Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuivat halkeilee kantapäät, millä hoitaa?

Lähettäjä: Kantis 
Päivämäärä:   28.2.26 15:35:09

Onko muilla sama ongelma?

Miten lähteä hoitamaan? Erittäin kuivat halkeilleet paksuuntuneet kantapäät kyseessä. Ei kuitenkaan vuoda verta tmv.

Varmaan ensin liotus vedessä jossakin aineessa, mutta mitä rohtoa ostaa? Sitten raspaus.

Entä mikä voide (mahdollisimman halpa) on teistä tehokkain ehkäisemään ko. vaivaa?

Kiitän!

Re: Kuivat halkeilee kantapäät, millä hoitaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.2.26 15:36:36

Kylpy on hyvä ihan vaikka vaan suolalla, mutta toki joku epsomsuola voisi olla hyvä.

Raspaus on vähän kyseenalaista, voit vahingossa raspata tervettä ihoa ja siten pahentaa asiaa. Ota siis ihan rauhassa, tämä on useamman päivän ja viikon projekti!

Sitten rasvaa kosteisiin jalkoihin. Esim O'Keeffe, mutta oikeasti mikä tahansa paksu käy. Hifistelijän voit laittaa alle vielä ohuemman ensin.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   28.2.26 15:37:55

Olen tänä talvena kärsinyt kuivista ja halkeilevista kantapäistä, jalkapohjista ja päkiöistä. Olen muutaman kerran ottanut jalkakylvyn ja raspannut (mutta maltillisesti). Tärkein apu on ollut jokailtainen jalkojen rasvaus ureapitoisella jalkarasvalla. Jalat eivät ole vieläkään täydelliset, mutta paljon paremmat kuin alkutilanteessa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.2.26 15:37:56

ÄLÄ RASPAA! Vaurioitunut iho vaan paksuuntuu lisää ja kierre pahenee!

Jalkarasvaa osaa varmaan joku muu suositella paremmin. Jos ongelma on paha, käy jalkaterapeutilla. Miten olet tähän mennessä koipia hoitanut?

Päivämäärä:   28.2.26 15:38:57

Niin ja rasva jota itse olen käyttänyt on CCS:n jalkavoide, jota olen ostanut apteekista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.2.26 15:39:14

No kyllä kovettuman ulkopintaa voi kevyestä raspata, se on kuollutta ihoa. Ongelma tulee jos tekee yhtään enempää, eikö? Joten kylpy, hyvin kevyt raspaus ja rasva, toistettuna säännöllisesti, on todennäköisesti ihan turvallista.

Päivämäärä:   28.2.26 15:56:15

Ei raspausta, ihan vaan apteekista halkeileville kantapäille tarkoitettu voide (joka apteekista löytyy näitä), sitä joka yöksi/suihkun jälkeen ja jo parissa päivässä halkeamat on ummessa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   28.2.26 16:41:28

Itse olen raspannut ylimääräisen kuivan saunan jälkeen pois ja rasvaa. Yöksi rasvaa ja sukat yöksi suojaksi .

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.