Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Karkeakarvaisen koiran nypintä. OK

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   22.2.26 10:43:03

Millainen homma se olisi tehdä itse?
Terrierin turkki on aina ajeltu mutta mietin jos sitä alkaisikin hoitamaan niin kuin sitä oikeaoppisesti kuuluisi.

Nyt tällähetkellä karvaa irtoaa paljon ja olen ymmärryksessä ettei nypittäviltä sitä kuuluisi juurikaan irrota.

Re: Karkeakarvaisen koiran nypintä. OK

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.2.26 10:44:36

Kerran ajeltu nypittävä turkki pitää yleensä aina ajaa, koska se ei kasva takaisin normaalina enää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.26 11:00:42

Jos karva on kunnolla karkeaa niin kyllä sen yleensä pystyy nyppimään vaikka olisi joskus ajeltukin. Ensimmäiselle kerralle pyytäisin kaveriksi jonkun sellaisen joka osaa näyttää hyvät otteet ja työtavat, siitä on sitten helpompi jatkaa itse.
Kerrallahan ei tarvitse yrittää nyppiä koko koiraa, kädet väsyy alkuun helposti.

Lähettäjä: Käppänä 
Päivämäärä:   22.2.26 11:15:51

Minulla oli kääpiösnautseri, jonka turkkia hoidin itse. Välillä toki käytin ammattilaisella nypittävänä. Nyppimisen kyllä oppii, jos haluaa. Mielestäni se oli aika työlästä ja vei aikaa. Olin myös hidas ja tehoton. Ammattilainen sai paljon enemmän irti samassa ajassa. Näin jäkikäteen en hankkisi enää nypittävää rotua. Jos karvan ajelee, menettää karkean päällyskarvan. Kumma juttu, ettei se enää kasva. Koiralla oli pehmyt alusvilla ja päällä oli karkea karva. Nämä kaksi kerrosta olivat aivan erilaista karvaa.

Hyvä puoli tuosta nyppimisestä oli, ettei koirasta irronnut juuri ollenkaan karvaa. Koti pysyi "siistinä".

Lähettäjä: Nyymi123 
Päivämäärä:   22.2.26 11:30:26

Aloin ajella edesmenneen snautserini turkin kun se oli 8v, siihen asti oli nypitty. Ei olisi kyllä pystyntyt nyppimään enää ensimmäisen ajokerran jälkeen, karva pehmeni heti. Käytä ammattilaisella arviossa voiko enää nyppiä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   22.2.26 11:44:32

” Aloin ajella edesmenneen snautserini turkin kun se oli 8v, siihen asti oli nypitty. Ei olisi kyllä pystyntyt nyppimään enää ensimmäisen ajokerran jälkeen, karva pehmeni heti. Käytä ammattilaisella arviossa voiko enää nyppiä.”

Me alettiin kans edes menneen terrierin kanssa ajelemaan vanhalla iällä ja ei kyllä olisi enää pystynyt palaamaan nyppimiseen. Sitä en tiedä, miten karvan laatu voi muuttua, jos sen nyppimisen sijaan katkaisee, mutta oma kokemus kyllä allekirjoittaa tämän todeksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.