Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuparikierukka

Lähettäjä: Mipa 
Päivämäärä:   18.2.26 07:35:01

Kokemuksia kuparikierukasta? Itsellä hormoonikierukka, mutta sen laiton jälkeen alkoi vaivata emättimen kuivuus. En keksi muuta syytä kuin kierukka. Myöskään gynellä ei todettu mitään poikkeavaa.

Re: Kuparikierukka

Lähettäjä: Ida 
Päivämäärä:   18.2.26 07:57:26

Minulla oli kuivuusongelmaa pillerien kanssa, kuivuus aiheutti mm. jatkuvasti tulehduksia. Vaihdoin kuparikierukkaan. Meni varmaan 3 vuotta, että tilanne normalisoitui, mutta sen jälkeen ei ole ollut ongelmaa ja tulehduskierre katkesi. Hormonit sekoitti kyllä koko elimistön muutenkin.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   18.2.26 08:36:31

Mulla oli kupsrikierukka 8 vuotta (vaihto välissä). Toimi erinomaisesti kunnes oli aika jättää ehkäisy pois.

Lähettäjä: Mipa 
Päivämäärä:   18.2.26 08:43:16

Aiheuttiko teillä kuukautiskipuja tai runsasta kuukautisvuotoa?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   18.2.26 09:09:21

Vähän runsastutti kyllä menkkoja jotka oli kohtalaiset runsaat muutenkin, mutta se oli paljon pienempi haitta kuin hormonien tuomat vtutukset ja kuivuudet.

Kunnallisen typerä miesgyne vielä vänkäsi vastaan sitä ja kokeilin lampaana muutamaakin merkkiä ja viimein minipillereitä joista oli joo, vähiten haittaa mutta kun tunsin miten kroppani toimii niin jätin nekin pois. Minulla oli typerä mies ja olin juu typerä itsekin kun otin sitten omille harteilleni kaiken ehkäisyn kun mies oli kumia niin vastaan. Ehkäisyvaahto mm.. kun sitten keskeytyksen tiimoila otin puheeksi että olen yrittänyt saada sitä kuparikierukkaa mutta se X ei suostunut, niin sairaanhoitaja oikein puuskahti että "vai että X, no olis pitänyt taas arvata. Nyt laitetaan homma eteenpäin" ja sain kuparikierukan heti ensi tilassa.

Että jos joku lääkäri on nuiva niin vaihtakaa. Minullakin siis syynä se kun en ollut synnyttänyt vaikka eihän sillä ollut v´tunkaan väliä muuta kuin että asennus oli kivuliaampaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.