Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hihs, kouluratsastus

Lähettäjä: Voiapua 
Päivämäärä:   28.2.26 20:48:22

Myönnän, en osaa itse ratsastaa yhtään, joten olen varmaan huono arvostelemaan, mutta! Miten on etenkin suomalaisten ratsastajien taso mennyt alas? Ratsastajan tulisi olla mahdollisimman vähäeleinen, mutta esim. Katja Kuokkaa katsoessa teki välillä ihan pahaa. Toinen ohja roikkui vähän väliä löysällä ja hevosta nyvittiin suusta, pomppi selässä kuin heinämies. Ratsastajilla kova tarve nykiä jatkuvasti ohjaa ja osa istuu selässä kuin rautakanki. Ei ole kovinkaan nautinnollista katsottavaa :(

Re: Hihs, kouluratsastus

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   28.2.26 20:59:32

Samaa huomasin :( ei yhtään kehonhallintaa.

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   28.2.26 21:26:41

Ohjista nykimistä, kannuksilla naputtelua. Eikö ratsastajilka ole pohkeussa voimaa? Olen itse ratsastanut en koskaan tarvinnut kannuksia apuvälineeksi, laukanvaihdot, avo ja sulkutaivutukset.
Raveissa jos nypit hevosta ohjista lähes kokoajan tai naputteket piiskallla tuler sakot.

Lähettäjä: jfbköjf 
Päivämäärä:   28.2.26 22:31:00

Suomalaiset ridaajat on keski-ikäisiä harrastelijatätejä, esim Ruotsissa kisaajat on todella hyvässä kunnossa olevia ammattilaisia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.2.26 22:31:57

>suomi prööt

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.2.26 22:36:32

Kaksi kärkipään suomalaista oli ihan hyviä, top5 ratsastajien ohjelmat oli myös hyviä. Toiset saattaa tarvita vielä treeniä, mutta toisaalta kiva että oli useampi lähtijä.

Tällä kertaa oli kyllä molemmista maista sekä harrastelijoita että vähän urheilullisempaa osanottajaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.2.26 22:36:35

-, sinulla ei ole mitään käsitystä kouluratsastuksesta, niin kannattaa olla hiljaa.

Päivämäärä:   28.2.26 22:37:25

Ei sinullakaan – älä siis auo.

Päivämäärä:   28.2.26 22:39:50

HIHS koulukisat on aina ollut ihan karmeaa katsottavaa.. Ja ruotsalaiset eivät viitsi tänne enää lähteä kun edellisenä viikonloppuna on oma MC. Olisi upeaa nähdä joskus Patrik Kittel ja kumppanit Helsingissä.

Mutta nyt kun tiedetään että puitteet ja fasiliteetit toimivat niin ehkä ensi kerralla on parempi kattaus.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.