|
Lähettäjä: Timma
Päivämäärä: 27.2.26 12:09:21
"
En nyt puhu VAIN työpäivästä, vaan koiran elämästä ihan ylipäätään. Että mikä sen koiran virka yleensä on? Se vaan hengaa kotona ja nukkuu? Itse en omista koiraa niin en tiedä mihin tarpeeseen ne hankitaan? Harrastuskaverin ymmärrän ja jos on himolenkkeilijä. Itse käyn kerran päivässä lenkillä, niin en ymmärrä mitä varten koira hankitaan?"
No itse varmaan menen himolenkkeilijä-kategoriaan, mutta valitettavasti nykyinen koirani ei ainakaan vielä... :,D Sen kanssa lenkkeily on enemmän tutkimusmatkailua kuin varsinaista lenkkeilyä, mikä sekin sopii. Matkallisesti ei välttämättä kuljeta ainakaan vielä paljon, mutta ajallisesti toki enemmän.
Koira on seuralainen, kaveri. Sen kanssa tulee tehtyä paljon enemmän asioita arkisinkin kuin yksin tulisi. Opetellaan uusia ja vahvistetaan vanhoja asioita, koirapuistoillaan, käydään kavereilla kylässä, tutkitaan monenlaisia maastoja, mökkeillään yhdessä jne. Treenaillaan huviksi, leikitään, loikoillaan sohvalla yhdessä jne.
Meillä on koirat olleet mukana niin marjametsällä, suppailemassa, veneilemässä, päikkäreillä kuin vaikka mökillä halkohommissa. Eikö sitä seurakoiran virka pääasia ole? :)
|