Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Häiritsevä työkaveri

Lähettäjä: Kop 
Päivämäärä:   18.2.26 12:54:05

Olen pulassa työkaverin kanssa. Tehdään töitä samassa toimistossa ja työ vaatii suuren osan ajasta hyvää keskittymistä. Ongelmana on työkaveri joka pälpättää jatkuvasti omia asioitaan, miettii asioita ääneen ja keskeyttää. Ihmiset on erilaisia ja ymmärtääkseni hän saa ihan hyvin työnsä tehtyä vaikka aivot selvästi askaroi ihan muiden asioiden parissa :D Lukee saapuvia viestejä/sähköposteja ääneen ja kommentoi niitä. Reagoi kaikkeen nanosekunnissa ja on vähän adhd muutenkin. Mulle on aivan sama miten hän työnsä tekee, mutta antaisi muiden olla edes hetken rauhassa. Hänelle on tästä melko hienovaraisesti sanottu, auttaa hetken mutta seuraavana päivänä sama meno jatkuu. Hän hiukan jopa loukkaantuu, jos hänen keskeytyksiin ei aina reagoida saman tien. Itse olen osittain tämän takia työpäivän jälkeen aivan naatti. Ymmärrän että olemme selvästi eri tahtisia ja erilaisia muutenkin, mutta en haluaisi viettää kaikkia työpäiviä hänen tahdissaan. Oen ajatellut ottaa tämän puheeksi esimiehen kanssa, mutta en usko että asialle mitään tapahtuu.

Re: Häiritsevä työkaveri

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.26 12:58:21

Vastamelukuulokkeet ja sanot työkaverille että tarvitset ne jotta pystyt keskittymään.

Päivämäärä:   18.2.26 12:59:44

Esimies on oikea osoite.

Minä julistan meidän pälättäjälle aina että "nyt rupean töihin" ja laitan luurit korville. Sitten vaan en reagoi. On se oppinut vaikka selvästi hänellä on vähän tylsää kun ei ole juttukaveria. Sitten kun otan luurit päästä voidaan vähän jutellakin.

Lähettäjä: Pop 
Päivämäärä:   18.2.26 13:00:35

Tässä on kaksi eri asiaa. Työkaverin pälätys (jota hänen voi olla vaikea kontrolloida jos on tosiaan adhdtä tai jotain vastaavaa ja sitten teidän reaktionne tai reaktion puute. Minusta selkeintä olisi jos työkaveri saa höpöttää (jos se häiritsee niin itselle kuulokkeet päähän) mutta teidän ei tarvitse reagoida pälpätykseen mitenkään. Näin kaikki saa olla sellaisia kuin on.

Miksi se muuten on ongelma jos työkaveri loukkaantuu? Anna loukkaantua. On paljon helpompi säädellä omaa toimintaansa (jättää pälpätyksen huomiotta, ei vastaa) kuin muuttaa toisen käytöstä.

Päivämäärä:   18.2.26 13:04:42

Pop, no se on hieman epäreilua, että joku terrorisoi muita työpaikalla, ja muiden täytyy vain sietää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.2.26 13:10:02

Äkkiä se loppuu kun teet hommasi etkä ala jutulle

Lähettäjä: Kop 
Päivämäärä:   18.2.26 13:22:49

Nuo kuulokkeet on hyvä idea!

Lähettäjä: Sol Angelica 
Päivämäärä:   18.2.26 14:21:45

Mulla on aivan samanlainen työkaveri avokonttorissa, koko ajan joku mutina tai pälpätys tai jos ei niitä ni maistkutus, naputus, tuolin narina, you name it.

Mä olen todennut parhaaksi vastamelukuulokkeet joihin vielä mahdollisesti joku staattinen tausta "musiikki" joka peittää kaikki hölpötykset.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   18.2.26 14:33:05

... en kuule JBL Tour Pro 3:n ja musiikin kanssa edes yläkerran huutopuheluja enkä lumiauraa ulkoa, en rapun ovikelloja, en kenenkään ovesta tuloja. Saati jos laitan ancin päälle. Paljon parempi kuin tapella työpaikalla. Pitää vaan kuulokkeita.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.