|
Lähettäjä: Najadi
Päivämäärä: 19.2.26 16:59:40
Minua henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa onko lahjaksi saamani koru tunnettua merkkiä vai ei. Jos se on kaunis ja oman tyyliseni, niin varmasti ilahtuisin siitä. Kalevalakorut sen sijaan jäisivät laatkon pohjalle, ne eivät ole minun juttuni vaikka olisivat miten arvokkaita.
Ja jos se kaunis koru on kultasepänliikkeestä ostettu niin ei se ihan rihkamaa sitten ole. Rihkamakoruja saa s-marketeista ja suklaamunista tms. , mutta jos oikein koruliikkeestä ostaa niin on se ainakin kullattu/hopeoitu. Toki jos koru on pinnoitettu niin kuluuhan se pinta sitä vuosien kuluessa jos on jatkuvassa käytössä, mutta silti arvostaisin enemmän sitä nättiä korua.
Ja tosiaan tuo hinta on hyvä huomio, liian arvokas lahja voi saada saajan kiusaantumaan. Itse sain kerran ystävältä kiitoslahjaksi rannekellon joka oli maksanut n. 70e. Arvostin ja arvostan yhä lahjaa lahjana, mutta silti se tuntui tarpeettoman kalliilta siihen nähden että tekemäni palvelus oli itselleni pikkujuttu, ja toisaalta minä en voi rannekelloja käytää koska onnistun aina tarttumaan niistä kiinni joka paikkaan ja pelkään että ne hajoavat saman tien. Käytän kelloa vain poikkeustapauksissa, mutta en tavallisessa arkielämässä.
|