Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko Wolttaus riistoa?

Lähettäjä: torr 
Päivämäärä:   17.2.26 06:38:35

Kuskeille jää alle kolmannes annoksen hinnasta palkkiona kuljetuksesta. Se kuulostaa riistotyöltä.

Re: Onko Wolttaus riistoa?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   17.2.26 06:41:23

On tietysti. On riistoa myös ravintoloille, syö kolmanneksen annoksen hinnasta itselleen. Kate ei ole niin korkea kaikissa annoksissa - parhaimmillaan ravintolalle ei jää juuri mitään, kun miinustetaan woltin osuus, sähköt, vedet, vakuutukset, materiaalikulut, luvat, työntekijäkulut... Tästäkään syystä en käytä ko palveluita.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.2.26 07:29:05

Tilaajienhan pitäisi kuljetus maksaa.

Päivämäärä:   17.2.26 07:32:46

Minä vaan, tilaaja maksaa kuljetuksen + wolt vie 30% annoksen hinnasta provisiona. Ja tässä taloustilanteessa tai ravintoloiden katteilla se 30% on ihan posketon summa.

Lähettäjä: grlh 
Päivämäärä:   17.2.26 07:41:26

paskahomma koko woltti

Lähettäjä: EQ 
Päivämäärä:   17.2.26 07:42:10

Minusta on. Siksi en käytä ollenkaan.

Päivämäärä:   17.2.26 07:52:24

EQ, kiitos sinulle. En käytä minäkään.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   17.2.26 07:57:16

Ei se ole sen enempää riistoa kuin mikään muukaan työ. Jos pitää valita, makaako sohvalla muiden elättinä vai ajaako Wolttia niin tietenkin ajaa Wolttia. Mulla esim. viime kuun tulot verojen jälkeen oli melkein 3 tonnia, niin ei se nyt kovin riistolta kuulosta. Toki Ällön tapaisten idioottien mielestä kaikki muu on riistoa paitsi se, että makaa perse homeessa himassa ja saa kymppitonnin kuussa käteen.

Lähettäjä: EQ 
Päivämäärä:   17.2.26 08:00:06

***,

https://yle.fi/a/74-20208422

Wolt-lähettien tuntipalkka 3,93-6,65 e/h. Minusta se on kyllä aivan liian vähän.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.26 08:00:09

Tähtirivi ei taida tietää mistä puhuu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   17.2.26 08:05:02

Suomiplösöt ei itse viitsi tehdä oikeaa ruokaa joten tuottavat riistotyönä mätöt kotiin.

Päivämäärä:   17.2.26 08:05:33

Ällö ei ole koskaan maannut perse homeessa kotona, mutta Ällö olettaa, että työstä maksetaan palkkaa. Se palkka ei voi olla paria hassua euroa tunnilta, josta miinustetaan tyel, bensat, vakuutukset ja verot. Wolt on yksinomaan heikomman kansanosan riistoa. Ja nykyään osa vielä vuokraa tilejään järkyttävällä summalla muille, niin siihen palaa vähäinenkin voitto.

Päivämäärä:   17.2.26 08:07:08

Ja unohdin mainita, että sairastuessa kukaan ei maksa sinulle sairauskuluja tai -palkkaa. Työterveyshuollosta puhumattakaan.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   17.2.26 08:08:27

.: Tähtirivi ajaa Wolttia työkseen, mutta piste ei vissiin osaa lukea. :D

Vassari-YLEn juttu koskee lähinnä muutamaa helsinkiläistä luku- ja laskutaidotonta mamua, meitä ihan hyville ansioille kohtuullisilla tunneilla pääseviä kuskeja on paljon. Kaikkien, jotka luulevat noitten tuntipalkkojen olevan jotenkin poikkeuksellisen huonoja, kannattaa perehtyä yksinyrittäjien kulurakenteisiin.

Päivämäärä:   17.2.26 08:15:02

Kerropa sitten, paljonko sinulla menee bensaan, vakuutuksiin, auton huoltoihin, työeläkemaksuihin, veroihin jne juokseviin kuluihin rahaa? Entäs, jos sairastut? Kuka korvaa sairausloma-ajan palkkasi?

Ja hienoa, jos sinä tienaat, kaikki ei.

Mun palkkani on keskimäärin n. 3300- 3600 e palkollisena, maksan siitä verot pois toki. Sinulla menee kaikkiin sivukuluihin kaikenlaista pientä.

Päivämäärä:   17.2.26 08:15:57

Ja edelleen wolt riistää myös ravintoloita huomattavasti.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   17.2.26 08:52:30

Kuljetuksen hinta kokonaan tilaajalle -älytöntä että ravintola joutuu siihen osallistumaan.

Päivämäärä:   17.2.26 08:56:09

Siis ei ravintola osallistu kuljetukseen, vaan maksaa 30% provisiota annoksen hinnasta woltille. Se on väärin ja todella iso osuus,joka on kestämätöntä muutoinkin kärvistelevälle alalle.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.