Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tenniskyynärpäästä kokemuksia?

Lähettäjä: Erjaliina 
Päivämäärä:   18.2.26 11:41:06

Tammikuun alusta saakka kärsinyt itse diagnosoidusta tenniskyynärpästä, tuli yhtäkkisen isomman rasituksen seurauksena ja nivelnastan alueella kipua kyynärpään ulkosyrjällä. Olen syönyt viikon Buranakuurin (3xpv) 3vk sitten ja sen perään Voltaren-geeliä viikon (2xpv), venytellyt mm. Terveyskirjaston ohjeiden mukaan ja välttänyt kovempaa rasitusta. Mutta tuntuu että kipu vaan leviää sekä ylös, että alas käsivartta. Kohta 2kk mennyt, kauanko tällainen on teillä kestänyt? Turhaan en haluaisi mennä lääkäriin kun ei tähän taida muita hoitokeinoja oikein olla. Mutta hermopinteen varalta kai jossain kohtaa mentävä jos vain jatkuu. Tosin eipä siihenkään taida toimivaa hoitokeinoa oikein olla jo kokeiltujen lisäksi. Kokemuksia siis kaipaisin ja jos jollain on jotain kikkakolmosia vielä tai jos on löytynytkin jotain muuta näillä oireilla.

Re: Tenniskyynärpäästä kokemuksia?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   18.2.26 11:44:34

On kokemusta, vaati kaksi kortisonipiikkiä että parani, sen jälkeen ei ole palannut.

Lähettäjä: Ronny 
Päivämäärä:   18.2.26 11:50:55

Minulla auttoi lepo ja sellaisen fyysisen työn tekeminen, joka sitä aiheutti (raskailla runkonaulaimilla tehtävät työt).

Ei kai ne lääkärissäkään muuta tee, kuin märäävät kipulääkettä ja fyssari venytysohjeita.

Itsellä auttoi myös lihaskunnon parantaminen.

Lähettäjä: nippe 
Päivämäärä:   18.2.26 12:31:43

Fyssarin jumppaohjeet auttoi mulla. Mutta lopullisen avun sain yllättävästi siitä että pidin öisin rannetukea. Ja siis vain öisin. Noin vuoden ajan pidin ja sillä pääsin lopulta vaivasta.
Uudelleen tulemista olen ennaltaehkäissyt siten että sen aiheuttavaa työtä tehdessä venyttelen usein välillä. Ns. basistivenytys on paras, jossa käsivartta kierretään yhtä aikaa venytyksen kanssa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   18.2.26 13:00:06

Onko aloittajalla tenniskyynärpäähän tarkoitettu tuki jo käytössä?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.