Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Järkyttävän kuiva talvi-iho, apua?

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   20.2.26 08:45:28

Aivan hemmetin kuiva iho tänä talvena! Ihan 100 potenssiin se, mitä yleensä, vaikka normaalistikin olen kyllä kuivaihoinen. Onko muilla samaa ongelmaa?

Ennen ei ole ollut ikinä kasvojen ihon kanssa mitään ongelmaa, mutta nyt naamakin on kuiva korppu ja jopa punaisia, hilseileviä läiskiä ilmaantuu, mikä tietysti ihan häiritsee jo arkea ja näkyvät kauas.
Olisiko kellään erityisesti kasvojen mutya ihan koko muunkin kropan tehokosteutukseen vinkkejä?
Nyt käytössä kosteuttava kasvovesi ja seerumi sekä kosteuttavat päivä- ja yövoiteet. Iltaisin olen laittanut myös Mossan kasvoöljyä viimeiseksi. Nämä ei nyt riitä, joten alkaa olla keinot vähissä.

Re: Järkyttävän kuiva talvi-iho, apua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.26 08:49:50

Ei ne rasvat ja voiteet auta määräänsä enempää. Pääsin vihdoin ihon kuivuudesta eroon lisäämällä reilusti rasvaa ruokavalioon ja vähensin hiilihydraatteja. Pari kuukautta meni et iho tottui siihen että sitä rasvaa ja kosteutta tulee sisältäpäin.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.2.26 08:51:53

No älä lotraa niin helvétisti kaikilla aineilla! Totta hitossa se nahka ärtyy tommoisesta. Hae apteekista kunnollinen perusvoide (esim. Probicare, Decubal, Ceralan) ja suihkun jälkeen vedät sillä päästä jalkoihin. Suihkussakaan ei tarvitse käydä joka päivä.

t. atoopikko, jolla irtoaisi koko naama tommosesta möhnämäärästä

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.2.26 09:16:32

Omasta lidlistä niitä pieniä rasvatuubeja. Sini ja punakorkkinen kosteuttaa kyllä tehokkaasti. Lisää ruokavalioon pähkinöitä, pellavansiemenrouhetta tms niistä saa hyviä rasvoja sisäisesti.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   20.2.26 09:16:56

Siis osta lidlistä.......

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   20.2.26 09:28:10

La roche-posayn voiteita ja kasvovettä olen nyt käyttänyt ja iho vähän paremmassa kunnossa. Ongelma on vielä silmänympärysiho, joka punoittaa ja on turvoksissa. Tuntuu ettei oikein mitkään voiteet auta paitsi kortisoni, joka taas kuivattaa lisää.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   20.2.26 09:31:19

Syötkö rasvaa? Sitäkin tarvitaan, mieluiten hyvälaatuisia rasvahappoja

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   20.2.26 09:47:42

Mikä auttaisi halkeileviin sormenpäihin, aina talvella ollut kuiva iho mutta nyt perus rasvalla pysynyt muuten hyvänä mutta sormenpäät aukoo koko ajan ja kipeät:(

Lähettäjä: Milla 
Päivämäärä:   20.2.26 09:50:35

Veden juonnin lisääminen on kuivilla pakkaskeleillä ihan ehdoton apu!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   20.2.26 09:52:07

Pii: O'Keeffes Working Hands ja puuvillahanskat yöksi. Muuhun työskentelyyn sitten myös hanskat käteen ettei tule turhaa ihorasitusta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   20.2.26 09:52:34

Sama vika. Moneen vuoteen ei iho juuri ole talvella kuivunut kun tajusin jättää vehnän pois ruokavaliosta. Tänä talvena iho on rutikuiva, kutiaa ja kiristää ja mikään ei auta.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.2.26 10:01:40

Minulla myös eka talvi että naaman iho kuivuu hirveästi... Sain täältä hyvät vinkit, jolla nyt pärjätty. Eli ei liian paksuja rasvoja, vaan vesipesun jälkeen pure=beautyn Birch sap mist suihke, sitten ihan perus kosteusvoide johon sekoitan pari tippaa pure=beauty kasvoöljyä.

Lähettäjä: Pessi 
Päivämäärä:   20.2.26 10:08:41

Tähtirivi, muulle vartalolle onkin ceralan voide käytössä ja alkutalvesta sitä yritinkin alkaa kasvoihin myös käyttämään, mutta viikossa oli entistä pahempi ja kuivempi. Eli ei riittänyt kosteutukseksi.

Perseestä tämä. Pitää yrittää saada sisäisesti rasvoja enemmän!

Lähettäjä: Flaky 
Päivämäärä:   20.2.26 10:11:51

Sama ongelma aina näin loppu talvesta. Käytän kosteuttavaa kasvorasvaa, missä on hyaluronihappoa, sen pitäisi oikeasti kosteuttaa. Kasvomaskit jeesaavat myös jonkin verran.

Nyt kuulin ekaa kertaa kasvosuihkeesta, jonka voi laittaa meikin alle tai päälle, eli myös päivällä sitä voi suihkia. Jos raaskin ostaa niin otan ensimmäisenä kokeiluun dŽAlba Frist spray serumin, mutta ilmeisesti on myös edullisempia kosteuttavia suihkeita.

Lähettäjä: Yes 
Päivämäärä:   20.2.26 10:42:44

Mulla on välillä samaa, ja näiden asioiden olen huomannut auttavan:

- Viljat ja/tai leipä pois, tai ainakin gluteenia sisältävät. Iho voi paljon paremmin kun jättää ne pois tai yrittää ainakin vähentää. Vaikka ei olisi keliakiaa, niin voi olla herkkyyttä yms?
-Kuivaharjaus
-Juo tarpeeksi vettä! Etenkin talvella täytyy huolehtia riittävästä vedenjuonnista, koska ilma on kuivaa.
-Sheavoi iholle. Sitä kannattaa vähän lämmittää esim saunassa ensin, koska muuten aika kovaa ja hankala levittää.

Lähettäjä: åoih 
Päivämäärä:   20.2.26 10:47:12

Mä olen käyttänyt jo vuosia tavallista oliiviöljyä. Vähän joka puolelle, naamaan, kroppaan, joka puolelle. Toimii.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.