Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kamalin työhaastattelu

Lähettäjä: Kokemuksia 
Päivämäärä:   27.2.26 14:53:59

Minkälaisissa haastatteluissa olette olleet, joista on jäänyt paska maku? Onhan jotain sääntöjäkin, ettei kaikkea edes saisi kysellä. Edelleen kysytään esim. lapsista tai perheen perustamisesta, vaikka sen ei pitäisi vaikuttaa työn saamiseen.

Yhden hengen firma, kioskityyppinen, haki tuuraajaa. Mukavan oloinen mies kyseli, että jos valitaan niin kai seksiin sitten suostuu... Kun sanoi ei, niin ei paikkaakaan saanut. Vielä lopuksi ehdotteli, että soittaa joskus, koska numeronkin oli saanut.

Oletteko alkaneet tallentamaan haastatteluja? Olisiko se vaihtoehto?

Re: Kamalin työhaastattelu

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   27.2.26 15:02:46

Joskus nuorempana kävin työhaastattelussa eräässä klassisessa, vuosikymmeniä toimineessa arvostetussa ravintolassa. Olin muistaakseni vähän alle 30. Haastattelija keskittyi koko ajan vain ikääni ja mahdollisiin lasten hankkimisiini. Vielä muotoili kysymyksen "Tätähän ei kai saisi kysyä, mutta näin meidän kesken.." jäi kyllä outo fiilis koko haastattelusta ja hänelle osaamisellani ei tuntunut niinkään olevan väliä. En olisi sitä paikkaa ottanutkaan ja ravintolaakaan ei enää ole olemassa.

Toisessa tunnetussa ravintolassa haastattelija tarttui harvinaisempaan sukunimeeni ja alkoi kysellä, tunnenko sen, tämän tai tuon saman nimisen henkilön. Joo en tuntenut ketään heistä. Selvästi tuntui pettyvän, kun totesin, etten ketään näistä ihmisistä tunne. En saanut paikkaa eikä harmita tämäkään.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   27.2.26 15:04:58

Mä menin joskus nuorena Subwayn työhaastatteluun. Oli rauhallinen aika ja sali aika tyhjä. Menimme sitten salissa olevaan pöytään missä oli niitä keivänmuruja. Tämä haastattelijanainen pyyhkäisi leivänmurut kädellä pöydältä tuolille ja sanoi istu vaan. Pyyhkäisin omalla kädelläni murut tuolilta pois ennen istumista. 1:

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   27.2.26 15:06:45

Hyvä aloittaja ettet saanutkaan tuota työpaikkaa, ällöttävä mies.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   27.2.26 15:10:43

"Mukavan oloinen mies kyseli, että jos valitaan niin kai seksiin sitten suostuu... Kun sanoi ei, niin ei paikkaakaan saanut."

Ei kai kukaan tuollaisen jälkeen paikkaa edes ota?? Ja haastattelukin loppuu siihen paikkaan, hakijan toimesta.

Lähettäjä: Nasu 
Päivämäärä:   27.2.26 15:20:28

Olin työhaastattelussa ja siinä sovimme työn alkamiselle ajankohdan. Oltiin lopettelemassa haastattelua, kun haastattelijan äiti saapui paikalle. Kyseli muutaman kysymyksen, ei pitänyt minusta ja sanoi, että palaamme myöhemmin asiaan. Minua alunperin haastatellut ei sanonut mitään.

Haastattelun jälkeen olin hyvin epätietoinen, että onko minulla työ vai ei.
Menin sitten sovittuna päivänä ja työn sain, mutta ei olisi kannattanut.
Kyseessä siis perheyritys, jossa 4 omistajaa. Kaksi heistä oli mukavia, mutta kaksi sitten todella haastavia.
Sai minut itkemään asiakkaiden edessä ja muuta mukavaa.

