Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Reseptiä ei uusittu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.2.26 10:41:27

Sain tänä aamuna tekstiviesti-ilmoituksen, että reseptiä jonka uusimista pyysin, ei ole uusittu. Omakannan ohjeiden mukaan tämä viittaisi siihen, että uusimispyyntö voisi olla vanhentunut. Mutta entä jos lääkäri olisi vaan katsonut, ettei respetiä voida enää uusia, tulisiko siitä joku erilainen ilmoitus? Eli voiko lääkäri hylätä uusimispyynnön, vai jättävätkö vain pyynnön hyväksymättä, jos eivät sitä halua/voi enää uusia?

Yritän toki olla ensi viikolla terveysasemalle yhteydessä, mutta mietin vain, että voisiko uusimispyyntö olla vain vanhentunut esim. ruuhkan vuoksi. Kyseessä on lääke, jota olen syönyt hieman eri tarkoitukseen kuin varsinainen tarkoitus on, joten siksi toki mietityttää myös se vaihtoehto onko jätetty ns. tarkoituksella uusimatta koska tuolla syyllä sitä ei voitaisi enää jatkaa, vai olisiko siitä tullut erilainen ilmoitus?

Re: Reseptiä ei uusittu?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   28.2.26 10:46:04

Nuo reseptin uusimiset on kyllä välillä ihan uskon asioita. Olen käyttänyt viimeisen kolmen vuoden aikana kahta terveyskeskusta. Välillä olen pyytänyt reseptin uusintaa terveyskeskuksesta 2 ja se on hylätty. Sitten laitan saman paikkaan 1, ja hyväksytään. Toisaalta resepti saatetaan hyväksyä myös terveyskeskuksessa 2, kuten viimeksi kävi. Tuntuu, että hyväksyvät ihan lääkäristä riippuen.

Välillä taas reseptiä ei hyväksytä terveyskeskuksessa 1 tällä viikolla, mutta kahden viikon päästä meneekin läpi.

Olen ollut näiden kanssa tosi hämmentynyt.

Lähettäjä: Merituuli 
Päivämäärä:   28.2.26 11:10:05

Itsellä ei ainakaan uusita jos haluavat välillä näytille.

Lähettäjä: Jjjoo 
Päivämäärä:   28.2.26 11:24:42

Ihan normia että vuoden-parin välein joutuu käydä nenää nöyttämässä terv.asemalla etenkin jos ei ole täysin tyypillinen lääkitys kyseessä. Joskus edellisellä uusimiskerralla on jo voitu tehdä teksti, että seuraavan uusimisen yhteydessä yhteys terkkaan. Itte olen pari kertaa langennut tähän ansaan kun en ole tekstiä huomannut tai muistanut.

Jonkun kerran tullut myös automaatti-ilmo ettei reseptiä ole uusittu mutta se on silti löytynyt uusittuna kun olen reseptit katsonut läpi :D

Lähettäjä: :;: 
Päivämäärä:   28.2.26 11:34:20

Mulle kans kävi vähän aikaa sitten niin, että tuli tekstari, ettei reseptiä ole uusittu. Omakannasta kuitenkin näin, että oli uusittu.

Ja kerran kävi niin, ettei oltu uusittu, mutta uusimispyynnöstä oli kulunut jo se yli 8 päivää. Laitoin uudelleen uusittavaksi ja uusittiin.

Mullakin on yksi lääke, mitä en käytä varsinaiseen tarkoitukseen. Edelliskerralla lääkäri oli lääkepakkauksen lappusiin laittanut tiedoksi, että voisin käydä vastaanotolla. Ihan sattumalta tuon tekstin huomasin, kun en yleensä lue niitä lärpäkkeitä, kun tämä lääke ollut käytössä jo yli 10 vuotta.
(kävin vastaanotolla ja katsottiin aiheelliseksi edelleen uusia resepti)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.