Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koiraharrastus ilman omaa koiraa?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.2.26 15:24:42

Olisiko ideoita siitä, miten aloittaa koiraharrastus ilman omaa koiraa? Koirakuume vaivannut jo pidemmän aikaa, mutta vielä ei ole omaa koiraa. Olen aiemmin elämässäni kyllä huolehtinut muiden koirasta ja joskus asunutkin koiran kanssa (silloisen kumppanin). Olen kuunnellut podcasteja, lukenut kirjoja yms tavoilla perehtynyt parhaani mukaan aiheeseen. Tuleeko mieleen tapoja, joilla voisi aloittaa koiraharrastukseb jo ennen kuin oma koira löytyy? Lajeina itseäni kiinnostaisi erityisesti mm.pelastuskoiratoiminta (voiko päästä esim. maalimieheksi harjoituksiin?), agility ja kaikki hajuyyöskentelyyn liittyvä. Ideoita?

Re: Koiraharrastus ilman omaa koiraa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.26 15:34:38

Ota yhteyttä paikalliseen pelastuskoirayhdistykseen. Toisilla voi olla ylitarjontaa treenaajista ja toiset taas ottavat mieluusti koirattoman maalimiehen mukaan. Kysymällä selviää. Myös paikallisiin koiraseuroihin voi ottaa kontaktia ja kysellä, tarjoutua talkooavuksi ja sitä kautta tutustumaan harrastajiin. Samalla ehkä saa katsauksen eri rotujen työskentelyyn.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.26 16:04:08

Olisit mulle sopiva ihminen lainaamaan mun koiraa harrastuksiin. Mieluusti lainaisin jollekin nuorelle tai aikuiselle joka ei voi omaa ottaa ja haluaisi puuhastella koiran kanssa ilman kisatavoitteita. Kun oma elämäntilanne ei anna myöten säännölliselle harrastamiselle.

Lähettäjä: ^ 
Päivämäärä:   20.2.26 16:31:57

Koirayhdistykset yleensä ottaa innosta kiljuen talkoolaisia esimerkiksi kisoihin/kokeisiin/tapahtumiin. Talkoolaisena pääsee näkemään kivasti esimerkiksi koetoimintaa vähän eri vinkkelistä ja avaa varmasti ovia eri tavalla harrastusryhmiin sitten kun saat koiran minkä kanssa harrastaa.

Huutele myös vaikkapa lähistön faceryhmissä lenkki- ja harrastuskaveria, mä väitän että moni antaisi koiraansa lenkille ja harrastuksiin ilomielin, jos vaan itsellä on sellainen elämäntilanne, että on vähemmän aikaa koiran kanssa touhuamiseen.

Tsemppiä etsintään!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.