Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  E-pilleri myöhässä - miten toimisit

Lähettäjä: Rintti 
Päivämäärä:   22.2.26 11:08:13

Käytössä Yasmin-yhdistelmäpilleri. Otin pillerin normi aikataulun mukaisesti perjantaina klo 20:40 suunnilleen. Eilen lauantaina pääsi sitten illalla unohtumaan ja otin sen sitten nyt su aamuna klo 8 aikaan. Jäljellä tuosta liuskasta vielä 2 pilleriä, su ja ma.

Periaatteessa kerkesin, että myöhästyminen alle 12 h. Mietin että kannattaisiko minun kuitenkin aloittaa uusi liuska suoraan ilman 7 pv taukoa? Tietty yks vaihtoehto olisi ollut jättää liuska kesken ja pitää 7 pv tauko heti unohduksesta, mutta se nyt ei enää vaihtoehto. Olen parisuhteessa, seksiä normaalisti pari kertaa viikossa suunnilleen.

Miten itse tekisit? Kiitos asiallisista vastauksista :)

Re: E-pilleri myöhässä - miten toimisit

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   22.2.26 11:15:30

Söisin loput kaksi normaalisti ja pitäisin sitten tauon normaalisti.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.2.26 11:20:45

Ei mitään väliä, lue ne käyttöohjeet.

Päivämäärä:   22.2.26 11:23:10

Ällö, no siellä on just että alle 12 h kun pysyy, niin pitäisi pystyä vaan jatkaa normaalisti. Mietin vaan, että kun myöhästyminen kuitenkin aika lähellä sitä, yli 11 h, niin kannattaisiko jo tehdä toimenpide eli aloittaa uusi liuska. Niin pitäisi tehdä, jos olisi tullut vielä pidempi myöhästyminen.

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   22.2.26 11:24:15

Ei tarvitse

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   22.2.26 11:30:50

Syö,jos haluat, pakko ei ole.

Lähettäjä: y 
Päivämäärä:   22.2.26 11:45:58

Mulla käynyt noin usein (yasminelle, eli hieman eri merkki tosin) ja ohje on, että jos 12h myöhästyminen tapahtuu liuskan 1. tai 3. viikolla, kannattaa reagoida, mutta jos 2. viikolla, niin ei mitään vahinkoa.
Eli ap:n tapauksessa söisin nyt sen toisen liuskan putkeen enkä pitäisi taukoviikkoa, vaikka menkat alkaisikin ns. normaali rytmin mukaisesti.

Päivämäärä:   22.2.26 11:52:29

Y, kiitos vastauksesta :) Tuota just mietin, että kun ekalla ja kolmannella viikolla oli just tuo sääntö, minkä mainitsit. Ehkä mun kannattaa ottaa nyt toinen liuska perään, kun eihän se oikeastaan mikään iso asia ole. Niin olisi sitten varmempi juttu näin. Mulla tosiaan nyt eka kerta kun käy näin pitkä unohdus, että pitää miettiä miten toimii.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   22.2.26 12:00:34

Siis ohjeen mukaan alle 12h on ok. Kyllä siihen on virhemarginaalit laskettu, eikä se teho heikkene heti kun 12h on mennyt

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   22.2.26 12:07:39

"Tietty yks vaihtoehto olisi ollut jättää liuska kesken ja pitää 7 pv tauko heti unohduksesta"

Siis tämä nyt ei olisi missään nimessä ollut edes vaihtoehto, koska silloin olisit syönyt ALLE 21 pv putkeen = ehkäisyteho ei olisi riittänyt taukoviikolle!

Aina vähintään 1 liuska putkeen, sitten voi pitää tauon.

Sinuna en olisi todellakaan huolissani, pillerit vaan naamaan ja jatkat normaalisti eli 21 pv jälkeen tauko jos haluat.

Tosin en ymmärrä miksi joku haluaa usein pitää taukoviikkpja, kun niitä pillereitä voi syödä myös useita liuskoja putkeen tai jopa kokonaan ilman taukoja = kokonaan tai lähes kokonaan ilman menkkoja.

Päivämäärä:   22.2.26 12:11:56

S, mulla tuossa ohjeessa lukee et yksi vaihtoehto on näin, kun 3. viikko kyseessä: "Lopeta tablettien ottaminen käytössä olevasta läpipainopakkauksesta. Pidä tauko tablettien ottamisesta, enintään 7 pv, tablettien unohtamispäivä mukaan lukien. Aloita seuraava läpipainopakkaus tauon jälkeen."

No itse olen tähän asti tehnyt noin että aina liuska ja sitten 7 pv tauko, toki tiedän että ihan normaalia myös ottaa useampi liuska ilman taukoja välissä.

Päivämäärä:   22.2.26 12:12:58

Mutta varmaan joo on noin että kun se unohdus pysyi siellä alle 12 h niin pitäisi pystyä vaan normaalisti jatkamaan :)

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   22.2.26 12:55:30

Rintti: ohoh, niinpä näköjään lukeekin! Kuulostaa omituiselta, oli pakko itsekin tarkistaa. Aika jännä, että voi lopettaa ennen kuin 21 pv on syöty, ja sitten pitää tauon ja ehkäisyteho säilyy...?? En siis tässä kommentoi sua vastaan, vaan lähinnä ihmettelen tuota ohjeen tekstiä.

Itsellä sama pilleri, mutta syön kokonaan ilman taukoja aina. Ei kahteen vuoteen menkkoja. :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.