Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Saako sinun lapsia komentaa?

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   20.2.26 13:36:28

Saako teidän lapsia komentaa muut kuin lapsen vanhemmat?

Olen jotenkin todella hämmentynyt tästä tilanteesta. Lastani (2.lk.) kiusattiin ja puutuin tilanteeseen. Sanoin kiusaajille napakasti asiasta. En huutanut, kiroillut, elehtinyt. Sanoin vaan tavallista napakampaan ääneen että tämä ei ole ok eikä kaverin toimintaa ja saa luvan loppua heti.

Nyt kyseinen lapsi ei uskalla tulla meille enää. Ja hänen vanhempi laittoi viestiä että "et sinä saa sanoa lapselle noin". Toki en tiedä mitä heidän lapsi on kertonut, kerroin nyt oman puoleni asiasta.

Re: Saako sinun lapsia komentaa?

Lähettäjä: Aamu 
Päivämäärä:   20.2.26 13:39:14

Tässä vähän hämmentää se, miksi sen kiusaajan pitäisi edes uskaltautua teille?

Päivämäärä:   20.2.26 13:40:28

Aamu, ovat siis kavereita keskenään.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   20.2.26 13:41:13

Kyllä mun lasta saa komentaa ja on suotavaakin, jos tekee ikävyyksiä.

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   20.2.26 13:41:33

Kaikki täällä vastaaamassa: No tietysti saa, jos käyttäytyvät huonosti <3

Kaikki täällä tosielämässä: No ei todellakaan saa!!!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.26 13:48:29

"Aamu, ovat siis kavereita keskenään."

No jos lapset on kavereita ja keskenään sanailee (kiusaa?) niin en todellakaan puutu asiaan. Vielä suuremmalla syyllä jos ollaan kotonamme ja "kiusaaja" on vieras lapsi.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   20.2.26 13:48:46

Tietty lapsia pitää saada komentaa jos siihen aihetta esim kiusataan yms

Päivämäärä:   20.2.26 13:49:51

., oli haukkumista, tönimistä ja jätettiin ulkopuolelle naureskellen. Ei minusta mikään pieni asia. Jos oma lapseni noin käyttäytyisi niin haluaisin tietää ja todellakin saisi puuttua käytökseen.

Lähettäjä: EQ 
Päivämäärä:   20.2.26 13:52:17

Tottakai tuossa toimittiin oikein, että aikuinen puuttui tilanteeseen. Jos/kun pitää paikkaansa että puuttuminen oli asiallista, niin eipä sille kauheasti voi, että tuli tuollainen vastareaktio. En tiedä voiko olla mahdollista, että lapsi jotenkin ymmärsi tilanteen jollain tavalla väärin, esim. kuuli väärin tms.?

Päivämäärä:   20.2.26 13:52:30

Tietysti saa. Tuollaisista kasvaa niitä kiusaajia joita ei saada millään kuriin, kun vanhemmat vaan silittelee päätä, eihän meidän lapsi koskaan tekisi sellaista. Kiusaamiset jäisi lyhyeksi jos vanhemmat hoitaisivat hommansa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   20.2.26 13:52:41

En päästäisi tuollaista kakaraa enää kotiini.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.2.26 13:52:49

Tottakai ja pitääkin. Meillä komennan minä ja yksikään vieras lapsi ei siitä nenille hypi. Vanhempiin yhteys ja tulevat käymään ja asia selvitetään perin pohjin että kuka teki ja mitä ja mitä siitä seurasi.

Komenna kuin omaasi koskee koiria, kakaroita ja ukkoja.

Lähettäjä: Peunu 
Päivämäärä:   20.2.26 13:52:51

"No jos lapset on kavereita ja keskenään sanailee (kiusaa?) niin en todellakaan puutu asiaan. Vielä suuremmalla syyllä jos ollaan kotonamme ja "kiusaaja" on vieras lapsi."

Mitä ihmettä? Lapsia jos joitakin pitää opettaa siihen, ettei kavereita kiusata, nälvitä tai heille puhuta rumasti. Kyllä minullakin oli lapsena "kavereita", jotka kohtelivat minua huonosti. Ei siihen osannut pienenä sanoa mitään vastaan ja kaverin menettämisen pelossa sitä vain sieti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   20.2.26 13:57:55

Saa komentaa ja pitää komentaa, mutta pitää myös kertoa minulle, mitä komennettu ja miksi. Täytyyhän minun saada tietää, jos kiusaamiatilanne on ollut ja miten se on käsitelty.

Et myöskään kerro mitä itse sanoit, lapsi on voinut kertoa äidilleen mitä sattuu, mutta niin voit sinäkin kertoa meille kaunisteltua totuutta.

Päivämäärä:   20.2.26 14:01:23

Tuossahan se lukee mitä sanoin?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.2.26 14:02:48

"Komenna kuin omaasi koskee koiria, kakaroita ja ukkoja."

Koskeeko se ukoille myös akkoja?

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.2.26 14:24:30

Saa tietenki komentaa. Mun muksut oli mudalla tms sotkenut pihavaraston seinää niin naapurin mummu oli laittanu ne rätillä ja vedellä pesemään senän puhtaaksi. Olin tyytyväinen kun asiasta kuulin. Mun muksu oli kiusannut naapurin pienempää poikaa niin sen piti ostaa karkkipussi omilla rahoilla, viedä se pojalle kotiin ja pyytää anteeksi. Yks poika räkytti mun pojalle niin sanoin ettei meidän ovelle enää tarvi tulla ala lähtä siitä. Samainen poika jakeli tappouhkauksia niin tein lasun kun tiesin että pojan äiti huutaa, raivoaa, kiroilee ja haukkuu lapsille kotona. Poika meni isälle 3 viikoksi ja lasu puuttui tämän äidin käytökseen.

Päivämäärä:   20.2.26 14:33:02

Saa ja pitääkin, samalla karkottaisin tuollaiset ”kaverit” lapseni lähipiiristä.

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   20.2.26 14:39:18

Laittaisin tämän kiusaajan vanhemmille viestiä, että "Meillä vieraillessa on noudatettava meidän perheen sääntöjä. Sääntöihin kuuluu ettei ketään kiusata. Jos lapsenne ei syystä tai toisesta pysty noudattamaan sääntöjä, hän ei ole meille tervetullut."

Lähettäjä: H2 
Päivämäärä:   20.2.26 14:48:09

Ap, jos lapset kerran on kavereita niin mikset jo lähtökohtaisesti ilmoittanut tapahtuneesta vanhemmille suoraan?
Eikai sitä voi lasten tarinoiden varaan jättää.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   20.2.26 14:52:18

Todennäköisesti sinun sanojasi on muutettu/suurenneltu. Meillä yksi yritti kerran karata selvittämättä tappelua (molemmissa syy ja omakin sai kuulla). Nappasin pyörästä kiinni ettei lähde mihinkään ja soitin vanhemmille että tulee selvittämään tilanne. Arvasin että syyttää minua kiinni pitämisestä (muka kädessä roikuin) kuten tekikin mutta ei sitten halunnutkaan että poliisi selvittää kun istuttiin pöydässä ja tinkasin miten meni. Joutui myöntämään vanhrmmillensa että valehteli.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   20.2.26 15:38:41

Saa. Jopa pitää, kun eivät mua usko. Njähää.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.