Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  virkakeijo yritti saada luvan nähdä

Lähettäjä: terveystietoni 
Päivämäärä:   20.2.26 14:02:41

TE haluaa tilata minulle terveystarkastukseen ajan (siis vain terveydehoitajalle), ja sitä varten mun piti käydä allekirjoittamassa paperinivaska. Kuulemma jos haluan lääkärintarkastuksen, minun pitäisi se itse kustantaa, mutta: papereissa oli ruksittu kohta "työ- ja elinkeinotoimistolla on oikeus saada lääkärin tutkimuksessa mainitut terveystiedot tutkittavan terveystilasta(ei ollut sanatarkasti noin mutta asiasisältö oli tuo). Eli että jos allekirjoittaisin, niin antaisin niille täydet oikeudet ja ilmeisesti lääkärille velvoitteen ilmoittaa terveystietoni työ- ja elinkeinoviranomaisille.

Papereita oli kaikkiaan n. 6-7 A4:sta, ja sinne piti laittaa kahteen kohtaan allekirjoitus.

Kieltäydyin suostumasta tuohon lääkärin lausunto -kohtaan, eli suttasin sen kohdan vaan kynällä yli.

Sanoin virkakeijolle, että aikamoista stasi-meininkiä taitaa olla tämä työttömyyden hoito nykyään - virkakeijo naurahti ja sanoi, että ei nyt sentään.

Mietin, että sitten kun se ajanvaraus minulle tarjotaan, taidan kieltäytyä menemästä siihen tarkastukseen. Minulla ei ole mitään sairautta, ja sanoin sille virkakeijollekin, että olen kyllä perusterve, mutta hän kehotti minua suostumaan.

Re: virkakeijo yritti saada luvan nähdä

Lähettäjä: terveystietoni 
Päivämäärä:   20.2.26 14:04:37

Pitääkö olla huolissaan? Tai pitäisikö jopa valittaa johonkin?

Olen omakantaan ruksannut jo ajat sitten kohdan "terveystietojani ei saa luovuttaa kenellekään" (eli ei viranomaisille etenkään).

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   20.2.26 14:10:44

Niin että itse pitäisi lääkäri maksaa ja sitten ilman korvausta luovuttaa tarkastuksen tulokset TE-toimistolle. Just.

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   20.2.26 14:11:01

Olet perusterve mutta et halua että kukaan saa tietää sitä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.26 14:12:39

Mikä taho valvoo TE toimiston toimintaa, alkaa olla aika mielivaltaista.

Lähettäjä: Å 
Päivämäärä:   20.2.26 14:16:05

Terveystarkastukseen ei voi pakottaa vaikka olisit kirjoittanut mitä lupia heille.

Lähettäjä: tässä ja nyt 
Päivämäärä:   20.2.26 15:56:48

terveystietoni, mitä salattavaa on terveystiedoilla, jos on perusterve?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.