|
Lähettäjä: terveystietoni
Päivämäärä: 20.2.26 14:02:41
TE haluaa tilata minulle terveystarkastukseen ajan (siis vain terveydehoitajalle), ja sitä varten mun piti käydä allekirjoittamassa paperinivaska. Kuulemma jos haluan lääkärintarkastuksen, minun pitäisi se itse kustantaa, mutta: papereissa oli ruksittu kohta "työ- ja elinkeinotoimistolla on oikeus saada lääkärin tutkimuksessa mainitut terveystiedot tutkittavan terveystilasta(ei ollut sanatarkasti noin mutta asiasisältö oli tuo). Eli että jos allekirjoittaisin, niin antaisin niille täydet oikeudet ja ilmeisesti lääkärille velvoitteen ilmoittaa terveystietoni työ- ja elinkeinoviranomaisille.
Papereita oli kaikkiaan n. 6-7 A4:sta, ja sinne piti laittaa kahteen kohtaan allekirjoitus.
Kieltäydyin suostumasta tuohon lääkärin lausunto -kohtaan, eli suttasin sen kohdan vaan kynällä yli.
Sanoin virkakeijolle, että aikamoista stasi-meininkiä taitaa olla tämä työttömyyden hoito nykyään - virkakeijo naurahti ja sanoi, että ei nyt sentään.
Mietin, että sitten kun se ajanvaraus minulle tarjotaan, taidan kieltäytyä menemästä siihen tarkastukseen. Minulla ei ole mitään sairautta, ja sanoin sille virkakeijollekin, että olen kyllä perusterve, mutta hän kehotti minua suostumaan.
|