Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä ajattelisit jos saisit lahjaksi halpis

Lähettäjä: Rannekorun? 
Päivämäärä:   19.2.26 15:12:34

Olen ostamassa ystävälle syntymäpäivä lahjaa. Näin rannekorun joka on kaunis ja on ihan ystäväni näköinen. Mutta rannekoru ei siis ole minkään tunnetun merkin/ korun valmistajan joten en tiedä miten se kestää käyttöä. On kylläkin kultasepän liikkeessä myytävä koru, mutta hintaa 39€. Hinnankon puolesta epäilyttää kuinka kestää käyttöä ja onko mautonta antaa aikuiselle lahjaksi rihkama rannekoru. Toisena vaihtoehtona olisi kalevala korun rannekoru mikä sekin on nätti, mutta enemmän ehkä tuo halpis ketju on ehkä sopivamman tyylinen ystävälleni. Liäksi kalevala korun hinta on aika kova tämän hetkiseen tilanteeseeni 119€, kun pitäisi säästää.

Eli kehtaisitko ostaa lahjaksi rihkama korun tai ajattelisitko sen olevan todella tyhmä lahja jos saisit?

Re: Mitä ajattelisit jos saisit lahjaksi halpis

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.2.26 15:14:12

Korut lahjana on aina vähän riski, jos saaja ei ole sellaista toivonut.

Lähettäjä: unohda koru 
Päivämäärä:   19.2.26 15:14:21

Veisin kukkia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.2.26 15:16:49

Mielestäni koru on liian intiimi lahja. Halpiskoru ei oikein sovi aikuiselle (ellei aikuinen itse juuri sitä halua) ja jos ystävä käyttäisi 120 euroa korulahjaani, niin kiusaantuisin hieman jo lahjan arvokkuudenkin takia.

Puolisolta tuo 120 euron koru olisi ihan tavanomainen lahja.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   19.2.26 15:17:11

Olen aidosti iloinen saamistani lahjoista, myös parin euron halpis-rannekoruista. Tunnet ystäväsi, eikä 39€ ole halpis. Minusta ihana lahja, ajatuksella hankittu.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   19.2.26 15:36:18

Ei koru välttämättä ole mitenkään erityisen intiimi lahja ja kyllä sellaisen voi hyvin ystävälle antaa. Kyseessä ei ole edes mikään henkkamaukkahalpis.

Itse ilahtuisin ja ilahdun erityisesti ajatuksesta lahjan takana, eli mieluummin "halpis" minua ajatellen kuin joku geneerinen "arvokas aikuisten lahja".

Päivämäärä:   19.2.26 15:37:12

Tunnet ystäväsi paremmin kuin kukaan täällä. Jos tiedät että on hänen tyylinen ja koko on oikea niin osta se. Säilytä kuitti mikäli hän haluaa vaihtaa sen tai sitä pitää esim lyhentää. Itse pitäisin tuollaisesta lahjasta. Minulla on muutama kiva avaimenperä jotka eivät ole paria euroa kalliimpia mutta muistuttavat ystävistä aina kun nään ne :)

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.2.26 15:52:07

Oletin, että puhutaan ihan max. 20e korusta, mutta en pitäisi 39e korua enää ihan halpiksena. Osta ihmeessä se, säästä kuitti, jos ystäväsi haluaisikin vaihtaa sen.

Päivämäärä:   19.2.26 15:55:05

Juuri tuo ystävän tyylinen koru on hyvä lahja. Pelkät kukat lakastuu pian, mutta koru säilyy muistona.

Päivämäärä:   19.2.26 16:05:33

Eihän tuo ole mitään rihkamaa eikä halpis!

Lähettäjä: Vanilli 
Päivämäärä:   19.2.26 16:10:11

Minä ilahtuisin todella kovasti! :) Kiitollisena ja onnellisena ottaisin moisen korulahjan vastaan. En pitäisi todellakaan minään ”rihkamana”!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   19.2.26 16:13:00

No on se rihkamaa jos se ei ole hopeaa, kultaa, kirurginterästä tai titaania.

Jos ranneketju on hopeinen niin ihan hyvä lahja ystävälle.

Lähettäjä: Riisi 
Päivämäärä:   19.2.26 16:14:57

Tykkäisin!

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   19.2.26 16:17:32

Uskon että tiedät ystäväsi tyylin ja itse ainakin tykkäisin tommosesta lahjasta :)

Lähettäjä: ninni 
Päivämäärä:   19.2.26 16:19:24

Ja jotku kukat olisi itelle aivan turha! En myöskään arvottaisi pakkohienoa ja kallista Kalevalaa korkeammalle kuin ajatuksella ostettua, oman näköistä vaikka halvempi olisikin.

Lähettäjä: hm 
Päivämäärä:   19.2.26 16:20:22

Ilahtuisin varmasti tuosta halpiksesta jos sellaisen saisin. Kalevalasta kiusaantuisin todella paljon koska mulla ei olisi varaa ostaa ystävälle vastaavan tasoista lahjaa.

Lähettäjä: U 
Päivämäärä:   19.2.26 16:25:22

Itse en tykkäisi koska kaikki koruni ovat merkkikoruja, mutta makunsa kullakin. Vie kukkia. Isoja ruusuja et kyllä tuolla rahalla montaa saa.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   19.2.26 16:59:40

Minua henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa onko lahjaksi saamani koru tunnettua merkkiä vai ei. Jos se on kaunis ja oman tyyliseni, niin varmasti ilahtuisin siitä. Kalevalakorut sen sijaan jäisivät laatkon pohjalle, ne eivät ole minun juttuni vaikka olisivat miten arvokkaita.

Ja jos se kaunis koru on kultasepänliikkeestä ostettu niin ei se ihan rihkamaa sitten ole. Rihkamakoruja saa s-marketeista ja suklaamunista tms. , mutta jos oikein koruliikkeestä ostaa niin on se ainakin kullattu/hopeoitu. Toki jos koru on pinnoitettu niin kuluuhan se pinta sitä vuosien kuluessa jos on jatkuvassa käytössä, mutta silti arvostaisin enemmän sitä nättiä korua.

Ja tosiaan tuo hinta on hyvä huomio, liian arvokas lahja voi saada saajan kiusaantumaan. Itse sain kerran ystävältä kiitoslahjaksi rannekellon joka oli maksanut n. 70e. Arvostin ja arvostan yhä lahjaa lahjana, mutta silti se tuntui tarpeettoman kalliilta siihen nähden että tekemäni palvelus oli itselleni pikkujuttu, ja toisaalta minä en voi rannekelloja käytää koska onnistun aina tarttumaan niistä kiinni joka paikkaan ja pelkään että ne hajoavat saman tien. Käytän kelloa vain poikkeustapauksissa, mutta en tavallisessa arkielämässä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.