Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen lopettaminen, Honkajoki

Lähettäjä: Stressi! 
Päivämäärä:   21.2.26 06:34:58

Mulla pukkaa stressi. Hevonen näyttää siltä että se on lopetettava. On kipulääkityksellä, eli näin ollen teuraaksi vieminen ei tule kysymykseen, eikä hautaaminenkaan ole vaihtoehto. Eli eläinlääkäri lopettaa piikillä ja Honkajoelle puhelu. Mutta minä en ole vuosiin tarvinnut hevosen passia, enkä löydä sitä mistään! Eli kysymys kuuluu: tarvitsenko passia silloin kun lääkäri lopettaa hevosen taikka silloin kun Honkajoki hakee raadon?

Re: Hevosen lopettaminen, Honkajoki

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   21.2.26 06:52:35

Kyllä se hevonen passista huolimatta lopetetaan ja Honkajoki vie mukanaan.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   21.2.26 07:21:31

Ei tarvita passia. Honkajoki vaan hakee raadon. Ei ne kirjaa mihinkään että mikä hevonen on kyseessä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.26 08:20:04

Mun hevonen meni kans Honkajoelle, itse en ollut paikalla mutta ihana tallikaveri huolehti kaikesta. Passi jäi mulle muistoksi.

Lähettäjä: Maddie 
Päivämäärä:   21.2.26 08:38:28

Ei tosiaan haittaa, kuten yllä jo sanottukin. Kukaan ei kysele tai tarvitse hevosesi passia tuossa tilanteessa, ei ell eikä Honkajoki. Eli ei siis stressiä siitä.
Valitettavasti useamman kerran olen itsekin joutunut Honkajoen kanssa asioimaan lopetetun hevosen tiimoilta ja siellä on erittäin asiallista ja ammattitaitoista porukkaa töissä, kymmenen pistettä noutajille täältä.
Halaus tilanteeseesi <3

Lähettäjä: Honkkis 
Päivämäärä:   21.2.26 08:50:00

Et tosiaan tarvitse passia. Hakiko Honkajoki muuten ihan mistä päin Suomea vaan? Hinta nimittäin tietääkseni on vähän sen mukaan onko ruho ns maatalousalueella, eli silloin halvempi. Itselläni oli viimeksi äskettäin n 250e se haku, ja tässä on maatiloja ympärillä.

Itse saanut auton tänne kahden päivän sisään, lopetuksenhan voi koittaa sopia myös niin että sitä vähemmän aikaa hevonen lojuu tontilla.

Sen ne kyselee että minkälaisessa paikassa eli pitää päästä kuorma-autolla lähelle. Itse ei tarvitse olla edes paikalla jos ei halua tai on töissä. Kunhan on puhelimen päässä kun kuski soittaa.

Homma hoituu joten siitä ei tarvitse stressata.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.26 08:54:22

Jos mahdollista kannattaa kysyä auton reittiaikataulu ja sopia lopetus sen mukaan niin saa noudon mahdollisimman nopeasti. Tai varaa kevytpressun raadon peittelemiseen jos joutuu odottamaan kauemmin ja alue on sellaista, että ohikulkijat järkyttyy. Myöskän eläinten ei pitäisi päästä syömään raatoa.

Lähettäjä: Honkkis 
Päivämäärä:   21.2.26 09:05:33

Itse peittänyt pressulla, onneksi sattui toinen lopetus talvelle ja toinenkin vähän viileälle. Ei näkynyt ketään tonkimassa vaikka kaikenlaista eläintä täällä pyöriikin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.