Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kilpirauhasen liikatoiminnasta kokemuksia?

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   1.3.26 08:14:48

Olen kyllä lukenut oireita netistä, mutta haluaisin kuulla ihan oikeilta ihmisiltä, että millaisia oireita teillä oli käytännössä ja millä arvoilla?

Mulla on:
- syke jatkuvasti vähän koholla ellen käytä pientä annosta beetasalpaajaa

- jatkuvasti saa ravata vessassa, sekä pissalla että kakalla :D en ole KOSKAAN kärsinyt ummetuksesta, päin vastoin...

- jatkuva nälkä. Siis aivan jatkuva. Aamulla kun avaan silmät, eka ajatus on NÄLKÄ. Kun olen syönyt, puolen tunnin päästä on taas nälkä. Mun elämä on jatkuvaa nälkää, vaikka syön riittävästi ja monipuolisesti (on proteiinit ja kuidut yms kunnossa eli ei johdu siitä)

- huono lämmönsieto ja hikoilen tosi helposti. Odotan kauhulla kesää, kun helle saa taas kehon sekaisin. Eikä tarvi olla edes hellettä, tuntuu että NYT JO nämä plussakelit saavat hikoilemaan ja tuntemaan heikkoa oloa.

Re: Kilpirauhasen liikatoiminnasta kokemuksia?

Päivämäärä:   1.3.26 08:19:56

Olen menossa verikokeisiin kyllä, ja siis kaikki muut arvot ovat olleet hyviä pitkän aiaka, viimeksi syyskuussa mitattu. Ferritiinin olen saanut vuosien aikana nostettua 21 --> 157 ahkeralla raudansyönnillä ja e-pillereiden aloituksella.

Myös folaatti, B- ja D-vitamiini on loistavissa arvoissa ja syönkin näitä talven ajan.

Mitä muuta tulisi ottaa huomioon?

Lähettäjä: Hh 
Päivämäärä:   1.3.26 08:20:25

Äidilläni oli. Muistan, että hän laihtui ja "kävi kierroksilla".

Päivämäärä:   1.3.26 08:53:33

Olen kuullut että jotkut voivat jopa kerätä painoa huomaamattaan, kun nälkä on niin kova, että tulee syötyä kilpparinkin kuluttamat kalorit täyteen.

Itse olen todella maltillisella kalorivajeella saanut pois nyt kolmisen kiloa alkuvuoden aikana. En silti pistä tätä jatkuvaa nälkää sen piikkiin, sillä tämä on ollut kauan ennenkin minulla. Jos söisin aina sen verran, että tulisin OIKEASTI kylläiseksi, saisin syödä varmaan 3000 kalorin edestä päivässä!

Päivämäärä:   1.3.26 08:55:14

Niin ja siis painoa olen pudottanut 73 --> 70 kg, eli lievästä ylipainosta pikkuhiljaa alaspäin. Kalorivaje on ollut tyyliin 200-300 päivässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.