytmin ja yritän pitää kiinni ”omista” ruokailutottumuksistani vaikka se onkin välillä hankalaa, kun toinen syö toisella tavalla. Yritän siis kyllä aktiivisesti päästä takaisin aiempiin mittoihini, jotta olo olisi kaikin tavoin parempi. Tämä painonnousun vaikutus parisuhteeseen ja viehätyksen kokemukseen on kuitenkin asia, joka pyörii mielessä ja siitä kuulisin kokemuksia mieluusti sekä niiltä, jotka itse kerryttäneet painoa ja niiltä, jooden kumppanille on näin käynyt.
|