Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huono omatunto saikulla

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   17.2.26 15:29:33

Olen ollut jo kuukauden saikulla ja poden siitä huonoa omaatuntoa.
Sain tapaturmaisesti pari syvää haavaa jotka tikattiin ja raajassa on vieläkin turvotusta.
Haavahoitajan mielestä ei kannattaisi vielä mennä töihin kun teen fyysistä ja melko likaista työtä.

Esimies on varmaan jo hiilenä kun mahdollisesti olen vielä ensi viikonkin pois.
Hän vastasi viestiini vain lyhyesti että "ilmoittele kun tiedät jatkosta" kun ilmoitin haavahoitajan mielipiteen ja että menen loppuviikosta lääkäriin, joka sitten arvioi työkykyni olenko kykenevä menemään ensi viikolla töihin.

Vaivaa niin tämä tilanne kun oli osittain oma moka että sain haavat ja nyt joudun saikuttamaan.
Tilanne oli vahinko mutta minun olisi pitänyt olla huolellisempi.

Huoh, oli vaan pakko purkaa tätä jonnekin. Kiitos jos joku laittaa mielipidettä asiasta.

Re: Huono omatunto saikulla

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   17.2.26 15:44:45

Esimiehen viestissä mikään ei viittaa siihen, että hän olisi "hiilenä". Kaikki eivät vaan ole persoonaltaan sellaisia, että laittaisivat paranemistoivotuksia ja sydänhymiöitä.

Jos esimies on yhtään järkevä ja pätevä, hän ymmärtää, että tapaturmia sattuu ja saikulla ollaan niin kauan kuin tarvitsee. Esimiehelle maksetaan palkkaa siitä, että hän hoitaa sijaisjärjestelyt yms. Älä nyt ainakaan riskeeraa terveyttäsi menemällä töihin liian aikaisin!

Minä olen ollut kahteen otteeseen 6 viikon saikulla urheiluharrastuksissa sattuneiden tapaturmien takia. Varsinkin jälkimmäinen nolotti kyllä, mutta en lopettanut harrastuksia. Jos esimiestä harmitti, hän ei näyttänyt sitä minulle mitenkään.

Lähettäjä: Minä 
Päivämäärä:   17.2.26 15:49:59

Kiitos lohduttavasta viestistä.

Odotin kai esimieheltä jotain enemmän kun itse laitoin pitkän vuodatuksen anteeksipyynnön kera (kun näyttää siltä että saikku vieläkin jatkuu).
Mutta joo, kai itse suurentelen päässäni tätä asiaa.
En kovin usein saikulla ole joten kai se johtuu siitä.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   17.2.26 15:50:13

Näin yrittäjän vaimona vastaavat tilanteet ovat tuttuja ja sanoisin, että parhaalla tavalla voit "paikata" asian, kun tervehdyttyäsi teet työt huolellisesti ja laadukkaasti, pyrit yleisestikin kehittymään työssäsi, kuuntelet hyvin ohjeet ja opit ja pyrit olemaan työssäsi ripeä. Ja tämähän pätisi, vaikket olisi nyt saikulla. Pitkä saikku on työnantajalle todella kallis paukku, mutta nyt kävi näin ja ei mahda mitään. Olet ilmeisesti duunarihommissa? Tee työt niin, että tuotat paljon laskutettavaa yritykselle ja sellaisella laadulla, ettei kukaan joudu paikkailemaan myöhemmin. Se on paras tapa auttaa yritystä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.26 15:52:50

"Hän vastasi viestiini vain lyhyesti että "ilmoittele kun tiedät jatkosta""

Ihan normaali vastaus. Unohda omista viesteistäsikin vuodatukset jatkossa ja pysyttele asialinjalla.

Lähettäjä: suosittelen 
Päivämäärä:   17.2.26 15:56:36

Älkää poteko huonoa omatuntoa tämmöisistä. Potekaa sitä siitä, kun soitatte maanantain tai perjantain vapaaksi saikun varjolla kun oikea syy on biletys tai krapula, tai jotta pääsisitte suosikkiartistin keikalle, tai jotain sellaista vastaavaa.

Lähettäjä: Öä 
Päivämäärä:   17.2.26 15:57:40

"Unohda omista viesteistäsikin vuodatukset jatkossa ja pysyttele asialinjalla"

Tämä! Nykyinen esihenkilöni on hillitön hymynaamansydänhymiözemppari ja se on raivostuttavaa. Tunnen itseni tylyksi kun kerron hänelle asioista vain asioina.

Lähettäjä: W 
Päivämäärä:   17.2.26 16:20:19

Eikä siis tarvitse hyvittää tai "paikata" salkkua ylisuorittamalla kun palaat, vaikka Rouva Yrittäjä Hmm sitä ehdottaakin.

Yrittäjyyteen kuuluu tällaisiin tilanteisiin varautuminen ja niiden hoitaminen ja mahdollisten kulujen budjetoiminen. Se on sitä yrittäjyyttä.

Lähettäjä: 000 
Päivämäärä:   17.2.26 16:34:59

Minä olin vastaavanlaisesta asiasta 7,5 kuukautta saikulla ja vielä kolme kuukautta osa-aikaisella. Työterveyslääkäri olisi osa-aikaista jatkanut vieläkin mutta itse vihelsin kierteen poikki.

Minua työterveyslääkäri lohdutti pidemmän sairausloman tulevan edullisemmaksi työantajalle, entä monta kertaa kaksi viikkoa sairasteleva.

Työnantajalle oli vain hankalaa juuri tuo kuukausi maksimissaan lomaa kerralla sijaisen kannalta (sopimusta jatkettiin vastaavasti), lopulta sijaiselle löytyi töitä toisaalta niin pystyivät palkkaamaan vakituiseksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.