Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mies kielsi menemästä elokuviin

Lähettäjä: Kun 
Päivämäärä:   22.2.26 20:15:21

Mielipiteitä?
Mies asuu toisella paikkakunnalla ja nähdään viikonloppuisin. Olin yöreissulla miehen luona ja paikkakunnalla esitettiin mielenkiintoinen elokuva. Ennen paikkakunnalle lähtöä kysyin mieheltä, että meinasin mennä katsomaan ko. Filmin ja onko hän kiinnostunut? Sanoi ettei ole. Kerroin meneväni klo 16 elokuviin, jolloin sanoi "et mene". Suu auki kuuntelin, että ihanko totta en saa mennä.

Koki minut todella epäkohteliaaksi kun lähdin elokuviin. Hän on sitä mieltä nyt, että olen todella itsekäs kun olin yhteisestä vuorokaudesta 2 h pois.

Mitä ajatella ?

Re: Mies kielsi menemästä elokuviin

Lähettäjä: Zeni 
Päivämäärä:   22.2.26 20:17:11

Lapikasta

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.2.26 20:17:45

Lämpimästi suosittelen päättämään suhteen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.26 20:18:22

juuh ei jatkoon... vaikka et olis puhunut asiasta, vaan ilmottanut että "lähen muuten kohta elokuviin, tuutko mukaan?" ei miehellä ole oikeutta kieltää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.26 20:21:53

Iso varoitusmerkki. Tuolla tavalla se alkaa, kumppanin täydellinen alistaminen johon tulee mukaan myös fyysinen väkivalta. Lähde kun vielä voit.

Päivämäärä:   22.2.26 20:23:19

Kiitos mielipiteistä. Normaalin rajat on omassa päässä hämärtynyt.

Lähettäjä: Peunu 
Päivämäärä:   22.2.26 20:26:38

Ei ole normaalia kieltää eli varoituskellojen pitäisi soida. Tosin olisin itsekin loukkaantunut, jos tapaisin kumppaniani vain viikonloppuisin ja hän vain ilmoittaisi menevänsä elokuviin ns. yhteisellä ajalla. En silti lähtisi toista kieltämään, aikuinen ihminen tekee mitä haluaa.

Lähettäjä: EQ 
Päivämäärä:   22.2.26 20:29:01

Ohhoh, hälytyskellot soi täälläkin. Siis joo, itse kun olin aiemmin vastaavassa tilanteessa, että asuttiin eri kaupungeissa ja nähtiin lähinnä viikonloppuisin, niin en ihan noin olisi asiaa ilmoittanut, kuin miten nyt ymmärsin että ap teki. Mutta olisin silti minäkin mennyt, jos todella olisin halunnut :D

Päivämäärä:   22.2.26 20:34:46

EQ miten olisit asian ilmoittanut ? Ihan oppimismielessä kysyn.

Päivämäärä:   22.2.26 20:46:54

Normaalia olisi ollut sanoa että ei haluaisi menettää paria tuntia yhteisestä ajastanne koska haluaa viettää aikaa kanssasi ja kysyä, voisitko käydä katsomassa sen joskus toiste kuitenkin.

Kieltäminen on todella hälyttävää käytöstä. Minimissään se tarkoittaa ettei hän halua tai osaa kommunikoida tunteitaan aikuismaisesti, ja mahdollisesti sitä että kokee oikeudekseen määräillä sinua. Ei jatkoon kummassakaan tapauksessa ellei sitten oma-aloitteisesti ja nopeasti todella vuolaasti pahoittele, kerro mistä oli kyse ja (tämä on tärkeää!) miten aikoo pitää konkreettisesti huolta ettei tuota tapahdu toiste.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   22.2.26 20:47:55

Ymmärrän, että harmittaa kun toista näkee harvoin ja sitten on muualla. Mutta se nyt vain kuuluu välillä asiaan. Minullakik hälytyskellot soisivat

Päivämäärä:   22.2.26 20:50:56

"EQ miten olisit asian ilmoittanut ? Ihan oppimismielessä kysyn."

Elän etäsuhteessa ja itse olisin etukäteen miehelle puhunut, että haluaisin käydä katsomassa ko. elokuvan, haluaako tulla mukaan? Jos ei halua, niin minkälainen meidän viikonloppusuunnitelma on, että jos olisin sitten itsekseni käynyt katsomassa? Meidän suhteessa on ok tehdä omiakin juttuja, vaikka oltaisiin viettämässä yhteistä viikonloppua. Tärkeintä on, että näistä on etukäteen yhdessä pohdittu, eikä niitä pelkästään ilmoiteta toiselle.

Päivämäärä:   22.2.26 20:53:07

Kun, varmaan jotenkin että "Luulen elokuvan olevan todella hyvä ja haluan todella sen käydä katsomassa. Jos et halua lähteä mukaan, niin olen päättänyt meneväni itsekseni kuitenkin."

Päivämäärä:   22.2.26 20:56:02

Ymmärrän toki itsekin miehen näkökulman, kun kokee arvokasta aikaa menevän hukkaan. Kyseessä ei kuitenkaan ollut kahdenkeskinen laatuaika, sillä talossa oli muutakin sukua.

Itse en kävisi silti kieltämään mitään toiselta. Vapaa on tekemään ilman minua asioita, joista tulee iloiseksi.

Päivämäärä:   22.2.26 21:00:37

Siis ei se ollutkaan ok, että mies sen noin sanoi.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   22.2.26 21:03:50

Sairasta !

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.26 21:26:53

0/5

Päivämäärä:   22.2.26 21:33:17

No eihän se olisi 2h pois yhteisestä ajasta jos miehesi tulisi mukaan, sehän on hänellä vaihtoehtona?? Olen itsekkin mennyt eri ihmisten kanssa elokuviin, jotka ei ole itseäni hirveästi kiinnostanut vaan että voin viettää yhteistä aikaa ja varmasti moni muukin. Kannattaa kyllä puhua miehen kanssa asiasta että ei ole ok häneltä kieltää.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   22.2.26 21:42:30

Vähän erikoista toimintaa molemmilta.

Todella epäkohteliasta että ei vietetä aikaa yhdessä etäsuhteessa ja tämä koskee molempia. Jos leffa oli aloittajalle supertärkeä ja sitä ei muualla näe, luulisi että aloittaja tämän kertoo miehelle ja mies tulee seuraksi mukaan tai toivottaa hyvää leffaa ja laittaa sillä aikaa illallisen että voitte nauttia yhteisestä ajasta tämän jälkeen.

Jos leffan taas näkee muualla muulloinkin, on tosi outo veto lähteä yksin elokuviin.

Mutta eniten red flag on suoraan kieltää toista.

Veikkaan suhteenne tulevaisuutta aika heikoksi.

Lähettäjä: Hiihoo 
Päivämäärä:   22.2.26 21:59:57

-600/5

Päivämäärä:   22.2.26 22:03:24

Tilanne oli juurikin sellainen, että muualla en olisi pystynyt elokuvaa näkemään.
Tai olisin, samana päivänä omalla paikkakunnalla, mutta sitten ei oltaisi nähty lainkaan miehen kanssa.

Ja kyllä, hänellä oli mahdollisuus tulla mukaan ja kerron miksi juuri nyt menisin sen katsomaan. Jep, huonoa tulevaisuutta veikkaan minäkin.

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   22.2.26 22:37:53

Hukkaat aikaasi ja elämääsi moisen idiootin kanssa. Kannattaa vapauttaa se luontoon asap.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.