|
Lähettäjä: Tyrmistys
Päivämäärä: 18.2.26 10:55:22
Puoliksi kyselen, puoliksi hehkutan, kun olen aivan tyrmistynyt.
Minulle tuli neljä päivää sitten 9-viikkoinen pentu ja olen paitsi tyrmistynyt, myös seitsemännessä taivaassa. Ekana päivänä siivoiltiin välillä vahinkoja ja ekana yönä oli ilmestynyt pari lätäkköä, mutta maalla asuvana ravattiin myös ahkeraan pihalla ekat kolme päivää ja kaikki tarpeet paria vahinkoa lukuun ottamatta on tehty pihalle. Yhtenäkään aamuna sen ensimmäisen jälkeen ei ole löytynyt jälkeäkään ja olen saanut nukkua helposti 8 h yöunet. Eilen oli myös ensimmäinen 7 h yksinolo pentuaitauksessa ja ainoa märkä löytyi vesikupin ympäristöstä, kun pentu oli tylsyyksissään pannut hyrskyn myrskyn pissapaperin kanssa. Hajusta ja väristä päätellen pelkkää vettä. Kotiin tullessa teki heti pihalle isot pissat ja kakat.
Onko tämä fysiologisestikaan mahdollista? Pentu on isokokoinen, mutta vasta 9,5-viikkoinen narttu. Ikinä ennen nähnyt tällaista. En valita, olen suorastaan hurmiossa, mutta voiko tämä olla todellista?
Lisäyksenä vielä, että pentu paitsi syö ruokansa reilulla vedellä turvotettuna + lakt. piimällä höystettynä, myös juo pitkin päivää ihan ok määriä. Kuivumisesta ei siis tietoakaan. Riekkuu ja sekoilee ihan niin kuin normaali pentu, silmät kirkkaat ja turkki säihkyy. Aikuinen koira kaverina, eli mallista kyllä oppii helpommin kuin yksinäinen pentu, myös rauhoittumisen mikä toki auttaa pidätyshommissa.
|