Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä on vielä järkevä työmatka?

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   18.2.26 12:34:50

Millaiset työmatkat teille on vielä tuntuneet sopivilta pidemmän päälle?

Minulla on työmatka vaihdellut vuosien saatossa 10 minuutista noin tuntiin. Kuitenkin hybridityö on mahdollistanut hyvin nuo pidemmätkin työmatkat koiranomistajana. Tuo tunnin työmatka meni ihan kivasti, kun sen 1-2 krt viikossa ajelin. Ongelmana oli lähinnä ruuhkaisuus ja 20 minuutin pätkä ilman katuvaloja talvella (alkaa helposti väsyttämään itsellä)

Nyt olen pari vuotta ollut lyhyen työmatkan päässä vaihdettuani työpaikkaa asuinkaupunkiini. Tällä hetkellä voin talvella hurauttaa 10 minuutissa töihin autolla ja kesällä pyöräillä. Työpaikka lisäsi juuri lähipäivien määrää kolmeen viikossa.

Noh menin sitten löytämään miesystävän noin tunnin matkan päästä. Ivallisesti juuri sieltä suunnalta mihin ennen ajelin, joten matka on tuttu. Kylläkin nyt ei ole pimeää ajopätkää kun reilu kilometri vain. Olen täältä nyt noin kerran viikossa töihin ajellut.

Haluttaisiin muuttaa yhteen, mutta miehen työt on täällä. Ollaan koitettu katsoa vuokra-asuntoja noin puolesta välistä, mutta niitä ei oikein löydy varsinkaan kun kerrostaloon ei koirien takia haluta. Asunnon pohjankin pitäisi olla sellainen, että saataisiin koirat järkevästi eroteltua yksinolojen ajaksi. Kummallakin meistä on kaksi koiraa.

Olen tässä alkanut pohtimaan pitäisikö minun kuitenkin muuttaa tähän taloon, jossa mies on nyt vuokralla. Pohja olisi toimiva, vuokra halpa ja koiranhoitoapua lähellä, jos sitä joskus tarvitsee. Eniten mietityttää pidemmälle päälle tuo ajomatka ja se osaisinko taas asua maalla. Olen kuitenkin vuosia asunut kävelymatkan päässä kaupasta ja täältä ajaa noin vartin. Se ei toki ole paha, sillä lapsena asuin paljon syrjemmässä.

Toki sitä vuokrakämppiä voisi täälläkin asuessa katsella ja asp löytyy, joten jos pari vuotta vielä säästäisi ja katsoisi miten yhdessä asuminen sujuu, voisi omankin ostaa.

Kaipaan nyt vähän mietteitä omieni lisäksi asiaan. Kaverit on jakautuneet jo ihan sijainnin perusteella vahvasti lande vs kaupunki näkökulmaan.

Re: Mikä on vielä järkevä työmatka?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.2.26 13:02:51

Mikä kiire teillä on yhteenmuuton kanssa?

Päivämäärä:   18.2.26 13:11:26

Ei sillä nyt mahdoton kiire ole, mutta kyllä tässä hiljalleen haluaisi jo asiaan edistystä. Kolmisen kuukautta on nyt katseltu ja mitään ei ole löytynyt. Kyllä kesään mennessä haluaisin jo yhdessä asua. Tämä jatkuva koirien siirtelykin käy ärsyttäväksi ja tuskin nuo koiratkaan siitä nauttivat.

Haluaisin jossain vaiheessa omistusasunnon mutta en kyllä sillä kokeilla yhteenmuuttoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.26 13:15:09

Mulle max. 30 min ja silloinkin työpaikan pitää olla kuus kautta viis.

Alta 20 min on paras kuitenkin.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   18.2.26 13:17:58

Nykyinen työmatka 9min, ei kyllä kiinnosta kovin paljoa pidemmälle ajella.
Aiemmin työmatka oli 35min, sitä ennen 55min. En lähtisi enää noin kauas.

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   18.2.26 13:59:30

Mä ajoin monta vuotta 50 km suuntaansa, iso osa valtatietä ja se oli aivan ok, mutta silloin polttoaineen hinta oli paljon edullisempi. Sähköautolla nykyään olis varmaan ihan jees.

Koirien kanssa on paljon kivempi asua maalla kuin kaupungissa.

Lähettäjä: merimies 
Päivämäärä:   18.2.26 14:18:39

No kerran piti lentää Singaporeen duuniin ja se tuntui kyllä tuskallisen pitkältä. En muutenkaan tykkää pitkistä lennoista, tai lentämisestä ylipäätään. Mutta onneksi se oli vaan se yksi kerta.

Lähettäjä: äö 
Päivämäärä:   18.2.26 14:32:46

Onko mahdollista, että lähipäivien määrä lisääntyy vielä tuosta kolmesta? Kokeile kuukauden verran, niin saat näkemystä. Itselle ehkä tunti suuntaansa olisi liikaa, kun en halua käyttää kahta tuntia päivässä työmatkoihin, mutta tiedän, että monet ajelee tuota matkaa.

Lähettäjä: hui 
Päivämäärä:   18.2.26 14:36:28

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 18.2.26 13:15:09

Mulle max. 30 min ja silloinkin työpaikan pitää olla kuus kautta viis.

Alta 20 min on paras kuitenkin."

^ Tämä. Useamman vuoden ajoin kelistä ja ruuhkasta riippuen 45min-1h30min, ei enää ikinä. Ehkä jollain julkisella olisi ok, kun pystyy tekemään jotain matkan ajan, mutta ajaminen alkoi kyllä olla tuskaista ja vapaa-aika jäi lyhyeksi. Ei auttanut äänikirjat, kun oon niin nirso lukijasta.

Päivämäärä:   18.2.26 14:41:21

Max. 30 min suuntaansa.

Päivämäärä:   18.2.26 14:44:27

Se riippuu paljon työstä, työajoista, reitistä, palkasta jne. Nyt on ollut 7v. 600km eikä tunnu ongelmalta vaikka hevosia pihassa ja pieniä lapsia perheessä.

Päivämäärä:   18.2.26 14:59:31

matkaa tulisi vajaa 70 km ja mahdollisesti pienenisi tulevaisuudessa 60 km jos työpaikan suunnittelema toimiston vaihdos toteutuu joskus. Tie on isoa lukuunottamatta tätä viimeistä paria kilometria kylätietä.

On mahdollista, että lähipäivät joskus lisääntyisi. Sitähän ei ikinä tiedä.

En haluaisi lähteä siihen että muuttaisi ja ihan heti muuttaisi pois kun remonttitarvetta olisi ja vuokranantaja ne on valmis maksamaan jos vuokralainen on. Sitä en tiedä miten helposti tänne uusi löytyisi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.