Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  "flunssa" ei parane

Lähettäjä: Rinki 
Päivämäärä:   18.2.26 11:00:04

Varmaan kaksi viikkoa olltu epämääräisesti kipeä, nenä silleen vähän tukossa että sen voisi pistää kuivan ilman piikkiin ja muuten ollut vähän vaisu ja kipeä olo, ei kuitenkaan kuumetta.

En viitsi näillä spekseillä töistä sairaslomaa ottaa (enkä varmasti malttaisi muutenkaan olla paikallaan kun en ole oikeasti kipeä) mutta ei tämä tunnu paranevan. Aamuisin olo on suhteellisen hyvä, päivän mittaan kurjistuu mutta ei missään vaiheessa silleen kokonaan kipeäksi. Jaksan tehdä kyllä normaalisti asioita mutta niitä on inhottavaa tehdä.

Sinkkiä ja c-vitamiinia menee nyt vähän reilummalla kädellä ja puolet kahvista olen vaihtanut teehen, vaikka sillä tuskin paljon merkitystä on.

Mitähän vielä kokeilisi?

Re: "flunssa" ei parane

Lähettäjä: Pert 
Päivämäärä:   18.2.26 11:57:05

Allergialääkettä.
Pähkinäpensas on paikoitellen jo ollut aktiivisena Suomeenkln asti, muista en tiedä.

Lähettäjä: ee 
Päivämäärä:   18.2.26 12:15:03

Hehhe, mä olen ollut joulukuun lopusta asti kipeä. Vaihtelevasti kurkkukipua, nuhaa ja räkäistä yskää. Keuhkot vinkuu. Vissiin joku pitkittynyt hengitystietulehdus.

Itse kävin loppusyksystä allergiatesteissä jatkuvan tukkoisuuden ja silmien kutinan takia ja siellähän löytyi vaikka mitä. Aloitin 20mg allergialääkityksen ja tilanne kerkesikin parantua normaaliksi, ennenkuin tulin kurkkukivulla kipeäksi. Eli en epäile omalla kohdalla että mikään johtuu enää allergiasta, kun se on hoidossa. ELi todellakin pitkittynyt influenssa mikälie.

Mutta, sinuna kävisin ensin allergiatesteissä, ennenkun alkaa muutenvaan syömään allergialääkettä. Niinkuin jokaisen "kokeile tätä se auttaa" ohjeen kanssa, jos nyt alat syömään lääkettä ja oireet maagisesti katoaa, saatat olla vaan siihen mennessä parantunut ja sitten syöt uskomuksessasi turhaan sitä allergialääkettä. Aina ensin tutkimuksiin.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   18.2.26 12:17:23

jotkut allergialääkkeet käy myös flunssan tukkoisuuden hoitoon. Toki ei kai kaikki. Et sinäälläänkin voi auttaa.

Minulle tulee ensimmäisenä mieleen homeelle altistus.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   18.2.26 12:37:42

Yli 5 vuotta täällä...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.