|
Lähettäjä: Koira
Päivämäärä: 22.2.26 20:35:32
Minulla on koiranpentu, joka poikkeaa aiemmista luonteeltaan aika paljon ja kyselisinnnyt täältä vinkkejä, jos jollain olisi antaa. Minulla on 5kk ikäinen koiranpentu, joka on luonteeltaan aika temperamenttinen. Reipas ja utelias sekä aika itsevarma. Temperamentin huomaa siinä, että on todella kova komentelemaan muita koiria, ensimmäisenä päivänä rähjäsi aikuiselle koiralleni ja sen jälkeen on yrittänyt omia esimerkiksi minua tai jotain nukkumapaikkaa murisemalla aikuiselle. Aikuinen koira on rauhallinen ja liiankin kiltti, väistyy mieluummin kuin komentaa. Ainoa poikkeus on, että ruuastaan ja herkuistaan on tarkka eikä anna pennun varastella. Nyt ovat hyviä kavereita ja leikkivät ja nukkuvat yhdessä.
Muita koiria tavatessa menee joskus mielellään tervehtimään ja joskus taas ei. Kaverin pentua komentelee todella paljon, jahtaa ja räyhää sille. Aluksi ajattelin, että pelkäisi, mutta tuo pentu ihan hakeutuu niihin tilanteisiin ja etsii kaverin koiran, että pääsee jahtaamaan ja räyhäämään sille :D kiljuu myös ihan hulluna. Ulkoilmassa pysähtelee tuijottelemaan ihmisiä ja epäilyttäville saattaa jopa murista. Samaa tekee ohimenevien koirien kanssa, joskus ohittaa hyvin ja joskus jumittuu ja murisee. Pentu ei kuitenkaan vaikuta yhtään pelokkaalta. On kuitenkin todella kiltti ja pitää ihmisistä paljon, jos kotiin tulee vieraita tai mennään vierailemaan jossakin.
Kaipaisin nyt ehkä vinkkejä, miten tuon kanssa kannattaisi toimia, ettei tule remnirähjää tai toisille kiukkuista aikuista koiraa? Sen ei tarvitse olla mikään koirapuistokoira tai tervehtiä vieraita koiria, mutta haluaisin, että ohitukset menee normaalisti eikä koira yritä jatkuvasti komennella ja jahdata vaikka kaverieni koiria. Ollaan käyty kaupungilla ihmettelemässä ihmisiä ja eläinkaupassakin, niissä mennyt hyvin ja koira käyttäytynyt mallikkaasti.
|