|
Lähettäjä: 92
Päivämäärä: 18.2.26 17:04:48
Olen tässä sivusta seurannut tallikaverin touhua kaksivuotiaan varsan kanssa ja rehellisesti sanottuna leuka alkaa loksahtaa maahan kerta toisensa jälkeen. Pakko kysyä, onko tämä joku uusi mullistava metodi, jota minä en vain ymmärrä, vai onko tästä tullut joku varusteiden pukemisen SM-laji?
Tässä on kuvio:
Varsaa liikutetaan neljästi viikossa. Kuulostaa paperilla aktiiviselta, mutta itse suoritus on vitsi. Hevonen valjastetaan ja puetaan viimeisen päälle, mutta itse ajo kestää tasan 10-20 minuuttia. Siihen pitäisi sitten mahtua sekä käynnit, ravit että "treeni".
Missä välissä se hevonen oikein verryttelee?
Miten kenenkään logiikkaan mahtuu se, että kymmenessä minuutissa ehditään muka lämmittää lihakset ja nivelet, tehdä jotain hyödyllistä ja vielä palautella hevonen?
Verryttely: Unohdettu.
Palauttaminen: Ei ilmeisesti tarpeellista.
Hien pintaan saaminen: Mahdotonta.
Kaikista hulluinta tässä on se ajankäyttö. Valjastamiseen, suojien hinkkaamiseen ja loimien asetteluun käytetään puolet enemmän aikaa kuin itse liikkumiseen. Kun kärryt lopulta irrotetaan, hevonen tuskin tietää edes tehneensä mitään, mutta omistaja tuntuu olevan hyvinkin tyytyväinen päivän "treeniin".
Onko tämä jotain ihmeellistä säästelyä, vai onko nykyään tärkeämpää miltä hevonen näyttää varusteet päällä tallin pihassa kuin se, mitä se tekee radalla tai tiellä? Onko kymmenen minuutin pyrähdys neljästi viikossa muuta kuin hevosen kiusaamista jatkuvalla varusterumballa?
Kertokaa viisaammat, onko tässä kyse jostain huippu-urheilun uudesta trendistä vai pelkästä puuhastelusta?
|