Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko täällä köyhiä jotka syövät hyvin?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   25.2.26 14:46:51

Vai elättekö makaronilla ja puurolla?

Re: Onko täällä köyhiä jotka syövät hyvin?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.2.26 14:54:09

Tulot noin 990e/kk. Asumiskulut 500e. Syön terveellisesti ja monipuolisesti ja puhtaasti, leivon leivät itse ja en syö eineksiä juurikaan. Koira 25kg syö hyvin raakaa ja nappulaa myös. Suosin proteiinipitoisia raaka-aineita, kuten naudanliha, kana, kananmunat, maitorahka, islantilainen jogurtti jne. Tonnikalaa en syö ja kalaa muutenkin kyllä liian vähän. Kaurasta leivon rieskat. Voita ja rasvaista juustoa käytän. Paino pysyy kurissa aktiivisen koiran kanssa. En tupakoi tai juuri käytä alkoholia. Patjan välissä on rahaa äkillisiin menoihin.. Olen työkyvytön työnhakija toistaiseksi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.26 14:55:31

Olen köyhä ja mielestäni syön ihan hyvin. Aika paljon helpottaa se, että syön ihan omasta valinnastani lihaa ehkä kerran kuussa, oli rahaa tai ei.

Lähettäjä: Bambi 
Päivämäärä:   25.2.26 15:13:31

Syödään hyvin. Perheessä 2 aikuista ja yksi lapsi. Ei syödä eineksiä eikä lihaa. Lautasella on päasiassa kasvisruokaa. Proteiinia saadaan linssistä, pavuista, soijasta, munista ja tofusta. Juhlahetkinä, eli harvoin, kalaa. Pakaste on täynnä itse poimittuja marjoja ja sieniä. Leivotaan itse niin leipää kuin herkkujakin. Syödään toki joskus myös makaronia, mutta ei kovin usein. Puuroja sen sijaan syödään säännöllisesti.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   25.2.26 15:14:36

Köyhä on varmasti osin subjektiivinen käsite. Mulla menee ruokaan kahdelle aikuiselle 150€/kk. Kerralla isommat satsit ruokaa, ei lihaa, satokautta ja kasviksia hyödyntäen. Kasviproteiini on halpaa ja riittoisaa.

Ei herkkuja, eineksiä, mehuja yms, niin oikein hyvin syö tuolla rahalla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.2.26 15:17:59

Syön pelkkiä eineksiä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   25.2.26 15:22:15

Köyhä ei lähtökohtaisesti voi syödä hyvin, koska hyvin syöminen on kallista.

Lähettäjä: Mies ei omalla 
Päivämäärä:   25.2.26 15:29:58

Olen tällä hetkellä kait tuloköyhä, mutta ajalta jolloin oli rahaa, on esim. vaatteet ostettuna. Ranskalaista maissikanaa, hyvää pihvilihaa kerran viikossa jne. Kun osaa itse tehdä ja ostaa laatua edullisesti, niin siinä säästää pitkän pennin. Lihahan esim. on parhaiten riippunutta kun tarjoukseen menee viimeisen käyttöpäivän lähestyessä. Ostan yleensä silloin. Black Anguksen flank steakkia viimeksi. Hinta oli 50€ / kg, mutta leikkasin jaappanilaisella veitsellä sit tosi ohuiks siivuiks, ni pienemmästäkin kerta-annoksesta leikkeenä sai saman nautinnon kuin olis saanu syömällä pihvinä. Vaihtelin sit lisukkeita ja pidin jääkaapin kylmänä.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   25.2.26 15:59:37

Syön mahan täyteen makaronia ja voin sanoa että on nautinto. Ja on terveellistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.