Lähettäjä: Yllärihaastattelu 
Päivämäärä:   27.2.26 15:38:58

Olin jättänyt hakemuksen ja pidin henk.koht. puhelinta äänet päällä työpöydällä, JOS vaikka tulisi puhelu. Aiemmissa työhaastatteluissa olin saanut aina joko spostin tai tekstarin, jossa kysyttiin, mihin aikaan pystyisin puhumaan (tämä siis aikaan ennen koronaa ja etätöitä).

Puhelu tuli kesken työpäivän. Menin puhelinkoppiin sitä puhumaan. Kuvittelin, että puhelun aikana sovitaan haastattelusta eikä puhelu kovin kauan kestäisi. Jos joku työkaveri kysyisi, voisin sanoa sopineeni lapsen hammaslääkäriaikaa tms. Puhelu kestikin reilun tunnin. Soittaja (joku tyyppi HR-tiimistä, selvisi minulle myöhemmin) kyseli ummet ja lammet hakemuksestani ja CV:stäni. Sitten puhelun lopuksi sanoi ”vaikutat meille sopivalta, olen yhteydessä myöhemmin niin sovitaan haastatteluaika”.

Työkaverit ihmettelivät, mitä maratonpuhelua olin oikein puhunut, varsinkin kun työpuhelimeni oli ollut työpöydälläni ja siinä soinut.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   27.2.26 16:10:22

Haastattelu oli isossa omakotitalossa ja talossa oli oikeasti vihasen olonen saksanpaimenkoira. Kierteli hyvin epäluulosen olosena siinä vieressä ja kun haastattelija meni toiseen huoneeseen niin koira tuli ihan viereen. Olin aivan kauhussani. Kun lähdin niin koira oli irti pihalla, kävelin hyvin rauhallisesti autolle kun pelotti. Lapsena meillä oli 2 saksanpaimenkoira urosta ja dopermanni uros eli ihan vähästä säikähdä mutta tuota koiraa pelkäsin. Koiran käytös oli aivan omituista.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   27.2.26 16:15:44

Hain osa aika työpaikkaa, oli siis ihan iloitus Haetaan osa-aikaisia työnntekijöitä. Ystävällinen haastattelija sitten yhtäkkiä kysyi miten meinaan selvitä kun vain osa-aikaista työtä, mitä muita tuloja on

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.2.26 16:22:28

Paskin maku on jäänyt sellaisista joissa kaikki paikan päällä ovat tosi innostuneita ja positiivisia, täytät itse kaikki kriteerit kirkkaasti ja haastattelun loppuhenkenä on suunnilleen 'katsotaanpa koska pääset aloittamaan!' ja kättä päälle - ja sitten vaan ghostataan totaalisesti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.2.26 16:25:46

"Ystävällinen haastattelija sitten yhtäkkiä kysyi miten meinaan selvitä kun vain osa-aikaista työtä, mitä muita tuloja on"

Tässä nyt ei ole mitään ihmeellistä, vaikka työnantaja hakeekin "vain" osa-aikaista niin hän luultavasti haluaa sellaisen osa-aikaisen joka myöskin pysyy hommassa ja sitoutuu siihen. Henkilö, joka haluaa sen osa-aikaisen vain paremman puutteessa jotain saadakseen ja häipyy heti kun löytää kokoaikaisen, tai sellainen joka tajuaa vasta jälkikäteen että ei hemmetti eihän tällä palkalla elä ja parempi varmaan etsiä kokoaikaista työtä, ei ole tällainen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   27.2.26 16:45:53

Minulle kaikki haastattelut ovat olleer kamalia, koska jännitän ihan hirveästi etukäteen ja paikan päällä. Joka kerta olen sanonut jotain hölmöä tai takellellut sanoissa.

Omituisin työhaastattelu oli ihan positiivinen kokemus, soitin siis annettuun numeroon ja ehdin kertoa, että hakisin tätä paikkaa.. vastaus oli kesken lauseen: "Joo koska voit aloittaa?" :D Aloitin seuraavalla viikolla ja olin monta vuotta samassa työpaikassa. Sori meni vähän ohi aiheen!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.