Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Steinerkoulu, kokemuksia

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   19.2.26 02:26:54

Hyvät ja huonot puolet, vain oman kokemuksen pohjalta. Ei mutu-tietoa kiitos.

Jos itse tai lapsesi on ollut Steinerkoulussa, otan kokemuksia mielellään vastaan

Re: Steinerkoulu, kokemuksia

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.2.26 02:44:26

Olen käynyt steinerlukion ja tavallisen peruskoulun.

Pidin tosi paljon, kun oli lukiossakin kädentaitoja korostavia aineita (kirjansidontaa, kivenhakkausta, kuvaamataitoa), erilaisia leirejä (kulttuurimatka, vaellusleiri, maatalousleiri), yhteiset näytelmät yms. Kirjoja ei läheskään kaikissa aineissa ollut, muistiinpanot tehtiin itse näistä aineista käsin.

Perinteet olivat hauskoja (Mikaeljuhla, Lucianpäivä, muita yhteisöllisiä päiviä) ja oli hauskaa, kun saman katon alla oli niin eri ikäisiä oppilaita. Monissa koulun tapahtumissa tutustui myös toisten luokkien oppilaisiin. Mieleeni jäi erityisesti globalisaatiopäivä erilaisine työpajoineen.

Minun aikanani meidän lukio oli 45:n parhaan lukion joukossa ja porukkaa päätyi hyvin eri aloille lääkäristä rekkakuskiksi. Valtaosa oli ollut steinerissa päiväkodista/ ekasta luokasta asti. Koin myös kaksi todistusta hyödylliseksi - toinen oli normaali numero todistus, toinen opettajan kirjoittama pidempi luonnehdinta, joka pohjalta näki hyvin, mitä opettaja haluaisi minun vielä oppivan ja mitkä ovat vahvuuksiani.

Steiner opettin omatoimisuutta, kädentaitoja ja kykyä ajatella itse. Moni lukiokaveri on yhä hyvä ystäväni, vaikka lukioajoistani onkin aikaa. Sanoisin, että steiner ei ehkä sovi sellaiselle, jolle käsillä tekeminen ei ole kiinnostavaa.

Re: Steinerkoulu, kokemuksia

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   19.2.26 02:45:32

Ja steinerhan on luokallinen lukio, eli käyt opinnot tavallisesta lukiosta poiketen aina saman ryhmän kanssa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.