Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiranpentu pissaa minun sänkyyn

Lähettäjä: Voiei 
Päivämäärä:   26.2.26 20:04:43

Tätä on nyt tapahtunut kolme vai neljä kertaa, kohta 5kk vanha pentu on holtittomasti pissaillut sängylleni. Olen antanut sen nukkua jalkopäässä vanhemman koiran kanssa, mutta se on nyt yöaikaan kaksi kertaa pissannut sängylle ja 1-2 kertaa päiväsaikaan, jos olen ottanut sen mukaani esim harjatakseni vanhemman koiran hampaita (pesen niitä missä sattuu). Koira on muuten ehkä 70-80 prosenttisesti sisäsiisti, vahinkoja sattuu pari kertaa viikossa lattialle, jos en ole huomannut pennun vinkasua ulos tai sille on iskenyt ihan yhtäkkinen hätä eikä ole pidätellyt. Ulkona tekee useimmiten kakat esimerkiksi juuri siihen kohtaan, missä kakkahätä iskee, joskus saattaa etsiä paikan. Sama juttu pissaaminen kanssa, ei siis mitään tajua vielä merkkaamisesta tai hajuista. Pentu on muutenkin vähän sellainen höperö ja hyvin pieni, ehkä hitaasti kypsyvä. Mitä voisin nyt tehdä, ettei lakanoita ja peittoja ja patjansuojuksia tarvitsisi näin tiheään pestä? Vuorata sänky pissa-alustoilla? Olen kiikuttanut pennun heti pihalle, jos olen näkemässä että on kyykkimässä lattialle tai sängylle. Tuo sänkyyn pissijen tekeminen täytyy kyllä saada karsittua ensialkuun pois.

Re: Koiranpentu pissaa minun sänkyyn

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   26.2.26 20:17:50

Älä päästä sänkyyn.

Tosi outoa että noin vanha pentu ei osaa pidättää.

Päivämäärä:   26.2.26 20:24:37

Pentu ei suostunut enää nukkumaan omalla pedillä, kun kaverustui vanhemman koirani kanssa, ja tuo vanhempi koira nukkuu sängyssäni tai sitten makuuhuoneen nojatuolissa. Ja koska aikuinen on sängyllä niin pentu huutaa nykyään kurkku suorana sinne myös. Ensimmäiset viikot pentu suostui vielä nukkumaan pedissä sängyn vieressä, mutta yöt muuttuu ihan surkeaksi, kun ei enää rauhoittunut sinne kun muut on sängyssä ja sekin tahtoi. Luovutin asian suhteen, että saisin nukuttua yötä, mutta sitten ilmeni tämä uusi satunnainen ongelma. Muistan, että vanhempi koirani olisi pentuna pissannut kerran sänkyyn ja sen jälkeen oppinut ettei se ole sallittua. En vaan tiedä miten sen nyt teen tuolle selväksi? Riehumalla kun jää itseteosta kiinni? Ymmärtää kyllä ei-sanan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.2.26 20:33:47

Meillä on kaikilla 5-6kk ikäisillä tullut tuo sänkyynkusemisvaihe. Eikä kyse näiden kohdalla ole ollut siitä, etteikö osaisi pidättää. Merkkailua enemmänkin.

Meillä lentää niskaperseotteella pihalle sängystä, jos sinne kusee. Vaatii toki sen, että saa kiinni verekseltään. Osa oppii kerrasta, luupäät vaatii useamman niskaperseote-lennon.

Päivämäärä:   26.2.26 21:01:12

Tänään sain ensimmäisen kerran kiinni itseteosta ja nostin heti lattialle ja sanoin sille ei. Täytyy yöllä kokeilla tehdä niin, että laitan herätyksen 4-5h päähän ja vien pissalle ja sitten jatkan unia 2-4h sen jälkeen. Kyseessä pieni koira, niin rakko ei ole kovin iso myöskään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.